GSXR250 opfølgning-færdig
Fra : Allan Toft

Dato : 27-04-01 15:04

Så er min kammerats cykel på gaden igen. Den der ikke kunne starte i ved...

Først var den gal med strålespidsrøret, men ville stadig ikke starte, for
der var kun en trejdedel af den kompresion den skulle have. Det viste sig at
være knastakslen til udstødningen der havde flyttet sig to tænder!!! Hvordan
det så end kan ske.

Men nu virker den. Mange tak for hjælpen til alle.

MVH
Allan

Fra : Jon Larsen

Dato : 29-04-01 08:20

"Allan Toft" <allan@toft-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Hvordan
> det så end kan ske.
>
> Men nu virker den. Mange tak for hjælpen til alle.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Så er det vist godt jeg næsten lige har fået justeret ventiler..... Der var
heldigvis ikke noget der havde rykket sig.. det største problem var at
kanstkæden var MEGET for lang... så de måtte pille 2 led ud mener jeg han
sagde.

Godt at høre at den køre igen

MVH.

--
Jon Larsen.
GSX-R 250 pilot med Laser lyd og bundtræk fra 9.000 omdr.

Fra : Armand

Dato : 29-04-01 11:07

Jon Larsen <Jon.Larsen@image.dk> skrev i en

> Så er det vist godt jeg næsten lige har fået justeret ventiler.....
> ............det største problem var at kanstkæden var MEGET for
> lang... så de måtte pille 2 led ud mener jeg han sagde.

Hvad er det for en mekaniker der piller led ud af en hvilkensomhelst
kæde der formodes værende (strukket) for lang??? MP's???

Han skulle have klemt fingrene af i døren på en Skoda ! :-|

Måske det er selvsamme mand der har "forlagt" knasten tidligere, og nu
istedet giver en aaalt for lang knastkæde skylden? :-/

Armand. (der er på grænsen til fornærmethed over sådant noget fusk!)

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 29-04-01 11:59

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
> Armand. (der er på grænsen til fornærmethed over sådant noget fusk!)

Hva' så, hvis man betaler samme værksted for et helt pakningssæt til
topstykket for efterfølgende af et andet værksted at få at vide, at
nogle af de gamle pakninger var genbrugt og ødelagt, så man endnu en
gang blev nødt til at betale for pakninger? Eller et ødelagt
indsugningsgummi til karburatoren....gad vide, om de regnede med, at jeg
ville la' dem foretage efterspændingen, så de ku' tjene score kassen en
gang til...

--
Susanne

Fra : Jon Larsen

Dato : 29-04-01 19:00

> [...]
> istedet giver en aaalt for lang knastkæde skylden? :-/
>
> Armand. (der er på grænsen til fornærmethed over sådant noget fusk!)

Så vidt jeg kan se på de regninger der fulgte med da jeg købte "den lille".
så er alle service-eftersyn og reperationer foretaget hos MP... :-/

Fik den for øvrigt rullet idag igen.. da de havde åbent hus hos MP...Ham der
stod for rulningen sagde at den fik en anelse for mager blanding, hvilket
kunne skyldes de slidte ophæng... mente vi begge.
Den har dog fået en extra HK.... selv med de 2 slidte ophæng... som jeg har
bestilt nye af.
Kan bare ikke forstå.... Hos Carsten fik jeg skiftet de 2 af ophængene og de
2 andre kunne åbenbart godt bruges mente han. De 2 gamle er nu skiftet.. ved
samme lejlighed tjekkede jeg naturligvis de nye....De er f..... også
slidt....Det synes jeg er sket for hurtigt...
Det må edername være noget billigt plastic de er lavet af hvis de kun holder
ca 4 måneder....

Måske burde man får lavet nogen i stål i stedet.. noget der er frisk på den
opgave ????
Hvis det kan lade sig gøre altså.... tror nu ikke det er nemt....

hvis i vil se rulningen.. smider jeg den lige på DK.Binaer....

MVH

--
Jon Larsen. Som er grundig træt af sine ophæng.

