Mangler kun at pudse glorien. :o)
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-04-04 17:42

Iført en let hangover fra gårsdagens frokost, besluttedes det over
morgenkaffe/avis at nu skal der poleres.

Først vask, dernæst lakrens. Hold da kæft hvor havde vinteren sat sine
spor, selv om dytten så fin ud på et par meters afstand.

Så påføring af Sonax Extreme Hard Wax, med efterfølgende polering. Den
er flottere end da den var ny.

Og jo, jeg har været i dørkarme og falser.

Så mangler der bare sommersutterne, og de bliver monteret i forb. med
40.000 km. service på tirsdag.

Så er alt klar til 14 dages ferie ned gennem det meste af Vesteuropa
på torsdag.

Fruen og jeg kan næsten ikke vente.

For at komme evt. mørkemænd & spøgefugle i forkøbet, så NEJ, det er
ikke med campingvogn. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-04-04 18:16

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> spor, selv om dytten så fin ud på et par meters afstand.
>
> Så påføring af Sonax Extreme Hard Wax, med efterfølgende polering. Den

Billeder??

> Og jo, jeg har været i dørkarme og falser.

Selvf.

> Så mangler der bare sommersutterne, og de bliver monteret i forb. med
> 40.000 km. service på tirsdag.

Det kan kun gå for langsomt.

> Så er alt klar til 14 dages ferie ned gennem det meste af Vesteuropa
> på torsdag.

Ikke så skidt.

> Fruen og jeg kan næsten ikke vente.
>
> For at komme evt. mørkemænd & spøgefugle i forkøbet, så NEJ, det er
> ikke med campingvogn. *LOL*

Hvorfor skulle det da også være det?
God tur.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-04 20:21

> Så påføring af Sonax Extreme Hard Wax, med efterfølgende polering. Den
> er flottere end da den var ny.

Hvor meget Sonax går der egentlig på sådan en "LKW" ?

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-04-04 20:31

On Sun, 11 Apr 2004 21:20:30 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hvor meget Sonax går der egentlig på sådan en "LKW" ?

>--

Nu kan du kalde min yndige mintgrønne FIAT Stilo en LKW én gang til,
så slipper jeg lopperne fra 1000 kameler løs på dine erogene zoner.

Jeg har konstateret, at der i den der flade dåse det leveres i, er til
3 gange.

Du skal jo nok bruge lidt mere, da du jo har "kofferraum".

I betragtning af at det er Hard Wax, er det ganske nemt at arbejde
med. Jeg er så gammeldags at jeg bruger en køkkensvamp (blød/hård
side) til påføring, og polérpapir til poleringen. Surprise.

Jeg synes at holdbarheden af poleringen er bedre, sammenlignet med den
"tynde" Extreme man køber på flaske.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-04-04 20:21

> Først vask, dernæst lakrens. Hold da kæft hvor havde vinteren sat sine
> spor, selv om dytten så fin ud på et par meters afstand.

Jeg gjorde det samme - her blev bare brugt UltraGlozz...

> Så er alt klar til 14 dages ferie ned gennem det meste af Vesteuropa
> på torsdag.

En skam du ikke kommer til Bella og hilser på os alle sammen - men rigtig
god tur..!

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-04-04 20:35

On Sun, 11 Apr 2004 21:20:43 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Jeg gjorde det samme - her blev bare brugt UltraGlozz...

>En skam du ikke kommer til Bella og hilser på os alle sammen - men rigtig
>god tur..!

>--

Jow tak. Jeg er også slemt ked af det, men fruen kan ikke holde ferie
senere end april, da hendes job er sæsonbestemt.

Nej, hun står ikke i en isbod.

På et eller andet tidspunkt laves der sikkert et tam-tam, hvor jeg
også kan deltage.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-04-04 20:58

> På et eller andet tidspunkt laves der sikkert et tam-tam, hvor jeg
> også kan deltage.

Forhåbentlig..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Sand.

Dato : 11-04-04 23:08

Folmer Rasmussen wrote:
> Så påføring af Sonax Extreme Hard Wax, med efterfølgende polering. Den
> er flottere end da den var ny.

Kan man bruge denne voks på en ½ år gammel bil? Jeg vil nemlig gerne give
bilens lak den bedst mulige beskyttelse samtidig med at den ser flot ud. Og
jeg er stærk tilhænger af Sonax's produkter.

MVH Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 06:41

> [...]
Og
> jeg er stærk tilhænger af Sonax's produkter.

Ja selvfølgelig kan du det.
Min bil er også blevet (del)omlakeret 7 gange og har hver gang også fået
sonax efter et par måneder, med godt resultat.

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-04-04 09:08

Tom wrote:

> Og

> Ja selvfølgelig kan du det.
> Min bil er også blevet (del)omlakeret 7 gange og har hver gang også fået
> sonax efter et par måneder, med godt resultat.

Kan det overhovedet betale sig at bruge skejser på voks når du nu
alligevel får den lakeret den ca hver weekend? ;)

Mvh
Roberto

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-04-04 09:22

On Mon, 12 Apr 2004 10:07:38 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

>Kan det overhovedet betale sig at bruge skejser på voks når du nu
>alligevel får den lakeret den ca hver weekend? ;)

>--

ROFL

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-04-04 09:37

Folmer Rasmussen wrote:

> ROFL

Manden trænger tydeligvis til en hobby ;)

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 11:49

> Manden trænger tydeligvis til en hobby ;)

Han flyver da ellers med modelhelikopter og laver havearbejde

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-04-04 16:58

> Han flyver da ellers med modelhelikopter

Den er også afprøvet.
Resultatet var dog nedstyrtende

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-04-04 09:25

> Kan det overhovedet betale sig at bruge skejser på voks når du nu
> alligevel får den lakeret den ca hver weekend? ;)

Ja med vægten af al den lak behøver han jo ikke at tænke på at sænke
potten - den hænger vel rimeligt dybt i fjedrene allerede - det er nok et
held at man ikke betaler vægtafgift mere...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Martin Sand.

Dato : 12-04-04 20:55

Tom wrote:
> Ja selvfølgelig kan du det.
> Min bil er også blevet (del)omlakeret 7 gange og har hver gang også
> fået sonax efter et par måneder, med godt resultat.

Skal lak som er under ½ år gammel ikke have en speciel voks eller hvad?

/Martin

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-04-04 21:17

On Mon, 12 Apr 2004 21:54:35 +0200, "Martin Sand." <my@privacy.net>
wrote:

>Skal lak som er under ½ år gammel ikke have en speciel voks eller hvad?

>--

Næh, det skal den da ikke.

Jeg ved ikke hvad det er du tænker på, men hvis det er den der med at
lakken skal hærde op, så glem det. Det var i gamle dage.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 13-04-04 13:55

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg ved ikke hvad det er du tænker på, men hvis det er den der med at
> lakken skal hærde op, så glem det. Det var i gamle dage.

Hvor lang tid skal en lak hærde/tørre førend man på give den behandling med
voks o.a ?

--
Med venlig hilsen / Regards

Michael C. Andersen