/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Behandling af begyndende rust ????
Fra : Jan


Dato : 09-04-04 10:18

Hejsa

Har en Escort St. car fra 1998, hvor der forskellige steder er begyndt at
komme lidt rust frem, bla. omkring viskerarmen på bagsmækken mv...
Jeg må indrømme jeg ikke er den store handymand, så derfor vil jeg nu her
spørge om hvilken fremgangsmåde man skal bruge for at få det rust væk, få
lukket af for rusten, få malet igen osv.....
Husk endelig at fortæl hvilke produkter jeg skal købe til de forskellige
formål.

Vil jo prøve at tage de små steder i opløbet.

Mvh
Jan




 
 
Kim Voss Schrader (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 09-04-04 10:49

Hej!

Jan wrote:
>
> Har en Escort St. car fra 1998, hvor der forskellige steder er begyndt at
> komme lidt rust frem, bla. omkring viskerarmen på bagsmækken mv...

Har du overholdt rustchecks? I så fald ville jeg vise bilen frem til et aut.
Fordværksted og høre hvor meget de vil lave på garantien (den er på 6 år, så du
kan måske stadig nå det).

Sådan fik jeg lavet rust ved venste fordør (inde under gummilisten, øverst ved
ruden). Har du kigget der?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Bjørn ingebrigtsen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn ingebrigtsen


Dato : 09-04-04 11:29

>
> Sådan fik jeg lavet rust ved venste fordør (inde under gummilisten, øverst
ved
> ruden). Har du kigget der?
>

De kommer altid der, det er en skod designer der har lavet den gummiliste,
min "nye" escort havde huller i begge A-stolper da jeg gik den igennem jeg
havde desværre ikke set det da jeg kiggede på den. Men hvad det var nu
hurtrigt lavet



Kim Voss Schrader (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 09-04-04 11:39

Hej!

"Bjørn ingebrigtsen" wrote:
>
> >
> > Sådan fik jeg lavet rust ved venste fordør (inde under gummilisten, øverst
> ved
> > ruden). Har du kigget der?
> >
>
> De kommer altid der, det er en skod designer der har lavet den gummiliste,

Gummilisten fejler skisme ikke en dyt, det er pladesamlingen der er lavet
sjusket :(

> min "nye" escort havde huller i begge A-stolper da jeg gik den igennem jeg
> havde desværre ikke set det da jeg kiggede på den. Men hvad det var nu
> hurtrigt lavet

Tja, man skal da have skåret et ret stort stykke metal ud + der skal ny forrude
i. Ikke det billigste at rode med...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Per Beer Hansen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 09-04-04 11:45

Kim Voss Schrader wrote:
>
> Tja, man skal da have skåret et ret stort stykke metal ud + der skal
> ny forrude i.

Ny forrude ?
Man kan jo bare genbruge den gamle.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Kim Voss Schrader (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 09-04-04 13:42

Hej!

Per Beer Hansen wrote:
>
> Kim Voss Schrader wrote:
> >
> > Tja, man skal da have skåret et ret stort stykke metal ud + der skal
> > ny forrude i.
>
> Ny forrude ?
> Man kan jo bare genbruge den gamle.

Hvordan vil du fjerne en limet forrude _og_ genbrug den? Det troede jeg da ikke
man kunne... Ford satte ihvertfald en sprit ny forrude i da de lavede det på
garantien :)

At den så holdt under 2 år er en ande sag :( Skal have den skiftet inden syn i
juni...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

ham (09-04-2004)
Kommentar
Fra : ham


Dato : 09-04-04 14:50

>
> Hvordan vil du fjerne en limet forrude _og_ genbrug den? Det troede jeg da
ikke
> man kunne... Ford satte ihvertfald en sprit ny forrude i da de lavede det

> garantien :)
>
Den eneste bil jeg hidtil ikke har kunnet få en limet frontrude helskindet
ud af er en Golf 3 ellers plejer det ikke at være noget problem, hvis man
ellers har det rigtige værktøj.



Kim Voss Schrader (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 09-04-04 15:07

Hej!

ham wrote:
>
> Den eneste bil jeg hidtil ikke har kunnet få en limet frontrude helskindet
> ud af er en Golf 3 ellers plejer det ikke at være noget problem, hvis man
> ellers har det rigtige værktøj.

