kalkpletter på lakken ? væk, hvordan
Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-04-04 10:59

Hej Rødder (og de der...)

Nu er det jo vejr at rende ude og pusle, og vanen tro giver man jo
bilen en byge vand, for at få støvet væk - men - ahemmm, den står i
solen, og inden man når at nyse, er der kalkpletter på lakken ;(

Hvad bruger i til at fjerne dem ? En klud vædet med lidt eddikesyre,
og hurtigt efterpolering, eller hva'

Fra : Preben og Anette

Dato : 11-04-04 11:03

Hvis du har en regnvandstønde er vandet derfra noget af det bedste du kan
bruge ellers detileret vand vand, kogt vand alle disse produkter er uden
kalk og ganske udmærkede.
Hvis du kender en der bruger en affugter er vandet derfra også godt, ellers
er der kun den hårde måde og det er at bruge vaskeskind og vaske bilen i
"bider" f.eks taget først så hjelm, bagklap skærme og dørene det er lidt
mere omstændigt.

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-04-04 11:08

"Preben og Anette" <prebec1@hotmail.com> skrev :

> [...]
>er der kun den hårde måde og det er at bruge vaskeskind og vaske bilen i
>"bider" f.eks taget først så hjelm, bagklap skærme og dørene det er lidt

well, ? er mest om at få dem væk nu ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-04-04 13:49

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> well, ? er mest om at få dem væk nu ;)

Ville prøve med en klud og noget eddike.
Men ville også skynde mig, at få bilen vasket meget grundigt bagefter.
Har set hvad en 'reparation' med silicone kan gøre.
½ år efter 'reparationen' faldt siliconen ud, alt metal rundt om var tæret
bort.
Sådan en gang silicone med eddikesyre i er en grim ting på en bil.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mathias

Dato : 11-04-04 11:13

jan@stevns.net wrote:
> Hvad bruger i til at fjerne dem ? En klud vædet med lidt eddikesyre,
> og hurtigt efterpolering, eller hva'

Jeg vil mene at lakken ikke tager skade af en klud med noget lager-eddike
på...

-Mathias

Fra : Brian

Dato : 11-04-04 12:13

Hejsa

Mathias skrev:

> Jeg vil mene at lakken ikke tager skade af en klud med noget
> lager-eddike på...

Og hvis du mente forkert, skal Jan nok give lyd fra sig

/Brian

Fra : Mathias

Dato : 11-04-04 12:16

Brian wrote:

> Og hvis du mente forkert, skal Jan nok give lyd fra sig

Hehe... vi venter spændt...

-Mathias

Fra : Fam. Olsen

Dato : 11-04-04 12:13

> [...]
> solen, og inden man når at nyse, er der kalkpletter på lakken ;(
>
> Hvad bruger i til at fjerne dem ? En klud vædet med lidt eddikesyre,

Hmmm. Så vidt jeg husker har det været oppe før. Det var et eller andet der
skulle blandes i det sidste skyllevand. Jeg kan bare ikke huske hvad det var
:-/

Var det skyllemidel??

Da jeg har fået en sort bil vil jeg også gerne vide det.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Mathias

Dato : 11-04-04 12:31

Fam. Olsen wrote:

> Hmmm. Så vidt jeg husker har det været oppe før. Det var et eller
> andet der skulle blandes i det sidste skyllevand. Jeg kan bare ikke
> huske hvad det var :-/

Det var en dråbe afspændingsmiddel fra opvaskemaskinen. Jeg har dog aldrig
selv prøvet det...

-Mathias

Fra : Fam. Olsen

Dato : 12-04-04 10:05

"Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var en dråbe afspændingsmiddel fra opvaskemaskinen. Jeg har dog aldrig
> selv prøvet det...

Det vil jeg så prøve næste gang bilen jeg skal i vandkamp.

Thanks.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Cosworth POWER

Dato : 11-04-04 12:19

> Hvad bruger i til at fjerne dem ? En klud vædet med lidt eddikesyre,
> og hurtigt efterpolering, eller hva'

Sørg for at bilen altid er våd og tør hurtig af med et vaskeskind. Virker
fint for mig...

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-04-04 13:35

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sørg for at bilen altid er våd og tør hurtig af med et vaskeskind. Virker
> fint for mig...

Tja, min bil er sort og dermed smukkest når den er ren og blank, så den står
også altid på vaskeskind, alternativt vasker jeg den i regnvejr ! Jeg plejer
at komme ca. ½ teskefuld afspænding til opvaskemaskinen i den spand vand jeg
skyller vaskeskindet op i, og det ser ud til at neutralisere kalk i de
uundgåelige løbere fra dørhåndtag, spejle osv.

Leo

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-04-04 18:30

On Sun, 11 Apr 2004 11:59:02 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Hvad bruger I til at fjerne dem ?

Vasker bilen igen og aftørrer umiddelbart efter. Kalken er
selvfølgelig ikke væk, men resultatet er okay, IMO...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@