Fra : Armand

Dato : 29-04-01 22:22

> [...]
> så er alle service-eftersyn og reperationer foretaget hos MP... :-/
> Fik den for øvrigt rullet idag igen.. da de havde åbent hus hos MP...

Vil det sige at det ér hos MP at man korter knastkæder op ??

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 30-04-01 07:08

> lille".
>
> Vil det sige at det ér hos MP at man korter knastkæder op ??
>
> --
> Armand.
>
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvis de havde sat en ny knastkæde på ville det stå på regningen...
Der står kun: Samleled DID Knastkæde det koster 19 kr.
Man kan jo nok ikke få en knastkæde til 19 kr. ????
Så medmindre at de har glemt at skrive det på, korter man åbenbart
knastkæder hos MP's værksted.

MVH.

Jon Larsen.

Fra : Armand

Dato : 30-04-01 22:24

> [...]
> Man kan jo nok ikke få en knastkæde til 19 kr. ????
> Så medmindre at de har glemt at skrive det på, korter man åbenbart

Eller "sprænger" den for en given adskillese??

Vil du ikke gøre min (uretfærdige?) harme den tjeneste at forhøre dig
grundigt til årsagen til at knastkæden er samlet med pågældende led?

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 02-05-01 12:11

> [...]
>
> Vil du ikke gøre min (uretfærdige?) harme den tjeneste at forhøre dig
> grundigt til årsagen til at knastkæden er samlet med pågældende led?

Det skal jeg da gøre når jeg kommer forbi MP næste gang....

BTW så køre modellen nogenlunde nu hvor de slidte "Guides" som de så fint
hedder de små plastic-dimser.... Men jeg skal altså også have skiftet
tændrør.. Hvis så bare jeg kunne finde ud af hvordan den er begrænset.... og
fjerne denne begrænsning.... He he
Var der ikke snak om at begrænsningen lå i tændings-boksen ??

Forresten Armand.... hvor dårligt skal vejret være før i ikke køre på banen
derovre i Fredericia...???
Har jo lukkevagten om mandagen, så kunne jo slå et smut forbi og se de "små"
race....

MVH.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-05-01 12:34

Jon Larsen wrote:

> [...]
> og fjerne denne begrænsning.... He he
> Var der ikke snak om at begrænsningen lå i tændings-boksen ??

Det har vi da (vistnok) opklaret for længst. En tidligere babygixxerejer
kendte en som også havde en gixxer, som var afdroslet vha. af en sort box
man kunne købe for (vistnok) 500,- hos KS Motor. Svjh. sagde han at den
skulle passe i et stik under tanken, og man skulle vist kunne få dem på
hvert gadehjørne i japserlandet.
Jeg tror lige at jeg vil ringe til KS motor
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jon Larsen

Dato : 02-05-01 14:44

"> >
> [...]
> hvert gadehjørne i japserlandet.
> Jeg tror lige at jeg vil ringe til KS motor
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Way to go Jes.. og husk nu lige at skrive tilbage med en melding, ikke ?!?!?

Feeeeeddest hvis den kan afdrosles så "let"

--
Jon Larsen. Som håber Jes " Ka' Hitte u' a'et"

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-05-01 16:31

Jon Larsen wrote:

> "> >

Hermed gjort!

> Way to go Jes.. og husk nu lige at skrive tilbage med en melding, ikke
> ?!?!?

Selvfølgelig

> Feeeeeddest hvis den kan afdrosles så "let"

Jeg har snakket med KS motor, og de sælger rigtignok den der magiske box.
Den første jeg snakkede med (Torben vistnok) vidste ikke helt om den
fjernede rpm-begrænseren, så jeg blev stillet videre til en anden (Leo
svjh), som kun kendte til en til 400'eren, men han ville lige ringe
tilbage. Det gjorde han, og han havde fundet ud af at dimsen også passede
på 2½'eren. Han var nogenlunde sikker på at det var tændingstidspunktet der
blev flyttet, men han var ikke sikker da vejledningen var på japansk. Han
fortalte at den skulle monteres mellem CDI-boksen og ledningerne, og at det
hele skulle monteres vha. multistik. Derfor tror jeg ikke at det er noget
fuskeri Men nu får jeg gixxeren på rullefelt før og efter, og så får vi
jo at se om den virker Boksen koster 500,- og 2x rullefelt koster 400,-
(ingen rabat her Men hvis jeg finder ud af at den trænger til
inddysning ved første rulning, bliver dyserne sikkert også justeret inden
den afsluttende, hvilket nok kan sløre det hele lidt. Men nu må vi hjo se
om omdysning er nødvendigt overhovedet
Anyway, så bliver det ordnet en af de nærmeste dage (jeg skal jo lige have
tid

> --
> Jon Larsen. Som håber Jes " Ka' Hitte u' a'et"

Det håber jeg også

Fra : Jon Larsen

Dato : 02-05-01 19:36

> Jeg har snakket med KS motor, og de sælger rigtignok den der magiske box.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Fedt.. Hvis det virker skal jeg dælme ha' en da..... Man kan aldrig få for
meget power i sin mini-gixxer..
Medmindre selvfølgelig ens kort ikke gælder til modellen...

Men det gør det om 2 måneder

BTW.... KS- motor... er det ikke den i Vejle ??

MVH.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-05-01 19:51

Jon Larsen wrote:

> [...]
> meget power i sin mini-gixxer..
> Medmindre selvfølgelig ens kort ikke gælder til modellen...

*host* Hvad for noget?

Jo <http://www.ks-motor.dk>

> Jon Larsen.
> GSX-R 250 pilot med Laser lyd og bundtræk fra 9.000 omdr.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
*GRILL*

Fra : Jon Larsen

Dato : 03-05-01 08:04

> *host* Hvad for noget?

> Jo <http://www.ks-motor.dk>

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Den er god nok Jes..... Hvis man da regner med at den har de 45 Hk'er....
Men eftersom min nyeste rulning viser at den kun har 28,97 Hk'er (på
baghjulet) burde det vel være nok i retten ???

De 34 hk'er man må ha.. blir vel også målt på bavlehjulet ???? Eller regner
de sig frem til det ??

MVH.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-05-01 10:58

"Jon Larsen" <Jon.Larsen@image.dk> wrote in message

> [...]
> Men eftersom min nyeste rulning viser at den kun har 28,97 Hk'er (på
> baghjulet) burde det vel være nok i retten ???

Jeg tror nu heller ikke at min har mere end 34 hk på baghjulet, men om det
er nok til at overbevise sortskæg om at man ikke skal have en bøde ved jeg
ikke :-/ Men hvis der nu sker et uheld, hvor forsikringen fabler om at det
er sket pga. for mange hk, så kan det da godt være at det hjælper.

> De 34 hk'er man må ha.. blir vel også målt på bavlehjulet ???? Eller
regner
> de sig frem til det ??

Jeg tror ikke det er fastsat :-/ Egentlig bruger de nok bare oftest
producentens (overdrevede) tal, som jo næsten altid er på motoren, selvom
det jo ikke er det der er relevant
--
Mvh Jes Vestervang
gsxr250

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-05-01 16:22

Jon Larsen wrote:

> [...]
> baghjulet) burde det vel være nok i retten ???
>
> De 34 hk'er man må ha.. blir vel også målt på bavlehjulet ???? Eller

Ved det ikke :-/
Men nu har jeg monteret boksen og haft gixxeren på rullefelt før og efter.
Inden jeg monterede boksen havde gixxeren kun 29,9 hk ved 15091 rpm og et
_meget_ underligt effektforløb med 2-3 huller på ca. 1 hk mellem 14 og 17 k
rpm. Effekten stiger hele vejen gennem rpm registret, hvilket er ret
forkert ifht. en ny gixxer. Jeg har en rulning af en ny gixxer, og den
ligner ikke min særlig meget Forhandleren mente at det var pga. at den
fik for fed blanding, men jeg synes ikke lige at jeg havde råd til at ofre
1500 på det, for jeg skal også snart have nyt fordæk.
Nå men jeg prøvedeat montere boksen, men det var egentlig ikke så ligetil
endda Der var to multistik med fire ledere og så 2 løse ledninger med
stik af den der runde type. Det tog noget tid at finde stikket den skulle
sættes ind mellem, da det gemte sig under batteriet. De to løse ledninger
kunne jeg ikke finde et sted at montere, så indtil videre er de ikke
forbundet til noget. Der er ingen farvekoder overhovedet, og
monteringsvejledningen er på japansk
Nå, men så skulle den jo rulles igenn for at se om det virker, men det er
jo lidt misvisende når dimsen ikke er forbundet rigtigt.
Den havde nu fået et _meget_ mere jævnt eff. forløb uden huller, men
effekten stiger stadig helt indtil rpm begrænseren. Max eff. er nu 31,6 hk
ved 17324 og et dårligere moment. Jeg har scannet den ind, men min
internetopkobling laver vrøvl, så det hele tiden går galt Jeg havde
ellers fundet en japaner på icq som gerne ville oversætte brugsanvisningen,
men det nytter jo ikke når jeg ikke kan få de pokkers billeder online
Sådan som boksen er forbundet nu laver den om på en hel del, men den har
ikke rigtig fået nogle hk der er værd at snakke om, men en væsentligt
dårligere moment. Hvordan situationen ser ud hvis den bliver dyset rigtigt
ved jeg ikke, men det må da hjælpe en hel del. Så sådan som det ser ud nu
kan man altså ikke rigtig konkludere noget, når dysningen er elendig og
boksen (måske) ikke er forbundet rigtigt
Nu er planen nok at få opklaret det med de to ledninger, og så få den dyset
ind på et tidspunkt. Jeg skal nok sige til når jeg får grafen og det andet
online.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-05-01 17:26

Jes Vestervang wrote:
-klip-
> Jeg skal nok sige til når jeg får grafen og det
> andet online.
Hermed gjort.
Billeder af alt skidtet undt. selve boksen ligger på:
http://the.subnet.dk/mc/main-mc-drosling.html

Fra : Armand

Dato : 02-05-01 22:45

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> [...]
får vi
> jo at se om den virker Boksen koster 500,- og 2x rullefelt koster

Way to go!

Den elektriske mulighed havde jeg som sådan fraskrevet, eftersom at det
ikke kunne være á "Thomas Linnet -typen" ( forskyder tændingen i det
øverste område; men kun i et antal af de højeste gear!), derved at
250-Gix'er -rulninger viser samme effektkurve for alle gear! :-/

Det bliver spændende at se noget dokumentation i sagen!!

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 03-05-01 08:00

> [...]
> 250-Gix'er -rulninger viser samme effektkurve for alle gear! :-/
>
> Det bliver spændende at se noget dokumentation i sagen!!

Vil det sige at tændingen forhindre Full-power ??? men kun i det øverste
område ??
Så vidt jeg har forstået det så... så er det den samme problemstilling
brormand har på raceren ?!?!?!
Den fjerne så ikke 180 km/t grænsen.. det kan en gearing jo ordne... hvis
man får de ekstra hypper, så kan den jo nok trække en gearing på 2-3 tænder
vel sagtens....

MVH.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-05-01 11:01

> Vil det sige at tændingen forhindre Full-power ??? men kun i det øverste
> område ??
> Så vidt jeg har forstået det så... så er det den samme problemstilling
> brormand har på raceren ?!?!?!

Øhh, raceren? Hvad er det for en? Ham jeg snakkede med fortalte at samme box
passede på både 2½'eren og 400'eren.
--
mvh Jes Vestervang
gsxr250

Fra : Rune Larsen

Dato : 03-05-01 16:30

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.SPAM-KILLER> skrev i en meddelelse

> Øhh, raceren? Hvad er det for en? Ham jeg snakkede med fortalte at samme
box
> passede på både 2½'eren og 400'eren.

Jeg har et sæt TZR250R, som er en hjemmemarkedsmodel der er begrænset til 45
hk.
180 km/h begrænsningen er fjernet ved at fjerne sensoren fra speedometeret.

Desværre har den stadig ikke fuld power, da tændingsboksen skruer
avanceringen tilbage over ca. 9000 o/min.

Der er et væld af bokse (M-max i to forskellige udgaver samt Posh og Kiss)
tilgængelige til den, men så vidt _jeg_ har kunnet finde ud af er ingen af
dem i stand til at fjerne ret meget mere end 180 km/h begrænseren.
De modeller jeg har set afgrænset har alle været gjort det via en helt anden
CDI-boks.

/Rune

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-05-01 16:32

Rune Larsen wrote:

> [...]
> dem i stand til at fjerne ret meget mere end 180 km/h begrænseren.
> De modeller jeg har set afgrænset har alle været gjort det via en helt

Jeg har jo fået monteret en sådan en m-max ting på min og har også en
før/efter rulning. Den monteres 'mellem' et multistik lige i nærheden af
tændingen, men der er to løse ledninger som jeg ikke ved hvor hvor skal
sidde Er det noget du har nogen idé om? Boksen laver alligevel om på en
hel del selvom den ikke er monteret ordentligt. På rulningen kan det (i
mine amatørøjne :) godt se ud som om at der ændres på tændingsavanceringen,
men det er ikke noget jeg ved så meget om. Se evt. min anden posting.
Ved du forresten hvor man finder noget engelsksproget dokumentation til
m-max boksene?

Fra : Rune Larsen

Dato : 06-05-01 08:49

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> før/efter rulning. Den monteres 'mellem' et multistik lige i nærheden af
> tændingen, men der er to løse ledninger som jeg ikke ved hvor hvor skal

Beklager. Kig evt. på farven på dem, og på farverne på dit eksisterende
ledningsnet. Det kan være du kan lure om det er stel-ledninger eller noget
lign.

> [...]
tændingsavanceringen,
> men det er ikke noget jeg ved så meget om. Se evt. min anden posting.

Jeg syntes det er interessant at den har fået _så_ meget dårligere moment.
Effekten er jo først steget helt oppe ved over 15.000 (!)
Hvis jeg skal være helt ærlig (og det skal jeg jo) så ligner det altså at
den blå kurve er forskudt ift. den røde. Det lille hop først på kurven, og
den brede top på momentkurven, flytter man ikke bare ved at ændre på
tændingen. Det er noget motorspecifikt.

> Ved du forresten hvor man finder noget engelsksproget dokumentation til
> m-max boksene?

Tror faktisk ikke det findes.

/Rune

Fra : Armand

Dato : 06-05-01 23:13

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> [...]
kurven, og
> den brede top på momentkurven, flytter man ikke bare ved at ændre på

Enig!

Hvem har rullet den?

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-05-01 07:53

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]

Øh, motorspecifikt? Hvad mener du?

> Enig!

I hvad?

> Hvem har rullet den?

KS Motor i Vejle.

Jeg ved ikke helt hvad Rune mener, men jeg synes selv det ser lidt ud som om
at rullefeltet bare har troet at gixxeren har kørt med et andet antal rpm på
den ene af rulningerne. De forklarer jo også det lavere moment (svjv.).
--
mvh Jes Vestervang
gsxr250

Fra : Rune Larsen

Dato : 07-05-01 10:07

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.FJERN_MIG_OG_PUNKTUMMET> skrev i en
meddelelse news:9d5gdt$hde$1@sunsite.dk...
> Øh, motorspecifikt? Hvad mener du?

Jeg mener at det er noget der er bestemt af knastakslerne, indsugninge,
udstødningen, portningen af topstykket, og generelt motorens åndedræt. Den
kan hæves muligvis hæves en kende op/ned ved at ændre på tændingen, men den
kan altså _ikke_ parallelforskydes så mange omdrejninger som din rulning
viser.

> KS Motor i Vejle.

De burde vide bedre...

