Biltyv der fik som fortjent?
Fra : Henrik

Dato : 09-04-04 19:54

Fra : Mikael L

Dato : 09-04-04 20:14

"Henrik" <hbl@12move.dk> skrev i en meddelelse
news:c56rfu$1l1s$1@news.cybercity.dk...

Hvis knægten mener han er uretfærdigt behandlet ville han vel fortælle hvad
der er sket.
Det kan jo være der går et par dage inden han prøver igen.

Mikael

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 09-04-04 20:21

Henrik wrote:

> http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=3&Id=189044

Ja, det kan ikke gå hurtigt nok at få skiftet vores retssystem ud
med effektiv selvtægt, og det er da også et fint signal at sende
til biltyve at de skal sørge for at være godt bevæbnede fremover..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-04-04 20:25

On Fri, 09 Apr 2004 21:21:00 +0200, Thomas Strandtoft wrote:

> Ja, det kan ikke gå hurtigt nok at få skiftet vores retssystem ud med
> effektiv selvtægt, og det er da også et fint signal at sende til biltyve
> at de skal sørge for at være godt bevæbnede fremover..

En som kan give et referat? Linket er ikke læsbart for mig, dvs. det
kræver noget proprietært software for, at kunne afspilles

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-04-04 22:04

Martin Johansen [6000] wrote:
> On Fri, 09 Apr 2004 21:21:00 +0200, Thomas Strandtoft wrote:

> En som kan give et referat? Linket er ikke læsbart for mig, dvs. det
> kræver noget proprietært software for, at kunne afspilles

Ja det er noget helvede med de der "smarte" integrerede afspiller
tingester..

Der sker stort set følgene:

En mand ringede til politiet og sagde at han havde fundet sin stjålne bil,
inkl. føreren. Da politiet kom frem fandt de bilens ejer, bilen og biltyven.
Biltyven blødte fra hovedet og det blev konstateret blod i urinen. Tyven
ville ikke oplyse hvordan han var kommet til skade.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-04-04 22:06

On Fri, 09 Apr 2004 23:03:32 +0200, Anders Houmark wrote:

> Ja det er noget helvede med de der "smarte" integrerede afspiller
> tingester..

True... true :-/

> [...]
> biltyven. Biltyven blødte fra hovedet og det blev konstateret blod i
> urinen. Tyven ville ikke oplyse hvordan han var kommet til skade.

Ahh okay! - tak for referat!

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 09-04-04 23:26

> Ja, det kan ikke gå hurtigt nok at få skiftet vores retssystem ud
> med effektiv selvtægt,

Ja, det skal vi passe på med.
For vores retssystem er jo det mest retfærdige der findes.

Glenn

Fra : C. Caspersen

Dato : 10-04-04 07:54

"Glenn [Odense]" <megacool500@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> For vores retssystem er jo det mest retfærdige der findes.

Du vil måske hellere dømmes i Afghanistan ?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-04-04 08:56

"Glenn [Odense]" wrote:

> Ja, det skal vi passe på med.
> For vores retssystem er jo det mest retfærdige der findes.

Det ved jeg ikke om det er, men det er det jeg foretrækker at
blive dømt efter hvis jeg en dag får gjort noget ulovligt. Hvis
jeg sidder og klapper i mine hænder over en tyv der ryger på
hospitalet med blod i urinen (= interne skader), så må jeg også
være indstillet på at acceptere at jeg selv får samme type straf
hvis jeg en dag får kvajet mig..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 10-04-04 12:35

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hospitalet med blod i urinen (= interne skader), så må jeg også
> være indstillet på at acceptere at jeg selv får samme type straf

....der blev faktisk ikke nævnt nogle steder at det var bilejeren som var
skyld i tyvens skæbne.

Glenn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-04-04 12:02

"Glenn [Odense]" wrote:

> ...der blev faktisk ikke nævnt nogle steder at det var bilejeren som var
> skyld i tyvens skæbne.

Den har ikke været for retten endnu, så der er vist ikke noget der
er endegyldigt.. ..men, som det blev udlagt var det ejeren der
havde "fundet tyven i en spejderhytte" og tyven havde det ikke for
godt, så det har jeg indtil videre valgt at forholde mig til.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Sven

Dato : 10-04-04 11:40

> Ja, det skal vi passe på med.
> For vores retssystem er jo det mest retfærdige der findes.

<sarkasme>
Ja for søren da! K. Thorsen skal afsone flere års fængsel, måske livsvarigt
traume pga overfald samme sted, pga svindel med nogle penge fra store
firma'er, mens en voldtægtsmand, som ødelægger en ung kvindes liv, kan
"risikere" ganske få måneders fængsel, eller en ung biltyv (!!!) der kører
et par børn ned, nøjes med dagbøder og 1 måneds betinget fængsel.

Så selvfølgelig skal vi fuldt ud støtte vores retssystem. Tænk engang, hvis
en biltyv, en voldsmand, en "trafikmorder" (som regel en ung mand i en bil
han ikke ejer, der kører LeMans inde i en by), skulle straffes for det de
gør. Det gør man kun i Ulande!

