Jeg har sagt det mange gange.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-04-04 21:03

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=267102/

Nu er der nogen der roder lidt op i sagerne.

Det er groft uforsvarlig kørsel der foregår om morgenen, hver eneste
arbejdsdag.

Foruden at være groft uforsvarligt, er det også idiotisk, da der står
firmanavn på bilerne.

Hele vejen fra Lolland og ind til København med 130-140 km/t. og under
5 meters afstand - uanset vejrliget.

Jeg ser det hver morgen.

Hvordan er det forresten med privatkørsel i firmabil og den
medfølgende beskatning? Anyone?

Og hvad når der som regel er flere i bilen?

Kørselsfradrag?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Søren Christensen

Dato : 09-04-04 21:46

> [...]
>
> Hvordan er det forresten med privatkørsel i firmabil og den
> medfølgende beskatning? Anyone?
>
> Og hvad når der som regel er flere i bilen?

?? Dit indlæg er efter min mening godt rodet!!
Især det sidste kan jeg ikke hitte rundt i.
Spørger du om man kan få kørselfradrag for samkørsel?

Venligst

Fra : alexbo

Dato : 09-04-04 21:53

"Søren Christensen" skrev

> Spørger du om man kan få kørselfradrag for samkørsel?

Det Folmer vil vide er, om man kan knalde dem for skattefusk, når nu de
kører så dårligt.

Det jeg kunne tænke mig at vide er, om man kan få %ter af hvad skattevæsenet
får ind ved en sådan anmeldelse?

mvh
Alex Christensen

Fra : Lykke

Dato : 10-04-04 07:40

Jeg fornemmer nu snarest at nogle har en mulighed som han ikke har, og så
får man ondt i røven. Det er ok at han mener at de skal holdes afstand i
trafikken, det gælder sku da også for andre end firmabiler.
Det sjove er når de nidkære mennesker får samme mulighed med firmabil, så er
det helt fin.
Moral og god dobbeltmoral er dobbelt så godt.

firmabilskører
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-04 08:43

> [...]
er
> det helt fin.
> Moral og god dobbeltmoral er dobbelt så godt.

jaja, når man kører firmabil med reklamer så representerer man altså sit
firma og det er ikke verdens bedste reklamer man kan lave. Som chef ville
jeg også blive tosset hvis mine ansatte var med at ødelægge et godt renomé.

--
Tom

Fra : phk

Dato : 10-04-04 08:38

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> det helt fin.
> Moral og god dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Ud fra det jeg kender Folmer har han ikke skrevet noget der indikerer
ovenstående.
Hvordan er du kommet på den ide?

> firmabilskører
> Poul

Nåhhhhh ..... fordi du selv fører dig frem på den måde. Forstået!

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-04-04 23:01

On Fri, 9 Apr 2004 22:46:16 +0200, "Søren Christensen"
<Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

>?? Dit indlæg er efter min mening godt rodet!!

>--

Det må du undskylde.

>--

>Især det sidste kan jeg ikke hitte rundt i.
>Spørger du om man kan få kørselfradrag for samkørsel?

>--

Narh, jeg er overbevist om, at det er en firmaøse som de bruger til at
køre til og fra arbejde i. Sådan en fætter er jo på gule plader?

Til og fra arbejde er da privatkørsel, ikk'?

Man kan næsten sidde og hidse sig selv op over den svinekørsel de
leverer, og når man så tænker på at 2-3 mand kører over 100 km på
arbejde uden at det koster dem 1 kr. og at de oven ikøbet får
kørselsfradrag, så kommer der damp ud af ørerne.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mikael L

Dato : 09-04-04 23:12

> Til og fra arbejde er da privatkørsel, ikk'?

Kommer det ikke an på hvor deres arbejdsdag starter? De starter formentlig
ikke alle på firmaadressen om morgenen.

> [...]
> arbejde uden at det koster dem 1 kr. og at de oven ikøbet får
> kørselsfradrag, så kommer der damp ud af ørerne.

Her kan man da se at janteloven lever.

Men der er nu andre der har gang i det mere faglige.
http://www.hvu.dk/aktuelt_tema.asp

Mikael

Fra : Lykke

Dato : 10-04-04 07:42

Loven er nu sådan at det er muligt at alle trækker kørsel fra, og sådan er
det bare indtil det laves om
Poul

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 09-04-04 23:24

> Narh, jeg er overbevist om, at det er en firmaøse som de bruger til at
> køre til og fra arbejde i. Sådan en fætter er jo på gule plader?

HVor fanden i helvede ved du fra, at de er på vej til arbejde, du aner ikke
en skid om hvor og hvornår de møder!!

> [...]
> arbejde uden at det koster dem 1 kr. og at de oven ikøbet får
> kørselsfradrag, så kommer der damp ud af ørerne.

