Att.: Peter G C - Paris
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-04-04 09:04

Hej Peter.

Jeg bed mærke i, at du i dit indlæg fra din Parisertur skriver at der
var kø flere steder i Tyskland.

Hvilken rute kørte du, og var køerne opstået p.gr.a. vejarbejde, eller
var der tale om en af de berygtede ud/hjemrejsedage?

Vi skal afsted på torsdag.

Jeg synes at dit dieselforbrug er lidt voldsomt. Var bilen læsset til
bristepunktet, eller....?

Hvad vejer din bil iflg. reg.attest?

Min Stilo vejer iglg. papirerne 1425 kg., og det synes jeg er voldsomt
til en bil på 4.25 m., selv om den har alt i udstyr. På trods af det
plejer den på ferieture at køre mellem 17.8 og 18.1 km/l.

Din og min gennemsnitshastighed er stort set den samme.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Søren Christensen

Dato : 12-04-04 09:54

> [...]
> plejer den på ferieture at køre mellem 17.8 og 18.1 km/l.
>
> Din og min gennemsnitshastighed er stort set den samme.

Fra mine ugentlige ture sydpå i nogle måneder i forbindelse med noget
arbejde dernede sidste år fandt jeg hurtigt ud af Elb tunnelen var et godt
sted at undgå... Så hvis du kommer fra Sjælland så tag færgen fra Rødby, så
undgår du tunnelen... Jeg sad aldrig i Kø ved Hamburg. Ikke nogle store
ihvertfald. Og jeg kørte også dernede i Påskedagene...

Venligst

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-04-04 12:05

> [...]
> til en bil på 4.25 m., selv om den har alt i udstyr. På trods af det
> plejer den på ferieture at køre mellem 17.8 og 18.1 km/l.

Jeg har prøvet nogle forskellige nye diesler på europature - og der plejer
dieselforbruger ikke at ligge ret langt fra det, som Peter skriver.

Jeg vil mene, der ikke handler om vægt på bilen i så høj grad som andre
forhold:

- "Target speed" er nok den største faktor oerhovedet.
- Dernæst mængden af trafik, der har betydning for, hvor mange gange, du
skal op og ned i hastighed.
- Dernæst din iver efter igen hurtigt at komme op i fart, når du endelig er
nede i hastighed pga anden trafik.

Når jeg og nogle af mine kammeraer har kørt har mål-farten været 160-180
km/t, og hurtigt op i fart igen, hvis farten har været nede. Men som sagt -
antallet af op og nedbremsninger er ekstremt afgørende.

> Din og min gennemsnitshastighed er stort set den samme.

Men gennemsnittet tager ikke højde for de afgørende faktorer. Natkørsel
med 150-160 km/t koster ikke alverden.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-04-04 12:28

On Mon, 12 Apr 2004 13:05:03 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>skal op og ned i hastighed.
>- Dernæst din iver efter igen hurtigt at komme op i fart, når du endelig er

Det er jeg på det rene med. Det der med iveren ordner den jo selv, ved
hjælp af reset-knappen. Og den spilder s'gu ikke tiden, skulle jeg
hilse og sige.

>--

>Men gennemsnittet tager ikke højde for de afgørende faktorer. Natkørsel
>med 150-160 km/t koster ikke alverden.

>--

På det punkt er jeg meget enig med Mogens Knudsen. Jeg kører i
dagslys, så jeg kan se alle de interessante modeller man omgiver sig
med.

Jeg er for så vidt også ligeglad med hvad det koster, men
konkurrencemomentet er da lidt interessant.

Jeg ser andetsteds at du er kommet til skade med din fod. Har du solgt
bilen?

Nååårh, ude i skoven. Kunne du ikke låne en 4x4? *LOL*

Det er sagt mange gange. Det der fodgængeri er noget farligt stads.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-04-04 12:30

> Jeg er for så vidt også ligeglad med hvad det koster, men
> konkurrencemomentet er da lidt interessant.

Helt enig..

> Jeg ser andetsteds at du er kommet til skade med din fod. Har du solgt
> bilen?
> Nååårh, ude i skoven. Kunne du ikke låne en 4x4? *LOL*

*LOL*

De siger jo, at den alligevel ligner en 4x4, da den ikke er sænket - så den
skulle nok kunne klare rn tur i skoven..

> Det er sagt mange gange. Det der fodgængeri er noget farligt stads.

Jep - og nu må jeg melde afbud til et 10 km firmaløb (10x10 km stafet), som
jeg skulle have deltaget i om 14 dage..

--
/Jan W Nielsen - der nu sidder med foden "over hjertehøjde" efter en
løbetur, der endte med at foden brækkede om på en knold i skovbunden. Nu er

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-04-04 20:20

On Mon, 12 Apr 2004 13:29:34 +0200, "Jan W Nielsen"

Korrekt

>Helt enig..

