MB 260E ´91
Fra : jfo

Dato : 11-04-04 07:52

Hvordan tager man plastikpanelerne på ydersiden af dørene nederst af?
De er forhåbentlig ikke limet på?
mvh. JFO

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 11-04-04 09:53

"jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan tager man plastikpanelerne på ydersiden af dørene nederst af?
> De er forhåbentlig ikke limet på?

Nej det er de ikke. Der sidder en eller to (så vidt jeg husker) skruer
indvendigt på døren som holder panelet. En foran og en bagerst øverst i hver
ende på panelet. Når de er løsnet trækker du panelet lige ud nederst (væk
fra døren) - det er klipset fast. Derefter skal det skubbes tilbage mod
bagenden af bilen øverst for at få det af. Der er nogle tappe på panelet som
glider ind i nogle huller i døren.

God arbejdslyst.

Mvh. Ulrich

Fra : jfo

Dato : 11-04-04 12:57

"Ulrich Sørensen" <ulrich.sorensenANTISPAM@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra døren) - det er klipset fast. Derefter skal det skubbes tilbage mod
> bagenden af bilen øverst for at få det af. Der er nogle tappe på panelet

Øh, skal man så have hele beklædningen på indersiden for at kunne komme til
de skruer?

Fra : Mathias

Dato : 11-04-04 13:27

jfo wrote:

> Øh, skal man så have hele beklædningen på indersiden for at kunne
> komme til de skruer?

Nej, de sidder nederst på døren, hvor dørbeklædningen er "stoppet".

-Mathias

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 11-04-04 15:40

"Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, de sidder nederst på døren, hvor dørbeklædningen er "stoppet".

Ja det er en lille rustfri stjerneskrue med en plastikskive. Den er ca 1 cm
lang.

Mvh.

Ulrich

Fra : jfo

Dato : 11-04-04 16:34

> [...]
> "Mathias" <baggadapREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja det er en lille rustfri stjerneskrue med en plastikskive. Den er ca 1

Ok. Sådan hænger det sammen.
Jeg kan se at der er 4-6 trykknap-lignende tingester der holder den nederste
del inde som beskrevet. Men de sidder søreme godt fast. Fik løsnet den
første. Den næste knækkede.
Prøver igen i morgen
Tak for hjælpen.

-JFO

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 11-04-04 16:59

> [...]
nederste
> del inde som beskrevet. Men de sidder søreme godt fast. Fik løsnet den

Klipsene kan købes i løs vægt hos Mercedes til fornuftige penge.

Når det skal samles igen så husk at fedte det godt inde f.eks. fedt eller en
blanding af fedt og olie. Det er et typisk sted for rustangreb.

Mvh. Ulrich