Ok, så blev jeg det klogere. Hvorfor Ford så valgte at skifte den ved jeg så
ikke. Det kunne være de kom til at ødelægge den under processen - der skal ikke
meget til at flække glas hvis man trykker det forkerte sted...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Andreas M. Hansen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 09-04-04 15:09

> Ok, så blev jeg det klogere. Hvorfor Ford så valgte at skifte den ved jeg

> ikke. Det kunne være de kom til at ødelægge den under processen - der skal
ikke
> meget til at flække glas hvis man trykker det forkerte sted...
>

Omsætning er vel en god ting, når man skal drive en forretning ?

mvh

Andreas M. Hansen



Kim Voss Schrader (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 09-04-04 15:45

Hej!

"Andreas M. Hansen" wrote:
>
> > Ok, så blev jeg det klogere. Hvorfor Ford så valgte at skifte den ved jeg
> så
> > ikke. Det kunne være de kom til at ødelægge den under processen - der skal
> ikke
> > meget til at flække glas hvis man trykker det forkerte sted...
> >
>
> Omsætning er vel en god ting, når man skal drive en forretning ?

Ja da. Men nu var det altså en garantireparation :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Jan (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 09-04-04 15:50

Øhhhh er der slet ingen der kan svare på de spørgsmål jeg stillede - vil
ikke køre til Ford, ordner det selv da jeg ikke har været til de nødvendige
tjek i den tid jeg har haft den.

Jan


"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4076B704.3ED87162@tdcadsl.dk...
> Hej!
>
> "Andreas M. Hansen" wrote:
> >
> > > Ok, så blev jeg det klogere. Hvorfor Ford så valgte at skifte den ved
jeg
> > så
> > > ikke. Det kunne være de kom til at ødelægge den under processen - der
skal
> > ikke
> > > meget til at flække glas hvis man trykker det forkerte sted...
> > >
> >
> > Omsætning er vel en god ting, når man skal drive en forretning ?
>
> Ja da. Men nu var det altså en garantireparation :)
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.



Ukendt (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-04 17:27



> > > Ok, så blev jeg det klogere. Hvorfor Ford så valgte at skifte den ved
jeg
> > så
> > > ikke. Det kunne være de kom til at ødelægge den under processen - der
skal
> > ikke
> > > meget til at flække glas hvis man trykker det forkerte sted...
> > >
> >
> > Omsætning er vel en god ting, når man skal drive en forretning ?
>
> Ja da. Men nu var det altså en garantireparation :)

Jeg tror at garantireparationer bliver betalt af fabrikken og ikke af
værkstedet, så helt kortsigtet kan det jo sagtens give større omsætning at
skifte så meget som muligt.

--
Tom



Per Beer Hansen (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 11-04-04 14:49

Kim Voss Schrader wrote:
>
> Hvordan vil du fjerne en limet forrude _og_ genbrug den? Det troede
> jeg da ikke man kunne...

Det er blot et spørgsmål om at have det rigtige værktøj, samt nogle der kan
finde ud af at bruge det

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Ukendt (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-04-04 20:10



> > Hvordan vil du fjerne en limet forrude _og_ genbrug den? Det troede
> > jeg da ikke man kunne...
>
> Det er blot et spørgsmål om at have det rigtige værktøj, samt nogle der
kan
> finde ud af at bruge det

Hvis man kan finde ud af at bruge tandtråd så burde man også kunne file en
forrude ud

--
Tom



Per Beer Hansen (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 11-04-04 20:21

Tom wrote:
>
> Hvis man kan finde ud af at bruge tandtråd så burde man også kunne
> file en forrude ud

Jeps, det er ikke så svært, når man først får det lært

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



chr (09-04-2004)
Kommentar
Fra : chr


Dato : 09-04-04 16:02


"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
news:40766a57$0$217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Har en Escort St. car fra 1998, hvor der forskellige steder er begyndt at
> komme lidt rust frem, bla. omkring viskerarmen på bagsmækken mv...
> Jeg må indrømme jeg ikke er den store handymand, så derfor vil jeg nu her
> spørge om hvilken fremgangsmåde man skal bruge for at få det rust væk, få
> lukket af for rusten, få malet igen osv.....
> Husk endelig at fortæl hvilke produkter jeg skal købe til de forskellige
> formål.
>
> Vil jo prøve at tage de små steder i opløbet.
>
> Mvh
> Jan
>
du tager først km tælleren og trækker det fra km 100.000 så kan du se hvor
mange km der er tilbage i en ford....

sjovt du nævte det, jeg så en Ka igår der var gemmen rusten over det
hele,-det virker som om Ford har et problem på nogle modeller med Rust,
Mondeo'er ser generelt fine ud!.


Chr.







Ukendt (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-04 17:29



> sjovt du nævte det, jeg så en Ka igår der var gemmen rusten over det
> hele,-det virker som om Ford har et problem på nogle modeller med Rust,
> Mondeo'er ser generelt fine ud!.

