Udstødning faldt af ved eftersyn
Fra : jfo

Dato : 06-04-04 07:16

Jeg var til syn med min Mercedes 260E '91 for en måned siden.
Da fandt man en knækket fjeder.
Jeg fik skiftet fjederen og var til omsyn i dag.

Da han var færdig med hvad han skulle se kørte han bilen ud, men pga. en
fejl i liften lød der et brag og bageste ende af udstødningen faldt af. Den
skruede de på igen.
Så blev bilen kørt udenfor og testet for forurening.
Den dumpede på trods af at målingen for en måned siden var ok.

Er det blot et tilfelde eller kan f.eks. lambda-cellen have lidt skade af at
udstødningen fik det enorme slag?

Jeg fik synsmanden til at skrive at udstødningen faldt af på synsrapporten.

Mvh. JFO

Fra : König

Dato : 06-04-04 07:53

"jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Så blev bilen kørt udenfor og testet for forurening.
> Den dumpede på trods af at målingen for en måned siden var ok.

Hvorfor testede han den for forurening igen ved omsynet ? ?

MVH Peter

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-04-04 07:59

König wrote:

> Hvorfor testede han den for forurening igen ved omsynet ? ?

Godt spørgsmål!

Mvh
Roberto

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 06-04-04 08:07

"König" <pommer-konigXXX@tele2adsl.dk> writes:

> Hvorfor testede han den for forurening igen ved omsynet ? ?

Det kan man undre sig over, men det var da heldigt at han gjorde!
Ellers havde der været en bil (mere) der kørte rundt og forurenede
mere end nødvendigt. Men det må vel være synshallen der skal betale
hvis det viser sig at lambda'en er død? Det er jo muligt at den har
fået nogle tæsk afhængig af omstændighederne.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Olesen

Dato : 06-04-04 18:17

"Thomas Rasmussen" <simpsons@invalid.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan man undre sig over, men det var da heldigt at han gjorde!
> Ellers havde der været en bil (mere) der kørte rundt og forurenede

Held og held.
Jeg ville istedet undersøge undervognen for buler osv.
Er der sket skade, så gi' dem hele regningen fra et aut.
MB værksted....