Hvad synes i om 14" 185/60 eller 15" 195/5~
Fra : Kim

Dato : 11-04-04 23:15

Hvad synes i om 14" 185/60 eller 15" 195/50 Aluhjul ??

Jeg kunne tænke mig at høre hvad der menes om disse 2 fælge med dæk.

Er der stor forskel i Komforten??
Er det nemmere at have med at gøre( stålfælge med standard dækmontering )
jeg tænker på dækslid bla.a
Jeg vil nemlig på tirsdag ud at købe fælge+sommerdæk og ved ikke om jeg vil
købe standardfælge eller om jeg skal vælge ALUfælge, har tænkt på Ronal R7,
er de OK.
Mvh. Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-04-04 23:12

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> købe standardfælge eller om jeg skal vælge ALUfælge, har tænkt på Ronal

Konens bil er originalt monteret med 185/60-14 og køre med 195/50-15 som
sommerhjul, jeg syntes ikke der er en mærkbar forskel i komforten. Måske nok
hvis man lige frem laver en test på den samme strækning lige før og efter
hjulskift, men i det daglige er forskellen ikke så markant at man tænker
over det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim

Dato : 12-04-04 08:25

> [...]
vil
> købe standardfælge eller om jeg skal vælge ALUfælge, har tænkt på Ronal

Jeg spørger også lige om
Er stålfælge ikke nemmere at holde rene end Alufælge
Hvilke dækmærker er at foretrække hvis man vil have slidstærke, støjsvage
dæk
Mvh. Kim

Fra : Fam. Olsen

Dato : 12-04-04 10:00

> [...]
vil
> købe standardfælge eller om jeg skal vælge ALUfælge, har tænkt på Ronal

Tja, det eneste jeg kan sige om størrelserne er at 15" er en mere gængs
størrelse end 14" og dermed billigere. Ihvertfald i de 2 størrelser du
nævner.

Mht. Fælgene ville jeg til enhver tid vælge alu. Dem kan man ofte få som et
sæt med dæk og det hele i str. 195/50-15 til ca. 4-5 kkr. Og jeg vil tro det
er det samme man må ud med for et sæt org. stålfælge. Disse alu'er er måske
nok ikke samme kvalitet som dem man giver noget mere for, men de er fuldt på
højde med en stålfælg. Bare temmelig kønnere IMO.

Hvis jeg manglede fælge til vinterdæk. Ville jeg også vælge sådan et sæt
alu'er. Bare med vinterdæk altså :)

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-04-04 06:11

Det er ikke rigtigt -> check www.daekonline.dk og bliv overbevist

>Mht. Fælgene ville jeg til enhver tid vælge alu. Dem kan man ofte få som et
>sæt med dæk og det hele i str. 195/50-15 til ca. 4-5 kkr.

www.hjulcentret.dk/Default.asp?mainpage=01.asp&segmenttype=P

/Mogens

Fra : Fam. Olsen

Dato : 15-04-04 19:13

> Det er ikke rigtigt -> check www.daekonline.dk og bliv overbevist

Hmmm. Jeg kan sgu godt se du har ret.

He he. Det må være fordi i ikke er ligeså langt fremme som os på Bornholm.

Da jeg, for et par år siden skulle have alu'er til Mazdaen jeg havde, var
stort set alle tilbudende i str. 195/50-15. En forhandler fortalte at det
var fordi det efterhånden snart var den mest brugte størrelse og 14" var på
vej ud. Derfor var str. 195/50-15 billigere. Men virkeligheden er åbenbart
en anden.

> www.hjulcentret.dk/Default.asp?mainpage=01.asp&segmenttype=P

Yes yes. De er godt nok ikke i et færdigt sæt. Men det kan man jo selv lave
for de samme penge.

MVH Niels

Fra : Christian Laustsen

Dato : 12-04-04 12:34

Hej

Jeg har lige købt 195/50 R15 Rial alu fælge med goodyear dæk til min Polo
til 4000 kr. som std også kører på 185/60 R14. Jeg kan ikke mærke den store
forskel på komforten, og det ser da klart pænere ud, men man selvfølgelig
passe mere på at komme for tæt på kantstenen for det bliver alu fælge jo
ikke pænere af (6,5" bred fælg ville kunne afhjælpe på det, men ikke så
tilgængelig som 7" bredde)
Jeg ville gå for et sæt alu hjul og i den størrelse er det gode tilbud på
markedet da det er volumen sælgeren og så smide vinterdæk på stålfælgene.

Christian