Påskens arbejde veloverstået!
Fra : Troels Pedersen

Dato : 12-04-04 16:15

Hejsa folk!

Så er påskens arbejde veloverstået, og min gamle Sierra kører nu endnu bedre
end før!

Jeg skiftede koblingen tirsdag (nat) sammen med en kammerat. Bilen var på
lift, og hele operationen tog 7 timer, herimellem var der aftensmad, 2
pc'ere der skulle have nyt grafiikkort + isætning af en terrassedør. Ganske
effektivt arbejde man kan udføre når bilen er på lift, og man har
trykluftværktøj. Jeg lovede også mig selv at jeg aldrig mere adskiller anden
end bremser på bilen, uden at have en lift i nærheden... Sikke et stykke
værktøj!

Kobling, udrykkerleje, højgearsaksels-leje og gearolie er skiftet... Og
tjuhej hvor det går nu. Der er faktisk en ganske glimrende gearkasse i sådan
en gammel svend Dog skal jeg lige vende mig til den dame-kobling der er
kommet i... Der er skisme ikke meget modstand i pedalen længere!

Jeg er hermed klar til at køre foråret i møde.... Jubii Når ellers
kofangeren foran er færdig med at blive malet...

Tak for alle de gode råd jeg har fået her fra angående skiftet!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-04-04 16:28

On Mon, 12 Apr 2004 17:15:27 +0200, "Troels Pedersen"
<troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> wrote:

> [...]
>lift, og hele operationen tog 7 timer, herimellem var der aftensmad, 2
>pc'ere der skulle have nyt grafiikkort + isætning af en terrassedør.

Dette kræver lidt uddybelse.

Hvori bestod aftensmaden?

2 PC'ere i en Sierra? Sjældendt omend ikke umuligt.

Men terrassedøren? Hvor fanden har I monteret den på Sierra'en? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Troels Pedersen

Dato : 12-04-04 16:39

Folmer Rasmussen wrote:
> Dette kræver lidt uddybelse.

Så gerne

> Hvori bestod aftensmaden?

1,2 liter gearolie, blendet sammen med de tre kilometer papir vi fik brugt +
Skidtet der samlede sig under vognen som den blev adskilt - Til dessert.

> 2 PC'ere i en Sierra? Sjældendt omend ikke umuligt.

De kunne lige presses ind på bagsædet, dog blev den ene skærn nødt tila t
likke i bagagerummet

> Men terrassedøren? Hvor fanden har I monteret den på Sierra'en? *LOL*

Jeg var så træt af det lille bagagerum, så vi svejste lidt og satte så en
terrasedør på til sidst. Nu minder den lidt mere i størrelse om den Scania
jeg altid har ønsket mig

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC