En hes(t)lig oplevelse..!
Fra : Ukendt

Dato : 02-04-04 11:32

En 55-årig mand blev i går aftes dræbt, da en hest sprang ud foran hans bil
på landevejen mellem Nørre Alslev og Stubbekøbing. Hesten sprang ud foran
bilen, da den blev skræmt over at få viklet benet ind i det tov, som dens
ejer trak den i. Hesten blev kastet op på bilens tag, som brasede sammen.
Manden døde på stedet.(kl. 7.32)
DR Regionalen Regionale Nyheder

Den slags slår sgu hårdt. Man ser ofte ulykker i Tyskland om natten, hvor
der er noget vildt, der er blevet ramt med meget høj hastighed.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 02-04-04 13:47

Jan W Nielsen wrote:
:: ind i det tov, som dens ejer trak den i. Hesten blev kastet op på
:: bilens tag, som brasede sammen. Manden døde på stedet.(kl. 7.32)
:: DR Regionalen Regionale Nyheder
::
:: Den slags slår sgu hårdt. Man ser ofte ulykker i Tyskland om natten,

Tjah, kunne godt tænke mig at vide, hvilken bil han kørte i - garanteret
ikke en svensk.

M.v.h.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-04-04 14:23

On Fri, 2 Apr 2004 14:46:37 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

> [...]
>:: Den slags slår sgu hårdt. Man ser ofte ulykker i Tyskland om natten,
>
>Tjah, kunne godt tænke mig at vide, hvilken bil han kørte i - garanteret

Altså Henrik, religiøs fanatisme er noget af det
værste............)

Henne i Sverige bliver der hvert år dræbt mere end 70 mennesker ved
kollisioner med elge. Jeg ved ikke hvilke biler det er sket i, men
tror du ikke at en betragtelig del af dem er svenskproducerede?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 02-04-04 14:33

Folmer Rasmussen wrote:
[...]

Jo da, men Saab og Volvo er "fortfarende" de eneste bilproducenter der laver
rigtige elgtests. Disse medvirker til en stærkere tagstruktur, som også
gavner roll-over sikkerheden.

M.v.h.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-04-04 17:57

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
laver
> rigtige elgtests. Disse medvirker til en stærkere tagstruktur, som også

I går var der billede af bilen på BT's hjemmeside, men det er væk nu. På
billedet lignede det på lygterne (ja tag og kølerhjelm og grill var ikke til
at genkende) en Golf III, men jeg er ret sikker på som den så ud at udfaldet
havde været nøjagtigt lige så tragisk i hvilket som helst andet mærke.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Neser

Dato : 02-04-04 22:23

> [...]
> ejer trak den i. Hesten blev kastet op på bilens tag, som brasede sammen.
Det må ikke være sjovt!

Har selv prøvet at en hest rendte ud foran mig en mørk aften, dog var dette
på MC, og jeg var dog 1-2 meter fra at ramme hesten..
Blev nød til at ringe til nogle folk, for at få snakket tingene igennem, og
få bearbejdet oplevelsen. Var dog rimelig rystet de næste par dage!

- Neser

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-04-04 22:54

Den er stadig i lokalsprøjten
http://www.folketidende.dk/
2 sidste artikel. Der er et billede af bilen.

Kurt

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-04-04 06:34

On Fri, 2 Apr 2004 23:53:43 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no> wrote:

>Der er et billede af bilen.

Ja det ligner nu ikke nogen Golf med dén motorhjelm...

/Mogens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-04-04 23:53

On Fri, 2 Apr 2004 23:23:26 +0200, "Neser" <Neser@neser.dk> wrote:

> [...]
>Blev nød til at ringe til nogle folk, for at få snakket tingene igennem, og
>få bearbejdet oplevelsen. Var dog rimelig rystet de næste par dage!

Så prøv at blive reddet ned af en hest der er i "chock". Det tog også
lige en par dage før at jeg var kommet mig over det og 1-2 uger før at
trykarret var væk
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-04-04 08:35

Neser wrote:

> [...]
> Blev nød til at ringe til nogle folk, for at få snakket tingene
> igennem, og få bearbejdet oplevelsen. Var dog rimelig rystet de næste

Men denne og de andre historier i tankerne undre jeg mig stadig over at
politiet ikke ville hjælpe, da jeg en tidlig morgen for et par år siden, så
7 løse heste løbe langs hovedvejen mellem Herning og Silkeborg...

--
Mvh. Morten Fruergaard