/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fejl ?
Fra : M. Jørgensen


Dato : 06-04-04 12:28

Hej gruppe.
Vi er de lykkelige ejere af en Citroen zx. 1.8.
Den har lige været til 10.000 km eftersyn. Da vi kørte den til eftersyn var
der intet i vejen med bilen !
Men efter,begyndte den at gå op og ned i tomgang, bedst som vi sad og
ventede ved et lyskryds,begyndte den at gasse meget op. Tilbage til
værkstedet, som undersøger den, og fortæller os at det er ød-giveren der er
røget
Fint nok, vi har ikke en skid forstand på biler, så værkstedet får bilen og
skal udskifte ovenstående.
Vi undre os godt nok over at det pludselig er gået i stykker, for der har på
intet tidspunkt været noget med bilen ! Igår ringer de så fra værkstedet,
det var ikke ød-giveren det var galt med, så de har ikke skiftet den, men de
kan ikke finde ud af hvad der så kan være galt!!
Er der nogen af jer der har et bud. Tændrør, oliefilter er skiftet. Men det
er sgu da irriterende at aflevere en bil der er i orden, og så få en tilbage
der er noget i vejen med.
Håber på et godt råd.
Mvh. Marianne



 
 
Deaster (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 06-04-04 12:36

M. Jørgensen wrote:
> Hej gruppe.
> Vi er de lykkelige ejere af en Citroen zx. 1.8.
> Den har lige været til 10.000 km eftersyn. Da vi kørte den til
> eftersyn var der intet i vejen med bilen !

10000 km ? Udgik ZX'eren ikke i 97/98 ?





--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme
ind på teknik min dreng, så kan det være jeg viser
dig en kombination smartass mvh michael.">



M. Jørgensen (06-04-2004)
Kommentar
Fra : M. Jørgensen


Dato : 06-04-04 12:42


"Deaster" <nospam2@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:c4u4lo$2mj86c$1@ID-191466.news.uni-berlin.de...
> M. Jørgensen wrote:
> > Hej gruppe.
> > Vi er de lykkelige ejere af en Citroen zx. 1.8.
> > Den har lige været til 10.000 km eftersyn. Da vi kørte den til
> > eftersyn var der intet i vejen med bilen !
>
> 10000 km ? Udgik ZX'eren ikke i 97/98 ?
>
>
> Joh, men derfor er det alligevel godt at få efterset bilen for hver 10.000
km.
Den har da gået noget mere !

>
>
> --
> <Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
> Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme
> ind på teknik min dreng, så kan det være jeg viser
> dig en kombination smartass mvh michael.">
>
>



Ukendt (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-04-04 12:50


"Deaster" <nospam2@deaster.dk> wrote in message
news:c4u4lo$2mj86c$1@ID-191466.news.uni-berlin.de...
> M. Jørgensen wrote:
> > Hej gruppe.
> > Vi er de lykkelige ejere af en Citroen zx. 1.8.
> > Den har lige været til 10.000 km eftersyn. Da vi kørte den til
> > eftersyn var der intet i vejen med bilen !
>
> 10000 km ? Udgik ZX'eren ikke i 97/98 ?

Det er nok X x 10.000 km
Møller




Ukendt (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-04-04 12:46


"M. Jørgensen" <zulu@mail.dk> wrote in message
news:4072946e$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Vi er de lykkelige ejere af en Citroen zx. 1.8.
> Den har lige været til 10.000 km eftersyn. Da vi kørte den til eftersyn
var
> der intet i vejen med bilen !
> Men efter,begyndte den at gå op og ned i tomgang, bedst som vi sad og
> ventede ved et lyskryds,begyndte den at gasse meget op. Tilbage til
> værkstedet, som undersøger den, og fortæller os at det er ød-giveren der
er
> røget
> Fint nok, vi har ikke en skid forstand på biler, så værkstedet får bilen
og
> skal udskifte ovenstående.
> Vi undre os godt nok over at det pludselig er gået i stykker, for der har