He, he - lidt sjov i gaden er ikke at foragte

> så den skulle nok kunne klare rn tur i skoven..

Apropos tur i skoven. På vejen hjem endte jeg i Neuengamme og fulgte
"floden" til Hamburg. Herfra tastede jeg Harrislee ind på navi'en, og
blev ledt den hurtigste vej lige ind gennem Hamburg City. Totalt
overbevisende uden slinger i valsen fulgte jeg ruten -> leve Tomtom
Navigation

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 12-04-04 16:05

[klip]

> [...]
> skal op og ned i hastighed.
> - Dernæst din iver efter igen hurtigt at komme op i fart, når du endelig

Enig. Undgik derfor helst "fuld pedal" - men en gang i mellem må man jo
træde til.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter G C

Dato : 12-04-04 16:04

> Hej Peter.
>
> Jeg bed mærke i, at du i dit indlæg fra din Parisertur skriver at der
> var kø flere steder i Tyskland.

Massiv trafik.

Radioen orienterede om, at der er kø-hjælpere (30 stk.) på vejene - det er
motorcykler der skal afhjælpe køerne og sikre mod uheld. Alt dette pga den
massive trafik i Påsken.

> Hvilken rute kørte du, og var køerne opstået p.gr.a. vejarbejde, eller
> var der tale om en af de berygtede ud/hjemrejsedage?

Hamburg, Bremsen, Aachen, Liege, Paris.

> Vi skal afsted på torsdag.

Dejligt - god tur

> Jeg synes at dit dieselforbrug er lidt voldsomt. Var bilen læsset til
> bristepunktet, eller....?

Jeg vil ikke klage. 160 til 180 km/t. To personer med et par kufferter.
Bilen kører mellem 18 og 19 km/l til hver dag - pendling.

> Hvad vejer din bil iflg. reg.attest?

1400 kg.

> [...]
> plejer den på ferieture at køre mellem 17.8 og 18.1 km/l.
>
> Din og min gennemsnitshastighed er stort set den samme.

Gennemsnitshastigheden er reelt 110 km/t inkl pauser. Hastigheden svinger
meget, som du nok godt ved. Jeg plejer at følge trafikken i ydersporet, og
det koster altså på dieseløkonomien - i hvert fald i min potte. Kan du under
disse betingelser klare 17 km/l?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter Weis

Dato : 12-04-04 17:48

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> Hamburg, Bremsen, Aachen, Liege, Paris.

Der er nok Bremsen der gjorde udslaget. Både for økonomien og for den
manglende tophastighed

mvh
Peter

Fra : Peter G C

Dato : 12-04-04 18:10

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

[klip]

> Der er nok Bremsen der gjorde udslaget. Både for økonomien og for den
> manglende tophastighed

LOL - taste-spasser

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 19:59

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> LOL - taste-spasser

Det er ellers indikatorlampe for glemt håndbremse
Men du skal måske have lys på
Når du finder et tastatur der kan stave, lad mig det lige vide. Det savner
jeg også,

Hvordan havde von Sprechelsen det?, hang teltdugen stadig mellem hans ben på
Menneskehedens Triumfbue.
Hvis du ikke fik taget billeder nok er der nogle her:
http://www.photo.net/france/paris

Møller.

Fra : Peter G C

Dato : 12-04-04 23:28

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det er ellers indikatorlampe for glemt håndbremse
> Men du skal måske have lys på
> Når du finder et tastatur der kan stave, lad mig det lige vide. Det savner
> jeg også,

Man morer sig nok

> Hvordan havde von Sprechelsen det?, hang teltdugen stadig mellem hans ben

> Menneskehedens Triumfbue.

Jep - er der stadigvæk.

> Hvis du ikke fik taget billeder nok er der nogle her:
> http://www.photo.net/france/paris

Fantastisk bygning hvis du spørger mig - jeg kender i øvrigt hans (von
Sprechelsen) søster ganske godt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : N/A

Dato : 13-04-04 17:43

Fra : Peter G C

Dato : 13-04-04 17:43

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg har desværre ikke været der, men min kone synes også den var flot.
> Det er egentlig for dårligt, at jeg ikke har været i selv e Paris, nær jeg
> har kørt fra De Gaulle til Chartres "nogle" gange.

Tsk tsk. Kig her:

http://www.panoramas.dk/fullscreen2/full41b.html

Det er en vildt vildt flot 3d-ting - brug musen til at kigge rundt. Shift
eller ctrl til at zoome ud og ind. QuickTime skal installeres først men det
er alle pengene værd (tiden....)!

Noget af det flotteste jeg har set på nettet længe.

> - jeg kender i øvrigt hans (von
>
> hvad siger din kone til det

Lang historie .....

/Peter