Billigere service på bil, hvor og hvordan=
Fra : Jeppe

Dato : 05-04-04 13:19

Jeg har en Citroen Xsara, 2 år gammel, 60.000 kilometer.
(...jeg ved godt at der er mange der - med rette - har ondt af mig)

Men dytten skal ha' sin 60.000 kilometers service, hvilket vil stå mig
i ca. 3500,- dask. Dertil kommer udskiftning af div. bremsestumper,
så jeg fik af værksted at vide at "de 5.000 kroner er hurtigt væk".
Med andre ord, sikkert ca. 6.000 kroner eller derhen ad... Av.

Mit spørgsmål går på om der er billigere alternativer til de "officielle"
værksteder? Hvor meget kan man gøre selv, og kan det betale sig?

Kort sagt er jeg ude på IKKE at blive flået af Citroen. De har flået
mig nok, som f.eks. da jeg gav over 200.000 for denne !#/(¤!)#/!...bil.

Jeppe

Fra : Henrik

Dato : 05-04-04 13:56

Hvorfor arrangerer du ikke bare en 1-dags tur til Helsingborg (nu ved jeg jo
ikke hvor i landet du bor), og afleverer den på et Citroen værksted der?? Du
sparer hurtigt 30 - 40 % på et serviceeftersyn incl stumper der.

-Henrik

Fra : Per O. Madsen

Dato : 05-04-04 13:57

"Jeppe" <jdj@jdjblah.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kort sagt er jeg ude på IKKE at blive flået af Citroen. De har flået
> mig nok, som f.eks. da jeg gav over 200.000 for denne !#/(¤!)#/!...bil.

Du kan jo forespørge på flere forskellige værksteder, f.eks. i
grænseområderne, hvor man skal konkurrere med mærkeværksteder i nabolandet.
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men jeg ved at f.eks. Ford service
bliver billigere hvis man kører tættere på Tyskland, og endnu billigere hvis
man kører over grænsen.
En anden mulighed er at få en pris fra et ikke autoriseret værksted. Man
skal jo ikke have service på et autoriseret værksted mere, selv om man gerne
vil bevare servicehæfte/garanti.

Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 20:21

Du kan jo også gøre det selv. Det tager måske lidt længere tid, men så kan
det hele vel gøres for en plovmand eller to.
Selvom det er en Citroen, må det være begrænset hvad der skal til af nye
reservedele, og bremseklodser koster i hvert fald ikke flere tusinde.....

Det vil da være hyggeligt at spare 5000 kr en lørdag formiddag i indkørslen.
)

Ole