/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Tuning af Honda Civic?
Fra : Vince


Dato : 12-04-04 21:25

Jeg har en civic 1,4 90 hk, 2 dørs fra 1996.
Jeg synes den kører ok men kunne godt bruge lidt ekstra power i
overhalingssituationer mv.
Hvad kan man gøre for en overskuelig pris og uden at motoren bliver for
pint. Det er jo kun en lille 1,4 ....

Pft.

--
Med venlig hilsen

Vincent



 
 
Claus Fabritius (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 12-04-04 21:40

"Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:407afb22$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg har en civic 1,4 90 hk, 2 dørs fra 1996.
> Jeg synes den kører ok men kunne godt bruge lidt ekstra power i
> overhalingssituationer mv.
> Hvad kan man gøre for en overskuelig pris og uden at motoren bliver for
> pint. Det er jo kun en lille 1,4 ....

Du bliver nok nødt til at skrive hvor den økonomiske smertegrænse ligger.
Jeg mener at der findes turbokits til din motor, men det koster sikkert mere
end du har regnet med at bruge.
--
Claus Fabritius
Full boost @ 2400 RPM
Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93



Vince (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Vince


Dato : 12-04-04 21:45

Ja en turbo er nok lige i overkanten...
Jeg vil ofre max. 10.000
"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
news:c5euqu$19n7$1@news.cybercity.dk...
> "Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:407afb22$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Jeg har en civic 1,4 90 hk, 2 dørs fra 1996.
> > Jeg synes den kører ok men kunne godt bruge lidt ekstra power i
> > overhalingssituationer mv.
> > Hvad kan man gøre for en overskuelig pris og uden at motoren bliver for
> > pint. Det er jo kun en lille 1,4 ....
>
> Du bliver nok nødt til at skrive hvor den økonomiske smertegrænse ligger.
> Jeg mener at der findes turbokits til din motor, men det koster sikkert
mere
> end du har regnet med at bruge.
> --
> Claus Fabritius
> Full boost @ 2400 RPM
> Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93
>
>



Bendt Rasmussen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Bendt Rasmussen


Dato : 12-04-04 21:55


"Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:407affaf$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja en turbo er nok lige i overkanten...
> Jeg vil ofre max. 10.000

prøv at hør på www.hondaklub.dk

mvh
Bendt



Vince (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Vince


Dato : 12-04-04 22:02

Jeg takker.....


"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:407b0269$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:407affaf$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Ja en turbo er nok lige i overkanten...
> > Jeg vil ofre max. 10.000
>
> prøv at hør på www.hondaklub.dk
>
> mvh
> Bendt
>
>



Mogens Knudsen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 13-04-04 16:47

On Mon, 12 Apr 2004 22:25:03 +0200, "Vince" <vincentgroes@webspeed.dk>
wrote:

>Jeg har en civic 1,4 90 hk, 2 dørs fra 1996.
>Jeg synes den kører ok men kunne godt bruge lidt ekstra power i
>overhalingssituationer mv.
>Hvad kan man gøre for en overskuelig pris og uden at motoren bliver for
>pint. Det er jo kun en lille 1,4 ....

Honda Civic er een af de non-turbo biler, hvor chiptuning har følgende
positive konsekvens:
Martin Jørgensen - Honda Civic 1,4 16v 90 HK,
Jeg fik monteret en piggybag hos Scantune - dét gav 7 HK, og 10 NM.
Dette er et yderst tilfredsstillende resultat, da det var momentet jeg
manglede, når jeg skulle sætte igang.

Hvis du vil køre med K&N , så skal du vælge deres performance kit -
det er det eneste der giver effekt - det gav 5 HK ( målt ) på min
motor. Det nytter ikke bare at købe et filter og så smide det ned i
luftfilterkassen - Det giver ikke en skid - Luftfilterkassen er fra
fabrikkens side bygget til at være støjreducerende, hvilket koster
lidt effekt.

Med et K&N performance kit skal du fjerne det eksisterende
filtersystem og montere kittet istedet. Dette kit "larmer" en del for
nogle er det musik. En anden mulighed er at købe et kit hos scantune,
hvilket ligner K&N kittet og koster næsten det samme.

Jeg gav 3700 kr. for 7 HK og 10 NM. Det er cirka 500 kr. per HK - Det
er fandme billigt. Når man tænker på , hvad folk tit betaler for evt.
en Remus lydpotte, som giver under 1 HK.

Desuden så får du også målt din bil, når den bliver chippet - dette
koster nemt 200 kr, hvis du får det gjort uden at tune. Din bil bliver
også trimmet, så den bare kører super ( svarer nok til at få stillet
karburator i gamle dage ). Endvidere så i mit tilfælde så er mit
benzinforbrug UÆNDRET - det er det samme, den kører km/l

/Mogens

K (13-04-2004)
Kommentar
Fra : K


Dato : 13-04-04 17:11


"Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:407afb22$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har en civic 1,4 90 hk, 2 dørs fra 1996.
> Jeg synes den kører ok men kunne godt bruge lidt ekstra power i
> overhalingssituationer mv.
> Hvad kan man gøre for en overskuelig pris og uden at motoren bliver for
> pint. Det er jo kun en lille 1,4 ....

Kompressor på dyret, vi har med succes brugt Mercedes kompressorer (
snegltypen ) i flere biler, både nye og renoverede kompressorer, flest blev
monteret i VW og Toyota, de Mercedes kompressorer er overkommelig i pris og
hvis dit max er 10 K så er der muligheder, samtidig er de lette at montere,
de har også egen oliesump + elektrisk til/udkobling, så du rent faktisk kan
vælge at køre uden kompressor i eks. byer og lignende, en fordel ved
kompressor frem for turbo er at du ikke skal tænke på ændring af
kompression, det eneste der kan være en fordel er mere tilføring af
brændstof !

hvis du er fix på fingrene så klarer du det selv !

V.H John



Claus Fabritius (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 14-04-04 12:37

"K" <potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:407c1107$0$12847$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> en fordel ved
> kompressor frem for turbo er at du ikke skal tænke på ændring af
> kompression, det eneste der kan være en fordel er mere tilføring af
> brændstof !


Hvad er lige grunden til at man ikke skal tænke på kompression når der tunes
med kompressor? Troede at det var trykladningen i sig selv der gjorde det.
--
Claus Fabritius
Full boost @ 2400 RPM
Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93



phg1 (27-04-2004)
Kommentar
Fra : phg1


Dato : 27-04-04 21:33

"Vince" skrev d. 12-04-04 21:25 dette indlæg :
> Jeg har en civic 1,4 90 hk, 2 dørs fra 1996.
> Jeg synes den kører ok men kunne godt bruge lidt ekstra power i
> overhalingssituationer mv.
> Hvad kan man gøre for en overskuelig pris og uden at motoren bliver
for
> pint. Det er jo kun en lille 1,4 ....
>
> Pft.
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Vincent
>
> du kan ikke gøre en skid,synshallen flår dig for erklæringer om
forureningnivue og lydnivue og dem kan du ikke skaffe
men du kan tage en snak med auto centrum i silkeborg jeg mener at de for
år tilbage gjorde lidt i tuning af hondaer

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408676
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste