Hjælp - hvilken bil skal vi vælge
Fra : Lisbeth og Knud Schø~

Dato : 10-04-04 16:53

Hej

Vores trofaste gamle Audi 100 (1,8 1988 med 300.000 på uret) skal på
pension. Vi har fået det tredie barn og får derfor brug for en rummelig bil,
hvor vi har følgende krav:

Der skal være 3 trepunktsseler på bagsædet.
Bilen skal være sikker.
Der skal være plads til 2 voksne og 3 børn - også om nogle år når de bliver
større.
Bilen skal helst have en rimelig driftsøkonomi - både hvad angår brændstof,
reparationer og forsikring.
Må ikke koste over 200.000,- men må gerne være brugt.

I øjeblikket grubler vi over

Skoda Octavia TDI Hatchback
Skoda Octavia 1,6 St.car. eller hatchback
Volvo 850 TDI (st.car.)
Volvo 850 2,0 Benzin (st.car)
Audi A4 stc.car 1,6

Andre brugbare forslag efterlyses med lys og lygte.
Det samme gør kommentarer til vores liste.

Med venlig hilsen og på forhånd tak for jeres indsats.

Knud Schøler

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 09-04-04 22:42

> Andre brugbare forslag efterlyses med lys og lygte.
> Det samme gør kommentarer til vores liste.

Har i overvejet Fabia stc?
Der skulle vist være fin plads, og med dieselbrænder er den stadig være i
omegnen af Jeres budget som ny.
Mvh
Anders O

Fra : Lisbeth og Knud Schø~

Dato : 10-04-04 18:44

<KLIP>
> Har i overvejet Fabia stc?
> Der skulle vist være fin plads, og med dieselbrænder er den stadig være i
> [...]
<KLIP>

Hej Anders

Tak for forslaget, men mon ikke en Fabia trods alt er for lille til 2 voksne
og en stor dreng på 8, en pige på 4 og en lille dreng på 8 mdr. =>
barnevogn/klapvogn + altid lidt ekstra tøj + legesager etc. når man skal et
eller andet sted.

Vi vil dog prøve at se hvordan pladsen er...

mvh/Knud

Fra : AA

Dato : 10-04-04 19:20

> Skoda Octavia TDI Hatchback

Fin bil -dejlig motor - men ikke speciel stor.

> Skoda Octavia 1,6 St.car. eller hatchback
St car er en fin bil men heller ikke specielt stor.

> Volvo 850 TDI (st.car.)
Masser af plads - stærk bil - en klasse over de andre - men TDI motoren er
en de har fra VW og den er ikke speciel økonomisk.

> Volvo 850 2,0 Benzin (st.car)
Lidt sløv og går kun ca 10 km/l men mega stor bil med masser af plads.

> Audi A4 stc.car 1,6
Dejlig bil - sløv motor - ikke speciel stor indvendigt er mere en
livsstilsstationscar ala Volvo V40 og BMW 320 Touring.

Jeg ville overveje en Volvo 850/V70 i Stc. med 2,5 liter benzinmotoren - der
er også flere Franske modeller men jeg er personligt ikke til de Franske
specialiteter - dog får du meget bil for pengene i flere af de Franske
modeller.

Fra : Lisbeth og Knud Schø~

Dato : 10-04-04 19:58

<KLIP>
"AA" <AA@nomail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er også flere Franske modeller men jeg er personligt ikke til de Franske
> specialiteter - dog får du meget bil for pengene i flere af de Franske
<KLIP>

Tak for dine input. Personligt har jeg også en aversion mod franske biler -
specielt Citroën. Dog har Renaults flotte resultater fra EURO NCAP gjort et
vist indtryk på mig. En Laguna Stationcar var derfor på et tidspunkt inde på
tavlen, men den er for dyr når det skal være en Laguna II.

Mine personlige ønsker går meget i retning af Volvo 850/V70/S70, men der er
tre/fire alvorlige minusser:

1 - Mine kone synes de er grimme (Wife acceptance factor)
2 - Tryg forsikring vil have 13.000 /år i forsikring (jeg er elitebilist).
GF er noget (fakstisk meget) billigere, men det kræver at jeg flytter alle
forsikringer, hvilket er noget bøvl og det er svært at gennemskue om alle
dækningerne er på samme niveau som det jeg har nu
3 - Benzinmodellerne er ret dyre i brændstof.
4 - Dieselmodellerne skal være nyere end 1/1-1997 eller koster de 10.000 om
året i vægtafgift

Desværre er en Skoda Superb en ret dyr fætter - sådan en kunne jeg ellers
godt tænke mig. På den anden side har den ikke klaret sig så godt i EURO
NCAP som jeg kunne ønske af en topmodel.

En Audi A6 TDI Avant er jo dyere end end en jetjager ;-(

Det er dælme en svær omgang denne her gang.

MVH/Knud

Fra : Lars B Madsen

Dato : 10-04-04 20:30

<KLIP>

> [...]
> vist indtryk på mig. En Laguna Stationcar var derfor på et tidspunkt inde

> tavlen, men den er for dyr når det skal være en Laguna II.

/Klip

Hej, mine forældre købte en helt ny Laguna II stationcar sidste forår til
268000 (1,8 motor - kun standardudstyr). Den er noget sløv i optrækket i
forholdt til den gamle (en Camry 2.0), men derudover er den superlækker..
Den er lydløs, behagelig på lange stræk og (IMO) flot at se på. Så kunne det
ikke tænkes at der må ryge et par af dem på markedet til omkring til omkring
de 200000 indenfor ikke al for lang tid?

Fra : TDN

Dato : 11-04-04 08:34

> Fin bil -dejlig motor - men ikke speciel stor.

> St car er en fin bil men heller ikke specielt stor.

Hej !

Med hensyn til bagagekapacitet er Skoda større end en Volvo 850 både i
hatchback og stc.car. En Volvo sedan rummer 445 liter og en Skoda hatchback
528 liter. En volvo 850 stc.car rummer 420 liter og en Skoda 548 liter. Dog
er benpladsen på bagsædet i Skodaen ikke noget at råbe hurra for, skulle dog
være blevet bedre i efter 2000 faceliftet. Jeg kan anbefale Skodaen som den
af bilerne du får mest for pengene. Ikke dermed sagt de andre er dårlige.
Check lig bagagerummet i en Skoda, det er kæmpestort uanset om det er en
hatchback eller stc.car.

Mvh
Thomas

Fra : Rasmus

Dato : 11-04-04 08:34

"Lisbeth og Knud Schøler" <scholer_fjern@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det samme gør kommentarer til vores liste.
>
> Med venlig hilsen og på forhånd tak for jeres indsats.

Hvad med en 406 st.car, evt :
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=486300185&page=4
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=539200409&page=4

eller en 306 :
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=296702956&page=3
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=546200895&page=3

Fra : Henrik B.

Dato : 16-04-04 17:37

Lisbeth og Knud Schøler wrote:
:: Skoda Octavia TDI Hatchback
:: Skoda Octavia 1,6 St.car. eller hatchback

De to er for små.

:: Volvo 850 TDI (st.car.)
:: Volvo 850 2,0 Benzin (st.car)

Benziner = Ok. Diesel = Nej tak.

:: Audi A4 stc.car 1,6

For lille.

Skulle jeg vælge med hovedet, havde jeg valgt en Toyota Avensis 1,8
(Benzin). Skulle jeg vælge med hjertet, havde jeg taget Volvo'en. Glem
VAF'en, få hende ud og køre i en.....fortæl hende at det er vigtigt for dig
at vide, at hun kommer hel hjem, selvom hun skulle blive impliceret i et
uheld.

M.v.h.