/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
MB 230E/W124 - hjemsøgt af onde ånder??? :~
Fra : Peter R. Christianse~


Dato : 11-04-04 10:39

Hejsa

Nedenstående indlæg er oprindeligt postet i dk.teknik.bil, men nu tager jeg
alligevel chancen (med fare for at blive slået i jorden og x-poster det
herinde også. Om ikke andet, er det da en "sjov" historie fra det virkelige
liv - nok sjovest for udenforstående :o/

Min trofaste følgesvend, Mercedes 230E/W124 ´90, gennem nu tre år opfører
sig mystisk mærkeligt? Så hvis der er nogle af Jer som har forslag til
opklaring af følgende, vil jeg blive tæt på rørstrømsk da både jeg selv og
min (MB) mekaniker efterhånden klør os godt og grundigt i håret.

Bilen starter som et spir hver gang - kold som varm. Ingen problemer ved
kørsel - trækker jævnt gennem alle gearene. Tomgang er pæn - ca. 8-900
o/min. 99,9 % af den tid vi to tilbringer sammen på de danske landeveje,
sidder jeg med et saligt smil fra øre til øre

Men...... Der er et men! Fra tid til anden, går bæstet i stå! Ikke sådan
"host, host, plonk, bz...bøvs!", men fuldstændig udramatisk. Altid
i.fb.m. nedbremsning, dvs. op til lyskryds, sving, parkering osv. Bilen
løber simpelthen bare omdrejningerne af sig, ned gennem alle gearene
(automat), for derefter definitivt at ånde ud

Herefter er det "blot" at sætte bæstet i "P" eller "N" starte igen
(u/problemer!) og fortsætte kørslen, som om intet var hændt - selvom det kan
være svært, for mig, at finde grimassen igen.

Men, når dyret så er sparket i gang igen, kan turen fortsætte på to, og KUN
to, forskellige måder:

1. Enten går bilen i stå, efter ovenstående opskrift, gennem de næste 27
lyskryds, sving osv. Farer op og ned i tomgang - fra hostende ca. 3-400
o/min til brølende 1.800 - 2.000 o/min, hvor jeg nærmest må stå på bremsen,
for ikke at "bestige" den foranholdende. Skaber sig i det hele taget tosset
og tovlig, lige indtil jeg gasblå i hovedet parkerer den hjemme på pladsen!

.... eller også

2. Starter bilen glad, fortsætter uden problemer, og der går
dage/uger/måneder inden jeg igen oplever noget lignende!

Puha... langt indlæg, men jeg håber I kan sætte Jer lidt ind i min
frustration. Jeg kører dagligt 150 km + i bilen, og har intet, absolut
intet, øvrigt at sætte fingeren på. Bilen har kørt ca. 210.000, kører knap
11 km/l og bruger ingen olie. I.fb.m. ovenstående problematik er følgende
bl.a. blevet skiftet gennem tiden:

- Tændkabler/-rør (2 x)
- Dæksel/rotor
- Luftglider
- Gummislange/Ånderør under luftfilterkasse
- Gummi "støvle" under luftfilterkasse tjekket for utætheder
- Luftfilter (2 x)
- Brændstoffilter
- Benzinpumperelæ (defekt!)
- Hovedstrømsrelæ incl. påmonterede sikringer tjekket for fejl (?)

Og alligevel har INTET hjulpet!

Hmmm... måske man simpelthen bare skal skifte svensknøgle og skruetrækker ud
med røgelsespinde og velmente bønner til de højere magter

På forhånd tak til alle, som tør komme med gode forslag til ovenstående.


Mvh.
- Peter R. Christiansen




 
 
Nicolaj C. (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Nicolaj C.


Dato : 11-04-04 20:00

> 11 km/l og bruger ingen olie. I.fb.m. ovenstående problematik er følgende
> bl.a. blevet skiftet gennem tiden:
>
> - Tændkabler/-rør (2 x)
> - Dæksel/rotor
> - Luftglider
> - Gummislange/Ånderør under luftfilterkasse
> - Gummi "støvle" under luftfilterkasse tjekket for utætheder
> - Luftfilter (2 x)
> - Brændstoffilter
> - Benzinpumperelæ (defekt!)
> - Hovedstrømsrelæ incl. påmonterede sikringer tjekket for fejl (?)
>
> Og alligevel har INTET hjulpet!

prøv at skifte batteri.