> [...]
> at rullefeltet bare har troet at gixxeren har kørt med et andet antal rpm

> den ene af rulningerne. De forklarer jo også det lavere moment (svjv.).

Efter at have luret lidt mere på din rulning, ser det ud til at den røde
kurve er målt efter "cranckshaft DIN" og den blå kurve er målt efter
"cranckshaft EC 95/1" - to forskellige standarder, der med garanti vil give
forskellige resultater!
Spørg lige ham rulle-mesteren igen, om det nu også kan passe den udskrift du
der har fået.

Hvis man forskyder den blå momentkurve hen så den passer nogenlunde med den
røde, vil jeg gætte på du har fået op imod 35-40 heste efter DIN-standarden.

/Rune

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-05-01 17:47

Rune Larsen wrote:

> [...]
> kan hæves muligvis hæves en kende op/ned ved at ændre på tændingen, men
> den kan altså _ikke_ parallelforskydes så mange omdrejninger som din

Nåh dem, jeg troede du snakkede om at hele ændringen var noget
motorspecifikt, og det fattede jeg ikke lige

Det vil sige at du også tror på"at den har målt motoromdrejningerne
forkert, eller hvad?

> De burde vide bedre...

De havde god tnok heller ikke meget at sige til rulningen. Jeg tror det var
lidt fornærmede over at jeg selv ville sætte boksen på, istedet for at lade
dem gøre det til 345,- i timen. De havde heller ingen anelse om hvordan den
skulle monteres, så hvad skulle de da så have lov at gøre for.

> [...]
> kurve er målt efter "cranckshaft DIN" og den blå kurve er målt efter
> "cranckshaft EC 95/1" - to forskellige standarder, der med garanti vil

Hmm, ja, og det er på krumtappen. Hos KS motor sagde de at de 30 hk var på
baghjulet!
Den første rulning er med den almindelige standard, og når det så er på
motoren så mangler den jo 15 hk
Jeg er komplet forvirret

> Spørg lige ham rulle-mesteren igen, om det nu også kan passe den udskrift
> du der har fået.

Det tror jeg også jeg vil gøre. Jeg skal jo bare lige have styr på alt det
der er galt. Noget siger mig at de sikkert vil prøve at snakke sig uden om
:-/ Måske det bare er mig der er en pessimist :-/

> Hvis man forskyder den blå momentkurve hen så den passer nogenlunde med
> den røde, vil jeg gætte på du har fået op imod 35-40 heste efter
> DIN-standarden.

Derudover har jeg også lagt mærke til at max moment og hp er flyttet næsten
lige langt. Hp: 2233 og Moment: 2098

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-05-01 18:57

Nåjo, jeg har en rulning af en splinterny gsxr250 på
<http://hamsterstangtennis.subnet.dk/6.png>!
Den ser noget anderledes ud :-/

Fra : Armand

Dato : 07-05-01 15:52

> Øh, motorspecifikt? Hvad mener du?

Rune mener at tændingsforskydning kan strække/krumme en kurve i en vis
grad; men ikke "parallel-forskyde" en kurves specifikke bugtninger, deri
at kurvens form eksisterer ud fra selve motorens opbygning og
tuningsgrad (= motorspecifikt!)!
Det er ganske tydeligt at den ekstra bugtning, som den originale kurve
har også forefindes på den nye, blot ved et højere omdrejningstal!

> I hvad?

I ovenstående!

> KS Motor i Vejle.

OK!

> [...]
> som om at rullefeltet bare har troet at gixxeren har kørt med et andet
> antal rpm på den ene af rulningerne. De forklarer jo også det lavere

Lige den tanke som jeg også har fostret:
Mon det er p.g.a. rullefeltets afmåling af omdrejninger sker igennem
tændingsimpulser, som v.h.a. M Max'en er forskudt??? :-/

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-05-01 17:54

Armand wrote:

> [...]
> Det er ganske tydeligt at den ekstra bugtning, som den originale kurve
> har også forefindes på den nye, blot ved et højere omdrejningstal!

Nåeh, ok Det er jo egentlig meget rigtigt. Har rpm målingen noget med
standarderne at gøre? Så kunne det måske forklare noget...

