Vægtafgift for diesel > 2 tons?
Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 05-04-04 19:07

Hej

Kan det virkelig passe at det sekund man går over 2 tons med en
dieselbil, så koster det ligepludselig over 10.000 kr om året i
vægtafgift?

Så kan jeg godt skyde en hvid pind efter en Caravelle til familien :(

Hjælp????????

/JJ

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-04-04 20:05

jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen) skrev :

>Kan det virkelig passe at det sekund man går over 2 tons med en
>dieselbil, så koster det ligepludselig over 10.000 kr om året i
>vægtafgift?

Du roder virkeligt nogle ting sammen

på gruppens hjemmeside, under diverse oplysninger, kan du se de
forskellige satser

>Hjælp?......

Med hvad dog ?

ps : antallet af ? tegn er ligemeget ;)

Fra : Verner Johnsen

Dato : 05-04-04 22:58

On Mon, 05 Apr 2004 21:05:05 +0200, jan@stevns.net wrote:

>på gruppens hjemmeside, under diverse oplysninger, kan du se de
>forskellige satser

De oplysninger er vist ved at være over sidste salgsdato

<http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html>
<http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/183.html>

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Verner Johnsen

Dato : 05-04-04 22:56

On 5 Apr 2004 11:07:06 -0700, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
wrote:

>Hej

Selv Hej

>Kan det virkelig passe at det sekund man går over 2 tons med en
>dieselbil, så koster det ligepludselig over 10.000 kr om året i
>vægtafgift?

Jep, det er nemlig rigtigt.
96 + 48 kr pr 100 kg pr kvartal.

>Så kan jeg godt skyde en hvid pind efter en Caravelle til familien :(

Hvorfor det ?
En Caravelle har da ikke en egenvægt på over 2000 kg.
Det sku' da lige være, hvis det er en autocamper, der er lavet efter
de nuværende regler.

>Hjælp????????

Hvis det er vægtafgiften, der er problemet, så find en 10 personers
udgave. Den er vist noget billigere i afgift, men så er der til
gengæld så mange andre ulemper.

Fra : claus b. p.

Dato : 05-04-04 23:22

> Hvorfor det ?
> En Caravelle har da ikke en egenvægt på over 2000 kg.
> Det sku' da lige være, hvis det er en autocamper, der er lavet efter
> de nuværende regler.

Hvis den er så ny, kører den da på forbrugsafgift og ikke på vægtafgift. En
Sharan kører over 15 km/l, så mon ikke Transporteren/Caravellen er tæt på
det samme?

/Claus

Fra : Verner Johnsen

Dato : 06-04-04 21:02

On Tue, 6 Apr 2004 00:21:54 +0200, "claus b. p." <cbp33@hotmail.dk>
wrote:

>Hvis den er så ny, kører den da på forbrugsafgift og ikke på vægtafgift.

Sandlynligvis men ikke nødvendigvis.
Hvis du i dag vil ombygge en lidt ældre bil til camper, skal den
godkendes efter de nye regler.

>En
>Sharan kører over 15 km/l, så mon ikke Transporteren/Caravellen er tæt på
>det samme?

Et kig i "hvorlangtpåliteren" viser at normforbruget på
Dieselcaraveller ligger mellem 10,0 km/l (2,4 SD 75 hk og automatgear)
til 13,7 km/l (2,5 TDI 150 hk med sænket undervogn).
D.v.s. ejerafgift mellem 10920 og 6420 kr/år.
Jo sjovere jo billigere