Strømprobs med AX
Fra : Ukendt

Dato : 13-04-04 15:18

Til gruppe,

Jeg har en citroen AX 1.4 ('88) som har et problem. Efter vi gav den start
hjælp med startkabler fra en golf, lader den ikke mere strøm? Den kan
sagtens kører dog blinker alle lys svagt inde i kabinen når motoren kører.
Men selv efter en lang tur er der ingen strøm på batteriet?

Det er et rimelig nyt batteri !

Venligst
Kasper

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-04-04 15:20

On Tue, 13 Apr 2004 16:18:07 +0200, "Kasper Meldgaard"
<kaspermeldgaard-snabelA-edidak.dk> wrote:

> [...]
>sagtens kører dog blinker alle lys svagt inde i kabinen når motoren kører.
>Men selv efter en lang tur er der ingen strøm på batteriet?

En AX har separat rem til generatoren - er remmen sprunget?

/Mogens

Fra : N/A

Dato : 14-04-04 19:42

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 19:42

Tak for svarene!

Tro det eller lad vær, men batteriet blev skiftet (på værksted) og så var
den fikset...?

Hvad kan jeg gøre for i fremtiden at undgå at "brænde" batteriet af når man
yder starthjælp. Vi koblede plus-plus og minus-minus... og så var bilen som
der yde hjælp startet.

Kasper

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-04-04 19:45

On Wed, 14 Apr 2004 20:41:56 +0200, "Kasper Meldgaard"
<kaspermeldgaard-snabelA-edidak.dk> wrote:

>Hvad kan jeg gøre for i fremtiden at undgå at "brænde" batteriet af når man
>yder starthjælp. Vi koblede plus-plus og minus-minus

Man kobler aldrig batteri til batteri, men anvender stel på motoren
istedet.

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-04-04 19:52

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Man kobler aldrig batteri til batteri, men anvender stel på motoren
>istedet.

Arhhh, man bruger vel i det mindste plussen ;)

Og så minus fra giverens batteri, til stel på motoren, på den bil der
skal have kunstigt åndedræt

Årsag: For at undgå gnister der får et batteri til at eksplumfandere

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-04-04 19:52

On Wed, 14 Apr 2004 20:52:06 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Arhhh, man bruger vel i det mindste plussen

Du læser da vist, som fanden læser biblen

>Og så minus fra giverens batteri, til stel på motoren, på den bil der
>skal have kunstigt åndedræt - Årsag: For at undgå gnister der får
>et batteri til at eksplumfandere

Jow, jow...

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-04-04 19:59

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Du læser da vist, som fanden læser biblen

Jep ;) (det kommer vel ikke bag på ret mange - < grin > )