Hvordan renser jeg kølesystem for olie...
Fra : Nospam

Dato : 30-03-04 19:26

Jeg har været så uheldig... at få motorolie i mit kølesystem..
hvordan får jeg det rengjort??
Findes der et eller andet jeg kan hælde i... og lade det cirkulere. evt.
motorrens.... for at tage det værste???

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 07:20

> Jeg har været så uheldig... at få motorolie i mit kølesystem..
> hvordan får jeg det rengjort??
> Findes der et eller andet jeg kan hælde i... og lade det cirkulere. evt.
> motorrens.... for at tage det værste???

Hvor meget er der tale om?
Hvis det kun er en smule så kan det være ligemeget, ellers må du skifte det
hele ved at pille slangen af for neden og tappe det ud i en balje og så
fylde nyt på.

--
Tom

Fra : Brizz

Dato : 31-03-04 10:47

> Jeg har været så uheldig... at få motorolie i mit kølesystem..
> hvordan får jeg det rengjort??
> Findes der et eller andet jeg kan hælde i... og lade det cirkulere. evt.
> motorrens.... for at tage det værste???

Fyld systemet med motorrens hvis det er meget olie der er i. Lad bilen kører
i tomgang med varmen helt op i varme app. Lad den køre i ca 20 min og tap
vandet af bagefter... Det bedste er at tage bundproppen i køleren eller hvis
der sidder en køleslange nederst på køleren og lad det hele løbe af mens det
stadig er varmt.
Hvis du vil teste om det er godt nok så hæl vand i den og kør i 10 min i
tomgang igen også lad vndet løbe af og se hvor meget olie der sidder i.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk