Bil går næsten i stå
Fra : Fnuller

Dato : 04-04-04 12:00

Hejsa

Jeg har en Nissan Sunny fra 1991, hvor vi har fået sat et nyt kaburator på.
Derefter er den begynde efter 20-30 km kørsel, pludseligt ikke at ville
trække mere. Kobler jeg ud går omdr. tælleren op på ca 4000 omdr med
speederen i bund. Sidste det skete var for 14 dage siden og da kunne den
køre 50 km/t med speederen i bund i 3. gear, vi stoppede bilen i 10 sek. og
startede den igen og så kunne den køre igen, hvad kan det være galt?. Den
fejler ikke noget på korte ture.

Hilsen Jim

Fra : alexbo

Dato : 04-04-04 12:19

"Fnuller" skrev

> Jeg har en Nissan Sunny fra 1991, hvor vi har fået sat et nyt kaburator
på.
> vi stoppede bilen i 10 sek. og startede den igen og så kunne den køre
igen,

Karburatoris, har I husket at montere slangen fra luftfilteret til
udstødningsmanifolden?

mvh
Alex Christensen

Fra : Fnuller

Dato : 04-04-04 12:27

JA den har vi monteret, men der kommer vel ikke is ved disse temp. som vi
har nu, eller gør der ?

Jim

Fra : alexbo

Dato : 04-04-04 12:40

"Fnuller" skrev

> JA den har vi monteret, men der kommer vel ikke is ved disse temp. som vi
> har nu, eller gør der ?

Lave temp. og fugtig luft, det er nu og navnlig for 14 dg. siden.

Kunne du ikke klippe det væk du ikke har brug for til citat, ellers får man
disse indlæg med det ene citat oven i det andet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Aksel

Dato : 04-04-04 13:18

"Fnuller" <SteffensenXXXX@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> JA den har vi monteret, men der kommer vel ikke is ved disse temp. som vi
> har nu, eller gør der ?
>
> Jim

Karburatoris er mest almindelig ved 3 - 6 grader og fugtig luft.

Hilsen Aksel

Fra : Olesen

Dato : 04-04-04 16:37

"Aksel" <akselj@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Fnuller" <SteffensenXXXX@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Karburatoris er mest almindelig ved 3 - 6 grader og fugtig luft.

Min gjorde (gør) det samme, når vejret er i en bestemt lune.
Starter fint, kører 15 km. og så vil den ikke trække
op af bakke. Gir' man mere gas taber den blot fart,
indtil speederen igen står i "neutral", altså uden gasgivning.
Holder jeg ind, venter 3 min. så er der ingen problemer
timerne efter.

Fra : Lykke

Dato : 05-04-04 10:39

Jeg har haft et lignende problem med en anden bil, har var fejlen efter, at
jeg havde skiftet karburator at jeg glemte den fiberplade der er mellem
manifold og karburator, hvorved at bensinen blev for varm og der opstod
damplommer af bensin i systemet. Det var iverfald den forklaring jeg fik.
Det forsvandt da fiberpakningen igen blev monteret.

Poul

Fra : Jan Larsen

Dato : 05-04-04 11:23

On Sun, 4 Apr 2004 12:59:46 +0200, "Fnuller"
<SteffensenXXXX@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>startede den igen og så kunne den køre igen, hvad kan det være galt?. Den

Hej.

Prøv at tjekke om der er nok fremførelse af benzin, til karburatoren,
hvis ikke, skal du finde evt. fejl, fra karburatoren til benzintanken,
det kan muligvis være benzinfilteret i tanken.

Det er en af de mystiske fejl, som kan være svære at finde.

Med Venlig Hilsen

Jan H Larsen