</sarkasme>

Sven

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-04 08:34

> Ja, det kan ikke gå hurtigt nok at få skiftet vores retssystem ud
> med effektiv selvtægt, og det er da også et fint signal at sende
> til biltyve at de skal sørge for at være godt bevæbnede fremover..

Jeg synes ikke selvtægt er i orden, men har på den anden heller ikke det
mindste ondt af at tyven har fået nogen klø.

--
Tom

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-04-04 09:03

Tom wrote:

> Jeg synes ikke selvtægt er i orden, men har på den anden heller ikke det
> mindste ondt af at tyven har fået nogen klø.

Keyword'et er "blod i urinen", han har ikke bare fået
"huskeflade".. Det er en generel misforståelse at folk husker
bedre jo flere slag de får - bræk næsen på en stodder og han
husker dig hver gang han pudser næse - send ham i respirator og
han husker ikke en skid..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-04 10:52

> [...]
> bedre jo flere slag de får - bræk næsen på en stodder og han
> husker dig hver gang han pudser næse - send ham i respirator og

Kan sagtens følge dig, men hvor trist det end er, så har jeg stadig ikke
ondt af tyven som situationen ser ud. For min skyld må har gerne urinere
blod.
Om det har en afskrækkende virkrning eller ej, ved jeg heller ikke.
Jeg ønsker kriminelle hen hvor peberet gror og har de fået skrammer med på
vejen derhen så er det ikke noget som kan ophidse mig sønderligt.
Jeg opfordrer ikke til selvtægt, men er egentlig fløjtende ligegald om tyven
får et par på kassen, så længe de ikke bliver slået til lirekassemand.

Tyve skal bare holde nallerne væk fra andre folks investeringer som virkelig
koster blod, sved og tårer.

--
Tom

Fra : Sven

Dato : 10-04-04 11:42

> Tyve skal bare holde nallerne væk fra andre folks investeringer som
virkelig
> koster blod, sved og tårer.

RIGTIGT!

Sven

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-04-04 12:10

Tom wrote:

> Jeg opfordrer ikke til selvtægt, men er egentlig fløjtende ligegald om tyven
> får et par på kassen, så længe de ikke bliver slået til lirekassemand.

Det er netop den med lirekassemanden jeg primært opponerer mod,
det ser desværre ud til at være stilen med de historier der har
været herinde ang. folk der selv fanger tyve.. "Huskeflade" har
jeg ikke det store problem med, selv om det nok ikke er noget jeg
vil benytte mig af.. Jeg tror på sigt der vil blive givet og taget
"med samme mønt", dvs. hvis tyvene oplever at modtage
"lirekassemænd", så vil de også begynde at forsvare sig med
"lirekassemænd" - jeg har ikke specielt meget lyst til at det
eskalerer, så hvis jeg en dag siger "Hey, hvad fanden laver du med
min bil", så risikerer jeg en tur i respirator..

> Tyve skal bare holde nallerne væk fra andre folks investeringer som virkelig
> koster blod, sved og tårer.

Helt enig.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Verner Johnsen

Dato : 10-04-04 23:16

On Sat, 10 Apr 2004 09:33:49 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Jeg synes ikke selvtægt er i orden, men har på den anden heller ikke det
>mindste ondt af at tyven har fået nogen klø.

Selvtægt er ikke bare ikke i orden, det er faktisk ulovligt.

Nu har du jo selv, i en anden tråd, henvist til Jyske Lov

og selvtægt har faktisk været ulovligt lige fra Jyske Lov af 1241.
Jeg citerer:

"Kap. 87.

Hvad en Tyv kan hænges for.

Har han stjaalet Koster til en Værdi af en halv Marks Værdi eller
mere, da kan Ombudsmanden hænge ham uden Dom og gør ingen Synd derved,
fordi hans Gerning har dømt ham, og han hænger ham for Rettens og
Kongens Magts Skyld og ikke af Hævn. Men Bonden maa ikke selv hænge
sin Tyv, fordi han gør det af Hævn. Selv om der er handlet ilde imod
ham, maa han ikke selv tage sig til Rette."

Det er godt nok nogle andre strafferammer og et andet retssystem, de
havde dengang, men skærer man det væk, så står den sidste sætning
tilbage, og den gælder faktisk stadigvæk.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-04 07:44

> Selvtægt er ikke bare ikke i orden, det er faktisk ulovligt.

Man må selvf. stå til ansvar for det man gør, men i bund og grund rør det
mig ikke at tyven får et lag prygl.
Har man selv prøvet at komme ud en dag for at hente sin bil og den er VÆK,
så forstår man hvilke følelser man har til overs for sådanne svin.
Vi fik vores sommerferie ødelagt af en tyv som lige skulle låne fiestaen da
vi var i KBH. Prøv at stå 300 Km hjemmefra med små børn og masser af baggage
i et sommerhus i Holbæk og så finde ud af hvad man gør. GOSH hvor jeg hader
de folk som stjæler.

--
Tom