Att Jan W nielsen og photoblocker
Fra : Søren Christensen

Dato : 11-04-04 18:32

Hej

Jeg er lige ved at prøve at afvære nogle at købe skidtet photoblocker!
Men jeg kan ikke hitte ud af og gå så langt tilbage i dk.binaer.motor
gruppen så jeg kan finde de billeder Jan W Nielsen havde uploadet!
Hvor ellers kan jeg evt finde dem?

Venligst

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-04-04 20:15

> [...]
> Men jeg kan ikke hitte ud af og gå så langt tilbage i dk.binaer.motor
> gruppen så jeg kan finde de billeder Jan W Nielsen havde uploadet!

Hejsa

Jeg poster lige billedet af PhotoBlockers manglende effekt igen - men i
dk.binaer.motor.

Den svenske test, som sælgerne ofte henviser til, er intet værd, da der ikke
har brugt det samme udstyr, som det danske politi anvender.

TV-Avisen ville lave historien: "Bombe under politiets million-investeringer
i Automatisk Trafik Kontrol" (ATK), men ville ikke lave den, hvis det ikke
var dokumenteret med 100 procents sikkerhed, at PhotoBlocker virkede. Det
gjorde det bare ikke, viste to seriøse undersøgelser.

Andre danske medier har også beskrevet produktet, men har ikke afprøvet det
under rigtige betingelser i samarbejde med dansk politi, og har derfor
måttet nøjes med at beskrive producentens gyldne løfter. Desuden har en
række andre medier - herunder Vmax - end TV-Avisen henvendt sig til dansk
politi for en ærlig afprøvning, men dette har politiet afvist, indtil
TV-Avisen henvendte sig.

Billedet som jeg nu poster i dk.binaer.motor taget af Århus Politi efter
aftale med chefen for Færdselsafdelingen i Århus, politikommissær Finn
Jensen. Det var ét af i alt tre taget af Århus Politi, og disse tre blev
taget, efter vi også i Københavns Politikreds lavede 12 billeder med og uden
PhotoBlocker.

Årsagen til at vi efterfølgende lavede gennemkørslerne i Århus var, at den
nordiske distributør hævdede, at vi måtte have påført det forkert, da vi
fremlagde test-resultatet. Da vi IGEN havde påført PhotoBlocker efter alle
kunstens regler og afprøvet det i en ny politikreds, så vi det endelige
resultat: Ingen effekt overhovedet.

Ingen historie til TV-Avisen og to dages optagelser lige til skraldespanden.

(Dog blev optagelserne brugt i 19-direkte et par uger efter, da man på denne
redaktion godt kunne nøjes med den modsatte historie: "Fup-produkt virker
ikke".

P.S.: Politiet har ansatte, der trimmer billederne på computer, hvis der er
problemer med at se enten førerens ansigt eller nummerpladen, men billedet,
som jeg nu poster, er "råt" - det vil sige, at kvaliteten ikke er forbedret,
som politiet gør, hvis der er brug for det.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-04 20:55

> [...]
> Jensen. Det var ét af i alt tre taget af Århus Politi, og disse tre blev
> taget, efter vi også i Københavns Politikreds lavede 12 billeder med og

Billedet er en katastrofe.
- Biltzen giver genskin på billedet
- Mangler kontrast
- Ude af fokusering
- Ingen god komposition
- Objektivet forvrænger kraftigt i makro

osv osv

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-04-04 20:57

> Billedet er en katastrofe.

Nå, ja - men det er jo lidt ligegyldigt i den konkrete sammenhæng.

PhotoBlockers (manglende) virkning fremgår jo tydeligt.

(Billedet er et udprint fra Århus Politi, der igen er af-fotograferet
liggende på min seng og dernæst smidt ind i computeren. Det er desuden
sikkert støvet, da jeg måtte finde det frem af gemmerne.)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-04-04 09:20

Tom wrote:

> uden

> Billedet er en katastrofe.
> - Biltzen giver genskin på billedet
> - Mangler kontrast
> - Ude af fokusering
> - Ingen god komposition
> - Objektivet forvrænger kraftigt i makro
>
> osv osv

Det ser ud som om det er et foto af en dårlig skærm.
Dem de sender ud til folk er vel lavet på anden vis.

Mvh
Roberto

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 11-04-04 23:19

> [...]
> som jeg nu poster, er "råt" - det vil sige, at kvaliteten ikke er
forbedret,
> som politiet gør, hvis der er brug for det.

Er det egentligt ikke lidt betænkeligt at man "trimmer billeder" med det
formål at bevise førens skyld??

Det kan da farligt nemt misbruges i katastrofal grad, kan det ikke?

Synes selv det lyder lidt giftigt hvis politiet "forbedrer billedet hvis der
er brug for det"!!

