Svag "hylelyd" fra servopumpen ?
Fra : Beck

Dato : 12-04-04 18:39

På min Peogoet 106 1.4 fra 98 syntes jeg servopumpen har en svag hylelyd når
bilen holder stille. Hvad den siger når jeg kører ved jeg ikke. Er det
normalt at servopumper hyler svagt ?
Hvis ikke, skal den skiftes eller repareres. Jeg har en idé om at
servostyring er temmelig bekostelig at have med at gøre.

Lars

Fra : HMLN

Dato : 12-04-04 18:47

Hej Lars!

Havde selv lignende problem på en VW Polo 99 - Desværre var der tale om
gennemtæring og en masse rør skulle udskiftes.
Du har vel undersøgt, om der er servoolie på i tilstrækkelige mængder?

/H

Fra : Beck

Dato : 12-04-04 18:54

> Havde selv lignende problem på en VW Polo 99 - Desværre var der tale om
> gennemtæring og en masse rør skulle udskiftes.
> Du har vel undersøgt, om der er servoolie på i tilstrækkelige mængder?

Ja. Væsken står lige under MAX og der er ingen synlige utætheder

Lars

Fra : Morten Juel

Dato : 12-04-04 19:05

> Ja. Væsken står lige under MAX og der er ingen synlige utætheder

Jeg har hørt at det nogle gange hjælper at skifte væsken ud med ny frisk
servo væske ! det er da ihvertfald billigt at prøve

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 20:08

"HMLN" <hmln@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Havde selv lignende problem på en VW Polo 99 - Desværre var der tale om
> gennemtæring og en masse rør skulle udskiftes.

Piiiffft. Gennemtæring på hydraulikrørene på en 4-5 år gammel Polo. Det
lyder godt nok ikke rart!

Hvordan forholdt VW sig til det? For du gjorde det vel klart at du ikke
ligefrem var imponeret over holdbarheden!

Mvh
Claus

Fra : Sonil

Dato : 12-04-04 20:19

> På min Peogoet 106 1.4 fra 98 syntes jeg servopumpen har en svag hylelyd
når
> bilen holder stille. Hvad den siger når jeg kører ved jeg ikke. Er det
> normalt at servopumper hyler svagt ?

Abcon laver et produkt til servostyringen. I med det og tonen er væk,
forudsat der ikke er nogen defekter.

Mvh
Søren

Fra : EjS

Dato : 13-04-04 12:16

> [...]
> Hvis ikke, skal den skiftes eller repareres. Jeg har en idé om at
> servostyring er temmelig bekostelig at have med at gøre.

Jeg kan ikke vide om din pumpe er defekt. Men faktum er at de pumper der
sidder i PSA efter nogle år begynde at larme helt vildt. Irriterende lyd -
hvis man står udenfor :)

MVH EjS