Erfaringer jeep cherokee
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-04 20:55

Hej alle,

Er der nogle herinde der erfaring med jeep cherokee, jeg kigger på en 99 2,5
v6, og en 91 4,0 V8
Jeg er interesseret i vægtafgift, benzinforbrug, tekniske data og
reperations omkostninger.

Dannie

Fra : Sven

Dato : 10-04-04 11:50

> [...]
2,5
> v6, og en 91 4,0 V8
> Jeg er interesseret i vægtafgift, benzinforbrug, tekniske data og

Min svoger har haft en Jeep Cherokee fra '89. Reperationsdele til den var
ikke så dyre igen (USA auto-dele i Odense, Jacob Lynegaard i Køge m.fl.),
dog dyrere end f.eks Chevrolet Blazer, men det kan være lidt af en bedrift
at finde en mekaniker der tør binde an med automatgearet og spærre diff.
hvis det skulle gå i stykker. Medmindre de nyere modeller har ændret det, så
husk at holde HELT stille, når du kobler 4WD med spær diff til. Ellers skal
du også ud og lede efter føromtalte mekaniker.
Selv med MUD+SNOW dæk, var den stort set umulig at køre med på sneglatte
veje, da bagenden er ALT for let. 150 kilo cement bagi hjalp gevaldigt ved
vinterkørsel.

Ved terrænkørsel er den rimelig, men forvent at blive sat på plads af de
korte Land Rovere .

Benzinøkonomi kan jeg ikke hjælpe med, da han altid sagde, at sjov kørsel
koster ! Så jeg tror såmænd aldrig han har tjekket forbruget.

Sven