> [...]

> Mon det er p.g.a. rullefeltets afmåling af omdrejninger sker igennem
> tændingsimpulser, som v.h.a. M Max'en er forskudt??? :-/

Den måler vel bare frekvensen, og den ændres da ikke væsentligt af at
tændingstidpunktet forskydes. Anyway, det ser jo ud som om det er det der
er galt.
Jeg må vist hellere brokke mig til dem, for de rulninger kan da ikke bruges
til noget sådan som de er nu

Fra : Rune Larsen

Dato : 03-05-01 16:31

> ikke kunne være á "Thomas Linnet -typen" ( forskyder tændingen i det
> øverste område; men kun i et antal af de højeste gear!), derved at
> 250-Gix'er -rulninger viser samme effektkurve for alle gear! :-/

Jeg tror faktisk kun det er NSR250'eren der har en gearafhængig begrænser.

/Rune

Fra : Armand

Dato : 04-05-01 12:31

> Jeg tror faktisk kun det er NSR250'eren der har en gearafhængig
begrænser.

OK then!

Thomas lød ellers så skråsikker, da han skrev om teknikken forrige
vinter :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 02-05-01 18:23

> Forresten Armand.... hvor dårligt skal vejret være før i ikke køre på
> banen derovre i Fredericia...???

Sne !

> Har jo lukkevagten om mandagen, så kunne jo slå et smut forbi og se de
> "små" race....

Fed ide, kig bare ud. Du ved jo hvor det er (af hensyn til Rune skal jeg
nok være diskret og undgå at jokke i hvorfor)

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-05-01 21:07

> Sne !

Det lyder lidt som noget intern snak, men det fangede lige min interesse..
Er det på køreteknisk?

> Fed ide, kig bare ud. Du ved jo hvor det er (af hensyn til Rune skal jeg
> nok være diskret og undgå at jokke i hvorfor)

Stadigt noget internt.
Men er det 80ccm'erne der tales om her?

Jeg kørte på 80ccm'ere derude for omkring 5 år siden, så jeg tænkte lige, at
det kunne være at de stadig gjorde det..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 02-05-01 23:42

Martin Sørensen <demolition@laxity.dk> skrev i en
> [...]
> Er det på køreteknisk......er det 80ccm'erne der tales om her?
> Jeg kørte på 80ccm'ere derude for omkring 5 år siden, så jeg tænkte
lige, > det kunne være at de stadig gjorde det..

Jamen Martin dog - Det gør vi da stadig!
Og det er stadig mig(!) der står og slår folk i ryggen
(rygbeskytter-check) før de kører på banen

"gammel 80'er-rotte" -news:
Check site'n: www.r6-racingteam.subnet.dk !
Det drejer sig om Anders Andersen á "Anders og Nick" og hans '01 sæson!
Herligt at 80'er projektet også har båret sportsligt frugt!
Forøvrigt kører Michael Zederkoff også i DMU-regi: 125 racer!

Kig endelig ud og hils på alle vi gamle røvhuller, så også du kan få
lidt "indforstået snak"

Desuden er det lige før at køreteknisk anlæg er ved at blive et
DF:-træfpunkt på mandage aftener!

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-05-01 10:59

> lige, > det kunne være at de stadig gjorde det..
> Jamen Martin dog - Det gør vi da stadig!
> Og det er stadig mig(!) der står og slår folk i ryggen
> (rygbeskytter-check) før de kører på banen

Så tror jeg næsten at jeg kan huske, hvem du er..

> Kig endelig ud og hils på alle vi gamle røvhuller, så også du kan få
> lidt "indforstået snak"
> Desuden er det lige før at køreteknisk anlæg er ved at blive et
> DF:-træfpunkt på mandage aftener!

Okay, der kan man bare se. Jeg er sidenhen flyttet til Nørresundby, men det
kan jo ske, at jeg kommer forbi og kigger på, når jeg på et tidspunkt er i
Fredericia for at besøge de gamle.

signing off.. demolition