> intet tidspunkt været noget med bilen ! Igår ringer de så fra værkstedet,
> det var ikke ød-giveren det var galt med, så de har ikke skiftet den, men
de
> kan ikke finde ud af hvad der så kan være galt!!
> Er der nogen af jer der har et bud. Tændrør, oliefilter er skiftet. Men
det
> er sgu da irriterende at aflevere en bil der er i orden, og så få en
tilbage
> der er noget i vejen med.
> Håber på et godt råd.
> Mvh. Marianne

Umiddelbart vil jeg tro, at det er værkstedet er der galt med
aflever bilen på værksted og får tre ting tilbage:
1 faktura og to fejl.

Jeg vil umiddelbar gætte på, at de ikke har fået sat alle stik ordentlig på,
hvis de far haft nogle adskilt, eller også har de glemt en, eller kommet til
at støde til en, så forbindelsen er defekt, alle stik i moderne biler (op
til 10 år) bør have alle stik i motorrum adskilt, renset hvis der blot er
den mindste antydning af ir, og det er det ofte, bla pga på grund af
affedtningen på bilen da den var ny, samt efterfølgende salttåger, inden
samlingen kommes der så rent silikonefedt i stikkene,.
Jeg kan ikke lige huske om der er en MAP-føler på en ZX, men den og så
temperaturføleren i blokken, bør sidde på bagsiden er typiske fejlkilder,
som autoriserede værksteder ikke altid har opmærksomheden dette mod. men de
prøver at skifte alt mellem himmel og jord, og kan regning så tørres af på
kunden, er det jo en billig efteruddannelse for den FY.

Møller



Lars B Madsen (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Lars B Madsen


Dato : 06-04-04 12:54

Jeg ville også gætte på noget med ledningsnettet, jeg har en kammerat som
havde samme problem med hans Golf.

--
Madsen - SZR 660
"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40729915$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "M. Jørgensen" <zulu@mail.dk> wrote in message
> news:4072946e$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Hej gruppe.
> > Vi er de lykkelige ejere af en Citroen zx. 1.8.
> > Den har lige været til 10.000 km eftersyn. Da vi kørte den til eftersyn
> var
> > der intet i vejen med bilen !
> > Men efter,begyndte den at gå op og ned i tomgang, bedst som vi sad og
> > ventede ved et lyskryds,begyndte den at gasse meget op. Tilbage til
> > værkstedet, som undersøger den, og fortæller os at det er ød-giveren der
> er
> > røget
> > Fint nok, vi har ikke en skid forstand på biler, så værkstedet får bilen
> og
> > skal udskifte ovenstående.
> > Vi undre os godt nok over at det pludselig er gået i stykker, for der
har
> på
> > intet tidspunkt været noget med bilen ! Igår ringer de så fra
værkstedet,
> > det var ikke ød-giveren det var galt med, så de har ikke skiftet den,
men
> de
> > kan ikke finde ud af hvad der så kan være galt!!
> > Er der nogen af jer der har et bud. Tændrør, oliefilter er skiftet. Men
> det
> > er sgu da irriterende at aflevere en bil der er i orden, og så få en
> tilbage
> > der er noget i vejen med.
> > Håber på et godt råd.
> > Mvh. Marianne
>
> Umiddelbart vil jeg tro, at det er værkstedet er der galt med
> aflever bilen på værksted og får tre ting tilbage:
> 1 faktura og to fejl.
>
> Jeg vil umiddelbar gætte på, at de ikke har fået sat alle stik ordentlig
på,
> hvis de far haft nogle adskilt, eller også har de glemt en, eller kommet
til
> at støde til en, så forbindelsen er defekt, alle stik i moderne biler (op
> til 10 år) bør have alle stik i motorrum adskilt, renset hvis der blot er
> den mindste antydning af ir, og det er det ofte, bla pga på grund af
> affedtningen på bilen da den var ny, samt efterfølgende salttåger, inden
> samlingen kommes der så rent silikonefedt i stikkene,.
> Jeg kan ikke lige huske om der er en MAP-føler på en ZX, men den og så
> temperaturføleren i blokken, bør sidde på bagsiden er typiske fejlkilder,
> som autoriserede værksteder ikke altid har opmærksomheden dette mod. men
de
> prøver at skifte alt mellem himmel og jord, og kan regning så tørres af på
> kunden, er det jo en billig efteruddannelse for den FY.
>
> Møller
>
>