Janteloven lever fint hos dig kan jeg se, Du aner INTET om hvad de trækker
fra og ikke trækker fra, du aner INTET om hvor de møder og hvornår de møder,
og hvis du mener de køre mere svinsk end andre synes jeg da at du skulle
melde dem til politiet. Jeg har selv ca 300km på arbejde og jeg trække intet
fra jeg får penge for at køre som så mage andre gør.

Fra : phk

Dato : 10-04-04 08:42

"Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen_noapam_@mail.dk> skrev i en meddelelse

> HVor fanden i helvede ved du fra, at de er på vej til arbejde, du aner
ikke
> en skid om hvor og hvornår de møder!!

Kan du ikke lige sige til din far og mor at du ikke må sidde ved computeren
alene?

> Janteloven lever fint hos dig kan jeg se, Du aner INTET om hvad de trækker
> fra og ikke trækker fra,

Hvad tror du selv de gør?

du aner INTET om hvor de møder og hvornår de møder,

Det er også temmelig irrelevant

> og hvis du mener de køre mere svinsk end andre synes jeg da at du skulle
> melde dem til politiet.

God ide.

> Jeg har selv ca 300km på arbejde og jeg trække intet
> fra jeg får penge for at køre som så mage andre gør.

Mange andre? Hvor ved du fra mange andre (og hvad er mange) får penge for at
køre på arbejde?

--
Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 10-04-04 08:36

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40770b94$0$474$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> ?? Dit indlæg er efter min mening godt rodet!!

Det er skam tilladt at læse det flere gange og der er ikke nogen der griner
af dig af den grund ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Wildau

Dato : 09-04-04 21:52

Folmer Rasmussen wrote:
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=267102/
>
> Nu er der nogen der roder lidt op i sagerne.
>
> Det er groft uforsvarlig kørsel der foregår om morgenen, hver eneste
> arbejdsdag.

Ja, man kan kun opfordre færdselspolitiet til at målrette deres indsats,
bilerne er da til at få øje på, jeg mener

*store kassevogne som kører 150 km/h i overhalingsbanen*
*DEN ENE EFTER DEN ANDEN*

"Hver dag kan man på de danske veje se hundreder af firma-biler med store
reklamer på bilerne køre ren dødskørsel i trafikken.
Og i de tilfælde er der nogen at rette sin harme mod - nemlig de firmaer,
hvis navne står højt og tydeligt på bilerne."

P3R

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 09-04-04 22:02

> [...]
> firmanavn på bilerne.
>
> Hele vejen fra Lolland og ind til København med 130-140 km/t. og under

Ja og det er der sgu mange der gør, jeg arbejder i øjeblikket i KBH og
sidder hver mandag fast i køen omkring Køge, mange køre som sindsyge ikke
kun os i firma biler jeg fatter ikke lige hvad BT vil ud over at de har
kedet sig grusomt da de fandt på at lave den "undersøgelse". Man kan vel
også kun med undren konstantere at det er noget af et selvmål hvis BT mener
at der er sindsyg kørsel er de jo ikke bedre selv da de jo også har
overtrådt loven.

> Jeg ser det hver morgen.

Og det gør alle vi andre nok også, jeg køre selv for stærkt(som 90% gør) men
følger kun trafikken.

> Hvordan er det forresten med privatkørsel i firmabil og den
> medfølgende beskatning? Anyone?

hVad har det med sagen at gøre, man bliver mig bekendt ikke beskattet for at
hente en bil i firmaet og køre derfra, det er kun når man har fået en bil
stillet til rådighed.

> Og hvad når der som regel er flere i bilen?

nu er det jo sådan at man jo godt kan være flere i bilen, jeg forstår ikke
lige din harme over for firma biler, det virker som noget jantelovs noget
fra din side

> Kørselsfradrag?

JA hvad med det, det har intet med sagen at gøre.

Fra : Henning

Dato : 09-04-04 22:21

>Og det gør alle vi andre nok også, jeg køre selv for stærkt(som 90% gør) men
>følger kun trafikken.
Verdens dårligste undskyldning, den holder desværre ikke i retten...

>hVad har det med sagen at gøre, man bliver mig bekendt ikke beskattet for at
>hente en bil i firmaet og køre derfra, det er kun når man har fået en bil
>stillet til rådighed.

Du bliver beskattet og firmaet får en stor bøde, hvis du "snupper"
gulpladebilen hjem.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-04-04 22:26

Henning <nomail@all.invalid> skrev :

>Du bliver beskattet og firmaet får en stor bøde, hvis du "snupper"
>gulpladebilen hjem.

*den* er der så mange varianter af, at det ikke kan siges så entydigt.

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 09-04-04 22:42

> Du bliver beskattet og firmaet får en stor bøde, hvis du "snupper"
> gulpladebilen hjem.

Niks, så entydigt kan det ikke siges, der er nogen regler man skal følge men
som regel bliver man kun beskattet hvis man har en bil stillet til rådighed
som man kan bruge i fritiden

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-04-04 23:11

> [...]
men
> som regel bliver man kun beskattet hvis man har en bil stillet til

Jo - hvis du "snupper" firmabilen bilen hjem, er helvede løs i laksegade.

Hvis firmaet er vidende om at du kører hjem i uden firmabilen uden hjemmel,
en firmabil hvor momsen er "trukket", ja så har ikke alene du et
kæmpeproblem, men dit firma et endnu større problem, da et køretøj hvor
momsen er trukket, ikke må benyttes i privat øjemed. For iøvrigt gælder
dette også noget så simpelt som et firmatrailer.

Firmaet får en kæmpebøde og skal berigtige momsen på køretøjet

Hvis du f.eks. er service montør, med startsted fra din hjemmeadrs. Eller
f.eks. står til rådighed uden for arbejdstid med tilkaldevagt o.s.v. må du
naturligvis godt køre i firmabilen hjem, men kan så ikke skattemæssigt
benytte "transportfradrag". Et andet eksempel, hvis du arbejder ved en
entreprenør og har skiftende arbejdspladser kan firmabilen også benyttes til
transport mellem hjem og arbejde ligesom du også må have andre medarbejder
med i bilen. Dog må "arbejdspladsen" ikke ligne permanent arangement. Lige
bestemt i hvilket grad arbejdpladseskiftet skal forekomme er jeg ikke helt
inde i.

Stiller firmaet derimod fri bil til rådighed for dig, kan firmaet ikke
trække momsen af køretøjet, ligeledes bliver du beskattet af "fri bil".

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 09-04-04 23:27

> [...]
> bestemt i hvilket grad arbejdpladseskiftet skal forekomme er jeg ikke helt

Modsiger du ikke lidt dig selv?? De eksempler du nævner er sådan set dem jeg
tænker på.

> Stiller firmaet derimod fri bil til rådighed for dig, kan firmaet ikke
> trække momsen af køretøjet, ligeledes bliver du beskattet af "fri bil".

Det er vi enige om har jeg vist også skrevet???

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-04-04 08:12

Lige

> Modsiger du ikke lidt dig selv?? De eksempler du nævner er sådan set dem
jeg
> tænker på.

Æhh - hvordan skal jeg lige ku' vide hvad du tænker?

> Det er vi enige om har jeg vist også skrevet???

Måske et af dine indlæg jeg ikke kan se, i det indlæg jeg svarer på nævner
du ikke noget med og uden moms.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-04-04 09:14

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Stiller firmaet derimod fri bil til rådighed for dig, kan firmaet ikke
> trække momsen af køretøjet, ligeledes bliver du beskattet af "fri bil".

Reglerne i vores firma er sådan at når vi skal arbejde på et af de andre
kraftværker i firmaet, dvs andet end vores vante arbejdspladsm, får vi en
gulplade kasserolle stillet til rådighed. Den må vi tage hjem.
Vi må derefter køre til vores anden afdeling i firmaet. Dvs istedet for
Slagelse - Kalundborg (Kalundborg = Vante arbejdsplads) så hedder det
Slagelse - Kbh eller Stigsnæs. (Jeg bor i Slagelse)
Der skal afleveres kørselsregnskab på alt kørsel og den må ikke bruges til
privatkørsel. Vi må ikke engang hente en liter mælk på tanken på vej hjem.
Vi kan ikke trække kørselfradrag i den periode.
Det har været oppe og vende hos skattevæsnet og firmaet har fået grønt lys
for det. Specielt det at vi fik lov til at tage bilen hjem og ikke aflevere
den på arbejdspladsen. Men det har vi altså fået grønt lys for og det har
fungeret i et par år nu.

Venligst

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-04-04 22:17

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Kørselsfradrag?

findes ikke - det hedder transportfradrag - og gives om du bruger bus,
tog, stylter, cykel, eller andet transportmiddel

(det burde du da vide ;)

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 09-04-04 23:29

> findes ikke - det hedder transportfradrag -

Heller ikke - befordringsfradrag

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-04-04 06:39

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>Heller ikke - befordringsfradrag

Arghhh - du har jo ret mand.. ;)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-04-04 08:14

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Arghhh - du har jo ret mand.. ;)

Se nu hvor han rider síg. Den sved nok hva' ;-/

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-04-04 08:40

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev :

>Se nu hvor han rider síg. Den sved nok hva' ;-/

volapyk.....

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-04-04 08:49

> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Se nu hvor han rider síg. Den sved nok hva' ;-/

Rider => Vrider

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg