sjov kobling
Fra : Rasmus

Dato : 31-03-04 21:50

Jeg har en Mazda 626 2.0 fra 1992(model GE), jeg syntes nogle gange
koblingen er lidt sjov, det er som om den bliver lidt slap/blød, og man kan
kun sætte bilen i gear hvis man træder pedalen helt i bund.

Jeg har først lagt mærke til problemet efter jeg har skiftet gearolie, det
kan dog godt ha´ være der tidligere.
Der er med sikkerhed ikke påfyldt mere gearolie end der var på tidligere,
dog ca 0,1 liter mindre end der står i manualen. Jeg havde ikke mulighed for
at bilen kunne stå vandret under arbejdet, så jeg har afmålt de 2,6 liter
jeg har fyldt på. Jeg påfyldte kun 2,6 liter da der kun kom 2,6 liter ud.

......det positive ved olieskiftet er at gearkassen støjer mindre i 1 og
bakgear, samt at gearskiftet er blevet blødere/mere glidende.

mvh
Rasmus

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 02-04-04 07:27

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote in

> [...]
>
> .....det positive ved olieskiftet er at gearkassen støjer mindre i 1
> og bakgear, samt at gearskiftet er blevet blødere/mere glidende.

Hej
Hydraulisk kobling ?. Kig efter væske.
mvh flemming m

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-04 13:04

"Flemming V. Mortensen" <fvm@NOSPAMnethotel.dk> skrev i en meddelelse
> "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote in

> Hydraulisk kobling ?. Kig efter væske.
> <snip>

Hejsa.

Ja, kig først efter om der er koblingsvæske i beholderen - og tjek om du
taber koblingsvæske på underlaget. Jeg havde samme problem med min 1989
Mazda 929 2.2 - da var det en pakning på 'koblingsstemplet' (hvis det altså
hedder det) der ikke var helt på toppen.

Held og lykke!

Christian.