[8700] Brian Mark Ma~ (11-04-2004)
Kommentar
Fra : [8700] Brian Mark Ma~


Dato : 11-04-04 20:18

Mulige fejl:

Temp. føleren til indsprøjtning futtet af.
Vacum styring til indsprøjtning istykker.

Hvis det er en M102 motor...

Mvh.
B. Madsen


"Peter R. Christiansen" <altamontagnaNOSPAM@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:407911f8$0$11583$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Nedenstående indlæg er oprindeligt postet i dk.teknik.bil, men nu tager
jeg
> alligevel chancen (med fare for at blive slået i jorden og x-poster
det
> herinde også. Om ikke andet, er det da en "sjov" historie fra det
virkelige
> liv - nok sjovest for udenforstående :o/
>
> Min trofaste følgesvend, Mercedes 230E/W124 ´90, gennem nu tre år opfører
> sig mystisk mærkeligt? Så hvis der er nogle af Jer som har forslag til
> opklaring af følgende, vil jeg blive tæt på rørstrømsk da både jeg selv og
> min (MB) mekaniker efterhånden klør os godt og grundigt i håret.
>
> Bilen starter som et spir hver gang - kold som varm. Ingen problemer ved
> kørsel - trækker jævnt gennem alle gearene. Tomgang er pæn - ca. 8-900
> o/min. 99,9 % af den tid vi to tilbringer sammen på de danske landeveje,
> sidder jeg med et saligt smil fra øre til øre
>
> Men...... Der er et men! Fra tid til anden, går bæstet i stå! Ikke sådan
> "host, host, plonk, bz...bøvs!", men fuldstændig udramatisk. Altid
> i.fb.m. nedbremsning, dvs. op til lyskryds, sving, parkering osv. Bilen
> løber simpelthen bare omdrejningerne af sig, ned gennem alle gearene
> (automat), for derefter definitivt at ånde ud
>
> Herefter er det "blot" at sætte bæstet i "P" eller "N" starte igen
> (u/problemer!) og fortsætte kørslen, som om intet var hændt - selvom det
kan
> være svært, for mig, at finde grimassen igen.
>
> Men, når dyret så er sparket i gang igen, kan turen fortsætte på to, og
KUN
> to, forskellige måder:
>
> 1. Enten går bilen i stå, efter ovenstående opskrift, gennem de næste 27
> lyskryds, sving osv. Farer op og ned i tomgang - fra hostende ca. 3-400
> o/min til brølende 1.800 - 2.000 o/min, hvor jeg nærmest må stå på
bremsen,
> for ikke at "bestige" den foranholdende. Skaber sig i det hele taget
tosset
> og tovlig, lige indtil jeg gasblå i hovedet parkerer den hjemme på
pladsen!
>
> ... eller også
>
> 2. Starter bilen glad, fortsætter uden problemer, og der går
> dage/uger/måneder inden jeg igen oplever noget lignende!
>
> Puha... langt indlæg, men jeg håber I kan sætte Jer lidt ind i min
> frustration. Jeg kører dagligt 150 km + i bilen, og har intet, absolut
> intet, øvrigt at sætte fingeren på. Bilen har kørt ca. 210.000, kører knap
> 11 km/l og bruger ingen olie. I.fb.m. ovenstående problematik er følgende
> bl.a. blevet skiftet gennem tiden:
>
> - Tændkabler/-rør (2 x)
> - Dæksel/rotor
> - Luftglider
> - Gummislange/Ånderør under luftfilterkasse
> - Gummi "støvle" under luftfilterkasse tjekket for utætheder
> - Luftfilter (2 x)
> - Brændstoffilter
> - Benzinpumperelæ (defekt!)
> - Hovedstrømsrelæ incl. påmonterede sikringer tjekket for fejl (?)
>
> Og alligevel har INTET hjulpet!
>
> Hmmm... måske man simpelthen bare skal skifte svensknøgle og skruetrækker
ud
> med røgelsespinde og velmente bønner til de højere magter
>
> På forhånd tak til alle, som tør komme med gode forslag til ovenstående.
>
>
> Mvh.
> - Peter R. Christiansen
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste