Dæktest
Fra : Fly Christensen

Dato : 05-04-04 12:38

Da jeg er træt af mine Fuldadæk, vil jeg gerne have nogle nye.
Dækkene skal være i dimensionen 195/50R15 V.
De tests jeg kan finde, omhandler alle dæk i andre dimensioner.
Derfor:
1) Her nogle links eller andet til tests af sommerdæk i denne dimension?
2) Hvor meget må der ændres på et dæks dimensioner førend,
testresultaterne ikke længere kan bruges?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 13:03

> Dækkene skal være i dimensionen 195/50R15 V.

Du kan ikke nøjes med H-mærkning til 210 km/t..?

Hvis du kan, er der jo anbefalingen fra ADAC - Continental Premium Contact.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 05-04-04 13:17

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Hvis du kan, er der jo anbefalingen fra ADAC - Continental Premium
Contact.

Kan jeg bakke 100% op om.
Har et sæt af ovennævnte i 195R14 til Vectra'en, og det er klart det mest
støjsvage dæk jeg har prøvet!

/Morten

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-04-04 13:36

On Mon, 5 Apr 2004 14:02:58 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar> wrote:

>Du kan ikke nøjes med H-mærkning til 210 km/t..?

Nej. Efter skift fra 14" til 15" er bilen blevet TÜV'et med V-dæk, så
der SKAL V-dæk på for at undgå ny TÜV med efterfølgende indskrivelse i
KFZ-Brief.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 13:56

> Nej. Efter skift fra 14" til 15" er bilen blevet TÜV'et med V-dæk, så
> der SKAL V-dæk på for at undgå ny TÜV med efterfølgende indskrivelse i
> KFZ-Brief.

Nå, ja, for dulan..

Det er noget med, at du bor i Tyskland, ikke sandt..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-04-04 14:11

On Mon, 5 Apr 2004 14:55:57 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar> wrote:

>Nå, ja, for dulan..
>
>Det er noget med, at du bor i Tyskland, ikke sandt..?

Yup. Gør det hele en del mere burokratisk

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-04-04 13:40

>Du kan ikke nøjes med H-mærkning til 210 km/t..?
>
>Hvis du kan, er der jo anbefalingen fra ADAC - Continental Premium Contact.

Den test jeg kan finde p hos ADAC er til 195/60R15,( jeg skal bruge
195/50R15 hvilket bringer mig til mit spg 2. Hvor mange faktorer må
ændres førend en dæktest ikke længere kan bruges?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 13:59

> Hvor mange faktorer må
> ændres førend en dæktest ikke længere kan bruges?

Jeg tror ikke, det betyder ret meget i den sammenhæng her - i alle tilfælde
er det jo marginalt, hvad det kan betyde, at man går så lidt ned i
profilen..

Jeg har dog ikke fundet noget information, der i detaljer beskriver
præstationernes udsving ved forskellige dimensioner..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-04-04 18:56

On Mon, 5 Apr 2004 14:58:50 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar> wrote:

>Jeg tror ikke, det betyder ret meget i den sammenhæng her - i alle tilfælde
>er det jo marginalt, hvad det kan betyde, at man går så lidt ned i
>profilen..

Fint. Så skal det IKKE være Conti Premium, da de i 195/65R15V kun får to
stjerner hos ADAC.

>Jeg har dog ikke fundet noget information, der i detaljer beskriver
>præstationernes udsving ved forskellige dimensioner..

Jeg desværre heller ikke.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-04-04 19:05

On Mon, 05 Apr 2004 17:55:33 GMT, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

>Fint. Så skal det IKKE være Conti Premium, da de i 195/65R15V kun får to
>stjerner hos ADAC.

Og?
Jeg har netop købt på grund af mine gode personlige erfaringer med
Conti.

Køb nogle Michelin, så...

/Mogens

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 05-04-04 19:59

> Køb nogle Michelin, så...

Det er jo heller ikke verdens ringeste dæk, der sidder 4 stk Michelin
Primacy på mine forældres Mondeo, og det er altså rimelig støjsvage dæk.....

Hvorimod de "Sava" eller hvad de nu hedder, der sidder på min egen Mondeo,
larmer temmelig meget sammenlignet med, det er bare hammertræls........

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 20:19

> [...]
> larmer temmelig meget sammenlignet med, det er bare hammertræls........

Det gjorde mine Fulda godt nok også. Gosh for en larm.
Men jo mere slidte dækkene er des mere larmer de også.

--
Tom

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 05-04-04 20:30

Mondeo,

> Det gjorde mine Fulda godt nok også. Gosh for en larm.
> Men jo mere slidte dækkene er des mere larmer de også.

Ja, men det værste ved det hele er jo at på mine Sava er der rimelig meget
mønster tilbage endnu.... Men jeg overvejer godt nok kraftigt at kaste dem,
og mine alufælge (som er Danmarks mest ridsede og skrammede) over højre
skulder, og smide et sæt 15" eller 16" alufælge på istedet, med Michelin
Primacy....... i 195/50 eller 195/60......

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-04-04 20:43

On Mon, 5 Apr 2004 21:30:25 +0200, "Jacob Bjørn"
<papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:

>Ja, men det værste ved det hele er jo at på mine Sava er der rimelig meget
>mønster tilbage endnu.... Men jeg overvejer godt nok kraftigt at kaste dem,

Jeg "fik" engang en Toyota 1.6, hvor handleren havde smidt Sava på
bilen. De røg hurtigt af igen - uanset mønsterdybden og min udgift.

>og mine alufælge (som er Danmarks mest ridsede og skrammede) over højre
>skulder, og smide et sæt 15" eller 16" alufælge på istedet, med Michelin
>Primacy....... i 195/50 eller 195/60......

Tja' - kan du bruge nogle Cossie-fælge af den ene eller anden
afstøbning, er huset hér omgående leveringsdygtig. Blot spørg TK!
(målene er næsten ens -> ET dif. en anelse)

/Mogens

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-04-04 20:38

On Mon, 05 Apr 2004 20:04:43 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Og?

Hvorfor kigge på tests, hvis man ikke bruger dem?

>Jeg har netop købt på grund af mine gode personlige erfaringer med
>Conti.

Dem har jeg ikke.

>Køb nogle Michelin, så...

Vredestein får gode karakter hos ADAC.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-04-04 20:53

On Mon, 05 Apr 2004 19:37:47 GMT, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

>Hvorfor kigge på tests, hvis man ikke bruger dem?

Det er jo lidt ligesom biltests - journalistens personlige mening
behøver ikke at være rigtig ift. din vurdering. Men enig - dæk kan man
jo ikke prøve på forhånd. Det er jo take it or leave it. Derfor må
NG'en være en fin målepind, som jeg ser det...

>Vredestein får gode karakter hos ADAC.

Overset mærke i DK;IMO - ligesom mine Pneumant vinterdæk på Alfa'en.
Mage til lydløst vinterdæk skal man lede længe efter - der er i
princippet ingen lydmæssig forskel. Vedhæftningsevnen er formidabel,
hvilket understøttes af en test, jeg fandt på nettet...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 20:55

> Vredestein får gode karakter hos ADAC.

NEEEEEEEJ
Aldrig i livet Vredestein uanset hvad ADAC siger

Havde det engang på Fiesta'en omend det er nogle år siden og der sikkert er
gjort forbedringer sidenhen.
Der er intet overdrevet i at jeg siger at jeg punkterede ca. 10-15 gange med
de Vredestein jeg havde. Det mest groteske var en enkelt gang hvor jeg
skulle køre hjem fra odense efter noget familiebesøg og så var "%T"¤# 2 (TO)
af dækkene punkterede på samme tid. For søren da, jeg måtte traske ca. 2 Km
med det ene dæk under armen og så er sådan en 12" godt nok tung ((
Under travet med dækket blev jeg enig med mig selv om at jeg ALDRIG ALDRIG
ALDRIG vil købe Vredestein igen uanset hvilke forbedringer de måtte gøre og
om de så var gratis.

--
Tom

Fra : Per Olsen

Dato : 05-04-04 22:04

> [...]
>
> Fly
>
> --
> Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Hej.
Hvad med disse:
Bridgestone Potenza RE 720 195/50 R15 82V
SommerdækListpriserna*: 535,32 DKK
Hos daekonline.dk endast 456,40 DKK

Rodede selv rundt efter dæk sidste år og det blev til
Bridgestone Potenza RE 720 dog i 205/50R15 86H
Da de var blandt de dæk der havde det bedste
vejgreb i både vådt og tørt føre.
se: http://www.reifentest.com/cgi-bin/autotest.pl?103z103z119&&&EN

Pe®=s1