Hmmm, jeg synes nu at mondeo ruster ganske glimrende og Ford har ikke gjort
en sk*d for at forbedre rustbeskyttelsen i de sidste 20 år.
De skulle skamme sig over at levere sådan noget svineri til kunderne som
betaler ganske mange penge.

--
Tom



chr (09-04-2004)
Kommentar
Fra : chr


Dato : 09-04-04 19:46


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:4076cef0$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > sjovt du nævte det, jeg så en Ka igår der var gemmen rusten over det
> > hele,-det virker som om Ford har et problem på nogle modeller med Rust,
> > Mondeo'er ser generelt fine ud!.
>
> Hmmm, jeg synes nu at mondeo ruster ganske glimrende og Ford har ikke
gjort
> en sk*d for at forbedre rustbeskyttelsen i de sidste 20 år.
> De skulle skamme sig over at levere sådan noget svineri til kunderne som
> betaler ganske mange penge.
>
> --
> Tom
>
Det er jo lidt interessant, for Ford står generelt som et fint mærke....men
det med rust har jeg bemærket et par gange fra kollegaer og familie et
familie medlem havde også en Fiesta der rustede pænt meget så den blev lavet
under Fords rust garanti...måske er det noget der sker mere eller mindre for
alle mærker, hvem husker ikke Opels Astra'er...



Chr.




Brian (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 09-04-04 20:33

Hejsa

chr skrev:
> Det er jo lidt interessant, for Ford står generelt som et fint
> mærke....men det med rust har jeg bemærket et par gange fra kollegaer
> og familie et familie medlem havde også en Fiesta der rustede pænt
> meget så den blev lavet under Fords rust garanti...måske er det noget
> der sker mere eller mindre for alle mærker

Du skal nok have et lille " i danmark" ind her.

> hvem husker ikke Opels Astra'er...

Jeg kan da huske dem, men ikke for at ruste mere end så meget andet ?

/Brian



Bjørn ingebrigtsen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn ingebrigtsen


Dato : 09-04-04 21:33

> > hvem husker ikke Opels Astra'er...
>
> Jeg kan da huske dem, men ikke for at ruste mere end så meget andet ?


De første Astraér var nu ganske gode til at ruste selv to år gamle biler var
nærmest pilråden.



ham (09-04-2004)
Kommentar
Fra : ham


Dato : 09-04-04 16:16


"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40766a57$0$217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Har en Escort St. car fra 1998, hvor der forskellige steder er begyndt at
> komme lidt rust frem, bla. omkring viskerarmen på bagsmækken mv...
> Jeg må indrømme jeg ikke er den store handymand, så derfor vil jeg nu her
> spørge om hvilken fremgangsmåde man skal bruge for at få det rust væk, få
> lukket af for rusten, få malet igen osv.....
> Husk endelig at fortæl hvilke produkter jeg skal købe til de forskellige
> formål.
>
> Vil jo prøve at tage de små steder i opløbet.

Få fat i en punktsandblæser, og skrab så først det løse rust af med en
kniv - spartel - stemmejern, eller hvad du lige har for hånden, derefter
sandblæser du til der ikke er flere røde pletter at, derefter grunder du det
og giver det noget med lak i bagefter, ellers ruster det igen



Ukendt (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-04 17:31



> Få fat i en punktsandblæser, og skrab så først det løse rust af med en
> kniv - spartel - stemmejern, eller hvad du lige har for hånden, derefter
> sandblæser du til der ikke er flere røde pletter at, derefter grunder du
det
> og giver det noget med lak i bagefter, ellers ruster det igen

Det gør bagklappen også på min mondeo, på trods af at en autolakerer har
lavet hele møllen. Det holdte ca. 1 år (

--
Tom



Hans L. Jørgensen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 09-04-04 21:44


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4076cf4c$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det gør bagklappen også på min mondeo, på trods af at en autolakerer har
> lavet hele møllen. Det holdte ca. 1 år (
>
En plade der er angrebet af "røde orm" signalerer følgende, - at det er
dårlig pladekvalitet og at den ikke er behandlet korrekt. Når først pladen
er angrebet af "røde orm" er der stort set ikke andet at gøre end at fjerne
det angrebne, da rusten stadig vil sidde i pladens dybere struktur uanset
hvor meget man sandblæser, den er populært sagt fyldt med pindhuller,
konstater det selv ved evt. at rense et stykke af den angrebne plade gerne
med punktsandblæsning, læg derefter pladen unden et forstørrelseglas evt.
lup.


Man bliver forbavset sku' jeg hilse og sige.




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste