Xenonlign. pærer
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 27-03-04 12:24

Kan man få Xenon-lignende pærer til at passe i H1-sokler?

Fra : Henrik B.

Dato : 27-03-04 14:22

Henrik Steffensen wrote:
:: Kan man få Xenon-lignende pærer til at passe i H1-sokler?

Hvad mener du med Xenon-lignende?

M.v.h.

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 27-03-04 14:27

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
> Henrik Steffensen wrote:
> :: Kan man få Xenon-lignende pærer til at passe i H1-sokler?
>
> Hvad mener du med Xenon-lignende?
Jeg mener med et helt hvidt lys i stedet for de normale pærer.

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 14:29

> Kan man få Xenon-lignende pærer til at passe i H1-sokler?

Ja

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 27-03-04 14:33

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Ja
Kan du uddybe dit svar lidt? Jeg glemte selvfølgelig at tilføje i mit
spørgsmål: "I givet fald, hvilke?"

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 14:50

> Kan du uddybe dit svar lidt? Jeg glemte selvfølgelig at tilføje i mit
> spørgsmål: "I givet fald, hvilke?"

Man kan købe både "efterligninger" som egentlig bare en en alm pære med H1
fatning der er fyldt mad Xenon gas og derfor afgiver en anelse hvidere lys
end normale.
Så findes der HID som alle de andre "ser op til". Det er disse som større
BMW, Mercedes og lign luller rundt med.
Disse kræver noget styreelektronik til pæren for at fungere.
Man kan købe sæt i udlandet for mellem 1.500 og 6.000 Kr.
Bedste sted at finde det billigt er www.ebay.de og så taste HID i søgeord så
fremkommer en masse.
Det er selvfølgelig ikke lovligt at ændre lyset på sit vogntog.

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 27-03-04 14:57

> Man kan købe både "efterligninger" som egentlig bare en en alm pære med H1
> fatning der er fyldt mad Xenon gas og derfor afgiver en anelse hvidere lys
> end normale.
Det er såmænd bare disse jeg tænker på. De kan vel så uden problemer sidde i
en H1-fatning?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-03-04 15:02

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev :

>Det er såmænd bare disse jeg tænker på. De kan vel så uden problemer sidde i
>en H1-fatning?

Hvis du køber pærer til en H1 fatning, kan du generelt set regne med
de kan sidde i bemeldte fatning, Ja ;)

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 27-03-04 15:32

<jan@stevns.net> wrote in message

> Hvis du køber pærer til en H1 fatning, kan du generelt set regne med
> de kan sidde i bemeldte fatning, Ja ;)
Ok....Så har selv jeg forstået det.....

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-03-04 15:49

>Ok....Så har selv jeg forstået det.....

Nu var det jo ikke for at drille ;)

<<< fløjter_uskyldigt_og_kigger_opad.wav >>

Fra : Mogens K (Alfa Romeo~

Dato : 27-03-04 15:49

On Sat, 27 Mar 2004 15:49:15 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Nu var det jo ikke for at drille ;)
><<< fløjter_uskyldigt_og_kigger_opad.wav >>

Nogen skal jo have det ind med skeer - se bare Møller. Han giver een
et los af dimensioner over fingrene, blot fordi man sender et citat.
Og citatet var såmænd fra een af Møllers tidligere postings - det stod
faktisk nævnt indledningsvist!

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-03-04 15:56

Han sagde da undskyld til dig :)

>.....Han giver een et los af dimensioner over fingrene, blot fordi man
>sender et citat.

Måske det er tid til lidt møller_bashing ?

<grin>

>Og citatet var såmænd fra een af Møllers tidligere postings - det stod
>faktisk nævnt indledningsvist!

Du må sgu' da heller ikke forlange så meget af Hr. Møller !

<grin>

Fra : Olle

Dato : 27-03-04 20:09

Jeg købte 1 sæt Xenon (White) H1 pærer ved THansen for 99 kr.

Olle.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-03-04 20:32

"Olle" <ollenw04@hotmail.com> skrev :

>Jeg købte 1 sæt Xenon (White) H1 pærer ved THansen for 99 kr.

dem der er nr 16 i lampetesten ?

http://www.dkfritidbil.dk/debat/lamper/index.htm

Ydrkkk!!

Fra : Henrik B.

Dato : 28-03-04 22:14

jan@stevns.net wrote:
:: "Olle" <ollenw04@hotmail.com> skrev :
::
[...]

*LOL*

Nogle snyder, og andre bli'r snydt.

M.v.h.

Fra : www.carlite.dk

Dato : 29-03-04 07:53

Hej Henrik.

Pas på ikke at købe pærerne for billigt...
Meget få xenon-lignende pærer er E-mærkede og som du også kan læse i
lampetesten. Så lyser nogle af dem ad H til...

Med venlig hilsen
Michael Jørgensen
www.carlite.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 29-03-04 14:07

www.carlite.dk wrote:
:: Hej Henrik.
::
:: Pas på ikke at købe pærerne for billigt...
:: Meget få xenon-lignende pærer er E-mærkede og som du også kan læse i
:: lampetesten. Så lyser nogle af dem ad H til...

Hmmm....er det ikke netop dét Jan og jeg påpeger??

M.v.h.

::: Nogle snyder, og andre bli'r snydt.
:::
::: M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 14:33

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :

>Hmmm....er det ikke netop dét Jan og jeg påpeger??

Han (michael) lytter nok ikke ;(

( "de" har *alt* i lamper, men ikke Philips = Go Figure ! )

Fra : Peter G C

Dato : 29-03-04 14:36

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hmmm....er det ikke netop dét Jan og jeg påpeger??

Jow, men et eller andet skulle pære-manden jo skrive for at få sin reklame
ind

/Peter

Fra : Henrik B.

Dato : 29-03-04 14:56

Peter G C wrote:
:: [klip]
::
[...]

Ulovlig rekvalme......og endnu mere ulovlige pærer/lysanlæg.

M.v.h.

Fra : www.carlite.dk

Dato : 30-03-04 11:26

Til Jan.
Hvorfor er du så hooket på Philips. Jeg har det største udvalg i autopærer i
DK. Men selvfølgelig ikke indenfor alle fabrikater...

Til Henrik B.
Hvad er så dit problem i at man rådgiver folk herinde i gruppen og andre
steder??? For det første bestemmer folk selv, hvor de vil købe deres
reservede og for det andet blev der ikke nævnt noget om IKKE E-mærkede pærer
af "ekspertpanelet" herinde...

Skjult reklame??? - Jeg kalder det for rådgivning!

Med venlig hilsen
Michael Jørgensen
Carlite - Hjørring

Fra : Søren M

Dato : 30-03-04 15:45

I news:40694a77$0$5976$ba624c82@nntp03.dk.telia.net, skrev
www.carlite.dk :
> [...]
> E-mærkede pærer af "ekspertpanelet" herinde...
>
> Skjult reklame??? - Jeg kalder det for rådgivning!

Kunne det tænkes at vor ven Jan laver lidt sjov med dig .. nu du ikke fører
Philips :)

Når du underskriver dig med firma navn må det anses som reklame ..

--
/Søren M
"En ny kost fejer rent, men en gammel kost kender krogene."
Irsk ordsprog.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-03-04 17:31

"Søren M" <soren@remove.myler.dk> skrev :

>Kunne det tænkes at vor ven Jan laver lidt sjov med dig .. nu du ikke fører
>Philips :)

Også i den grad ;)

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 15:51

> Til Jan.
> Hvorfor er du så hooket på Philips. Jeg har det største udvalg i autopærer
> DK. Men selvfølgelig ikke indenfor alle fabrikater...

Næh du har da ikke Philips D2R eller D2S

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-03-04 17:30

"www.carlite.dk" <michael@carlite.dk> skrev :

>Til Jan.
>Hvorfor er du så hooket på Philips.

Fordi jeg har rigtigt gode erfaringer med dem. bevares, det har jeg
nu også til Osram, men jeg kører med Philips på de fleste af bilerne.

>Jeg har det største udvalg i autopærer i
>DK. Men selvfølgelig ikke indenfor alle fabrikater...

Gu har du da ej .... ;) altså det "største" udvalg

At påstå du har det største udvalg, og så iflg din hjemmeside kun føre
2 fabrikater er imo en lidt for flot påstand.

> [...]
>af "ekspertpanelet" herinde...

>Skjult reklame??? - Jeg kalder det for rådgivning!

Du ser i mine øjne ud til kun at svare på folks indlæg med 1 formål
for øje - det er der filmen knækker.

Lad være med at latterliggøre folk ved at skrive "ekspertpanelet" på
den måde du gør - folk herinde ved muligtvis, set over en bred kam,
temmeligt meget mere om pærer end du gør......

Når så de karske ord er sagt - så velkommen til gruppen, og lad os
tale pænt til hinanden. Har du noget at bidrage med, er det dælme
velkomment som alt muligt andet. men indlæg af en art, hvor det lyser
ud af indlægget, at der er en slet skjult reklame, er ret ilde set.