Er det ikke samme situation som når en fartmåling, hvor de følger efter et
køretøj afhænger en del at hvornår der trykkes start/stop?(har hørt en
lettere beruset MC betjent udtale sig ret uheldigt til en fest, om lige
netop dette "fænomen")

Henrik

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-04-04 08:04

> Er det egentligt ikke lidt betænkeligt at man "trimmer billeder" med det
> formål at bevise førens skyld??
> Det kan da farligt nemt misbruges i katastrofal grad, kan det ikke?

Nej, for politiet justerer kun på lys og kontrast forskellige i billedet.
Man lader ikke computeren "gætte" et sandsynligt mønster, hvis alt er
sløret. Forbedringen af billedet tager under 1 min., men betyder, at føreren
i en bil, der er meget mørk indvendig, nogle gange alligevel "kommer frem".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 08:34

> [...]
føreren
> i en bil, der er meget mørk indvendig, nogle gange alligevel "kommer

Jep, min kone blev hapset i regnvejr en mørk efterårsmorgen (kørte 68 hvor
man må kører 60) billedet blev taget med blitz så man kunne se hendes
ansigt. Nummer pladen var helt hvid i genskinnet, man kunne intet se.

Nedunder er der et billede hvor der er skruet så meget ned for lys og
kontrast at billedet faktisk er helt sort, med undtagelse af nummerpladen
som fremstår tydeligt.

Så man må sige at deres udstyr er i orden.

Det var lige nøjagtigt det argument vores norske ven ført frem, at hvis man
brugte PhotoBlocker skulle politiet til at ændre på lys og kontrast for at
kunne aflæse billedet.
Der kom ikke yderliger kommentarer da jeg og også andre her i dfb fortalte
manden at det var lige nøjagtigt det dansk Politi gjorde.

Jeg mener at kunne huske at der også var en der kørte hans eget billede af
en Volvo frem gennem PhotoShop og bagefter fortalte ham hvad nummerpladen
var.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 08:45

Jeg fandt lige tråden, hvor Øivind Lunde fremsagde hans argument med at han
ikke mente at det danske Politi havde tid og resourser til at efterbehandle
billederne.
Han havde åbenbart ikke fattet de danske mynigheders velvilje til at smøre
og vedligeholde deres pengemaskine. *LOL*

UDEN

> Jeg var på en autotilbehørsmesse i Las Vegas for 5 år siden, hvor jeg så
det
> samme eller et tilsvarende produkt.Vi var nogle stykker der kiggede på
> produktet og falskerne og fik en snak med sælgeren - den gang fik vi og
vide
> at det succesen var betinget af nummerpladens reflektionsmateriale og
> bogstavernes farve (jeg mener de er/var røde).
>
> Henrik

Hej!

Svensk politi fortalde til Expressen at "Photo Blocker Spray" ikke
fungerer. Ugen efter sender Trafikmagasinet (svensk tv) en uafhengig
test som viser at den likevel fungerer! Nå sier dansk politi at den ikke
fungerer...men har ingen dokumentasjon eller bilder å vise...er det
troverdig??? "Photo Blocker Spray" fungerer i USA, Australia, UK, Norge
og Sverige. Hvorfor skal den ikke fungere i Danmark? Og har dansk politi
tid og penger med at efterbehandle, altså ændre lys og kontrast på
bildene...tror ikke det.

Bilde tatt av vor norske forhandler, Tuningsspesialisten AS, i desember
2003:
http://www.precision.no/database/shop/shop/photoblocker_norge.jpg

Mvh,
Øivind Lunde
Direktør
Photoblocker Scandinavia

http://www.photoblocker.dk

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Søren Christensen

Dato : 12-04-04 09:50

> [...]
> som jeg nu poster, er "råt" - det vil sige, at kvaliteten ikke er
forbedret,
> som politiet gør, hvis der er brug for det.

Mange tak Jan!
Du har lige afværet mere spild af de danske penge reserver!!
De gik ikke til udlandet i denne omgang men til Carlsberg!

Venligst

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-04-04 11:53

> De gik ikke til udlandet i denne omgang men til Carlsberg!

Sådan...!

(Skåål.)

--
/Jan W Nielsen

Fra : chr

Dato : 12-04-04 17:32

> [...]
> resultat: Ingen effekt overhovedet.
>
> Ingen historie til TV-Avisen og to dages optagelser lige til

ØV ØV, den skulle da havde været på 1 april, så alle ubegavede båtnakker
ville gå ud og købe det skrammel!, og bagefter blive snuppet.....

Chr.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-04-04 01:01

On Sun, 11 Apr 2004 19:31:59 +0200, "Søren Christensen"
<Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>Men jeg kan ikke hitte ud af og gå så langt tilbage i dk.binaer.motor
>gruppen så jeg kan finde de billeder Jan W Nielsen havde uploadet!

For lige at føje lidt ekstra til debatten så har jeg fundet nedenstående
efter min gennemgang af nettet og ved om der igen er tale om et TV-Shop
produkt selvom at jeg mest af alt tror at det er det der er tale om.

http://www.coolautoparts.com/antiradar.htm
Flemming Jacobsen