Andreas M. Hansen (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 06-04-04 12:56

Hej Marianne,

Var det ikke også dig der spurgte om det herinde for en uges tid siden ?
En typisk fejl som giver dette symptom på denne motor er stepmotoren i
tomgangsreguleringen - enten selve motoren eller også bare stikforbindelsen.
Når den lige har været på værksted, er det nok som Møller sagde, stikket til
denne motor som er ved at falde af.
Hvis det er selve stepmotoren, koster den i omegnen af 900,-

mvh

Andreas M. Hansen



M. Jørgensen (06-04-2004)
Kommentar
Fra : M. Jørgensen


Dato : 06-04-04 13:04


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c4u5s3$2kr65e$1@ID-144871.news.uni-berlin.de...
> Hej Marianne,
>
> Var det ikke også dig der spurgte om det herinde for en uges tid siden ?
> En typisk fejl som giver dette symptom på denne motor er stepmotoren i
> tomgangsreguleringen - enten selve motoren eller også bare
stikforbindelsen.
> Når den lige har været på værksted, er det nok som Møller sagde, stikket
til
> denne motor som er ved at falde af.
> Hvis det er selve stepmotoren, koster den i omegnen af 900,-
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
>
> Jo, det var mig som spurgte for en uges tid siden.
Men bilen er sgutte i orden endnu.
Som Møller skrev, så prøver de nok at tørre regningen af på os, men der
tager de fejl, det vil vi da ikke finde os i.
Men tak for jeres svar. Det vil jeg lige have i baghovedet, når mekanikeren
ringer.
Mvh Marianne



Ukendt (06-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-04-04 13:20


"M. Jørgensen" <zulu@mail.dk> wrote in message
news:40729cbc$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:c4u5s3$2kr65e$1@ID-144871.news.uni-berlin.de...
> > Hej Marianne,
> >
> > Var det ikke også dig der spurgte om det herinde for en uges tid siden ?
> > En typisk fejl som giver dette symptom på denne motor er stepmotoren i
> > tomgangsreguleringen - enten selve motoren eller også bare
> stikforbindelsen.
> > Når den lige har været på værksted, er det nok som Møller sagde, stikket
> til
> > denne motor som er ved at falde af.
> > Hvis det er selve stepmotoren, koster den i omegnen af 900,-
> >
> > mvh
> >
> > Andreas M. Hansen
> >
> > Jo, det var mig som spurgte for en uges tid siden.
> Men bilen er sgutte i orden endnu.
> Som Møller skrev, så prøver de nok at tørre regningen af på os, men der
> tager de fejl, det vil vi da ikke finde os i.
> Men tak for jeres svar. Det vil jeg lige have i baghovedet, når
mekanikeren
> ringer.
> Mvh Marianne

En af mine kollegaer havde en gøj 206 næsten samme motor, han fik samme
problem, værkstedet skiftede styring m.v. men vi fandt ud af , at det var
temperaturføleren i topstykket, de fil lov til at skifte alt tilbage igen og
der blev kun betalt for en ny temperaturføler Det var i Hillerød.
Nu er han lige i Frankrig og har en 807, så er der plads til hele familien,
og så har han og konen lige en Ducati 996 hver, det kan lade sig gøre der
nede, men de sælger det nok når de om 3-4 år kommer hjem igen.

Møller





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste