fejl på peugeot 406
Fra : Kim Østergaard

Dato : 12-04-04 21:36

Jeg har en 406 fra 1997 der er begyndt at køre ujævnt i omdrejninger( nogle
gange kan jeg ikke holde liv i bilen i tomgang, og andre gange varierer
omdrejninger fra 2000 til 3200 omdr. Den har også problemer med at falde
hurtigt i omdr. når jeg kobler ud). Er der nogen der har oplevet det samme
og hvad har i gjort.
Hvis der er stepmotoren som sidder lige under hjulet til gaspedalen det er
galt med, kan man så selv skifte den? Eller skal der justeres noget når
denne skiftes.

Mvh. Kim

Fra : Kim Østergaard

Dato : 12-04-04 21:45

Det var under hjulet til gaskablet i motorrummet jeg mente ikke gaspedalen.

Mvh. Kim

Fra : BentBJensen

Dato : 13-04-04 16:51

Hej Kim
Prøv at få din tomgangsregulator tjekkes hos peugeot
Det er ikke sjældent, at disse går helt amork i en ellers udmærket bil
som din peugeot.
mvh
Bent

http://www.kandu.dk/

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-04-04 21:39

> Hvis der er stepmotoren som sidder lige under hjulet til gaspedalen det er
> galt med, kan man så selv skifte den? Eller skal der justeres noget når
> denne skiftes.

I min Citroen med en afart af samme motor var det stepmotoren der var galt
med - jeg stod og kiggede på da mekanikeren skiftede den - det var bare at
tage stikket af - skrue 2 torxz skruer ud - trække motoren ud - sætte ny i
hullet - torxz skruer i - stikket på.
Der var ikke noget med at justere noget som helst - det var lige som om
elektronikken lige skulle "lære den nye stepmotor at kende" - de første par
dage var den en kende langsom om at finde tomgang en gang i mellem -
derefter har alt været normalt - det er nu et års tid siden nu.
Det siges at være en rimelig kendt standardfejl på PSA motorer. Har duu
prøvet at rense stikforbindelsen til motoren ?

mvh

Andreas M. Hansen