god autolakerer til en rimelig pris i Købe~
Fra : Kim Eichen

Dato : 26-03-04 23:28

Hej gruppe

Mondeoen har desværre lidt rust, hvad der jo desværre ikke er atypisk for
Mondeoer.
Rusten skal væk og og den skal efterfølgende lakeres hvor det er nødvendigt.
Nu har jeg hørt en del historier om dårlig udført lakering og vil derfor
høre om i kan anbefale en autolakerer, der udfører arbejdet godt, så rusten
ikke kort tid efter dukker op igen. Samtidig må han gerne være til at
betale.
Jeg fik anbefalet HRH-auto til at reparere hvad der nu skal repareres på
bilen og har også bedt ham om en pris på hvad det vil koste at komme rusten
til livs. Han har endnu ikke givet mig et tilbud, men de priser han lige
nævnte forskrækkede mig lidt, dvs. han nævnte at taget godt kunne komme til
at koste op til 5000 kr. at lakere og at en udskiftning af højre bagskærm
(det er en stationcar fra 1997) inkl. lakering, hvis det skulle blive
nødvendigt at udskifte denne, ville løbe op i 10.000 kr. Til orientering er
problemet med bagskærmen at der er en del rust på kanten mellem skrærmen og
kofangeren.
Behøver det at være så dyrt hvis det skal gøres ordentligt?
Jeg er villig til at ofre en del på at få bilen i tip top stand, men jeg vil
også helst undgå at blive ruineret.
Tror I eventuelt at det bedre ville kunne betale sig at få den ordnet i
Sverige?

Mvh Kim Eichen

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 23:45

> [...]
> (det er en stationcar fra 1997) inkl. lakering, hvis det skulle blive
> nødvendigt at udskifte denne, ville løbe op i 10.000 kr.

Jeg slap da med 900 Kr for udskiftning af en skærmkant og maling af siden
fra kant til kant.
Resultatet blev ganske hæderligt. Så det KAN da laves billigere )))))))

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Kim Eichen

Dato : 26-03-04 23:53

> [...]
> fra kant til kant.
> Resultatet blev ganske hæderligt. Så det KAN da laves billigere
)))))))

Desværre er min som sagt en stationcar og på denne er der desværre ikke en
skærmkant, der bare kan udskiftes
Men til den pris du nævner skal jeg jo næsten overveje at tage til Jylland
og få det gjort. Hvor langt bor din maler fra Esbjerg? (jeg skal snart
derover på noget familiebesøg)

mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 00:01

> Desværre er min som sagt en stationcar og på denne er der desværre ikke en
> skærmkant, der bare kan udskiftes

Hvorfor ikke det?
Hvis kanten er rusten så skærer smeden den da bare væk og bukker selv en ny
en.
Han slap da rigtig godt fra det på min.

> Men til den pris du nævner skal jeg jo næsten overveje at tage til Jylland
> og få det gjort. Hvor langt bor din maler fra Esbjerg? (jeg skal snart
> derover på noget familiebesøg)

Jeg kender maleren rigtig godt så jeg får lidt rabat*
Har har jo også malet mondeo'en 7 gange nu ))
Tror ikke han vil give samme rabet til alle da han så må skifte bilen ud med
en cykel og huset ud med et telt.

Fra : Kim Eichen

Dato : 27-03-04 00:04

> [...]
> Har har jo også malet mondeo'en 7 gange nu ))
> Tror ikke han vil give samme rabet til alle da han så må skifte bilen ud

Nej ok, men selvom jeg ikke ville få den samme rabat lyder det stadig
billigt (med mindre du selvfølgelig får 90% rabat).

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 00:10

> Nej ok, men selvom jeg ikke ville få den samme rabat lyder det stadig
> billigt (med mindre du selvfølgelig får 90% rabat).

Har ikke lige regnet så meget på det men da jeg først kørte til en anden
pladsesmed gav ham mig et tilbud med regning på 7.000 Kr incl. maling af en
dum skærmkant, så jeg valgte den billige løsning.....SÅ rig er jeg heller
ikke.

Fra : Kim Eichen

Dato : 27-03-04 00:16

> [...]
en
> dum skærmkant, så jeg valgte den billige løsning.....SÅ rig er jeg heller

Hmm, så er de 90% jo ikke helt ved siden af.
Hvor meget ville din maler have haft for det hvis det ikke var dig?

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 00:25

> Hmm, så er de 90% jo ikke helt ved siden af.
> Hvor meget ville din maler have haft for det hvis det ikke var dig?

Maleren kunne ikke lave pladearbejdet så de var flere om arbejdet.
Men den pris du har fået oplyst er nok alligevel i den dyre ende, selv om
man ikke får rabat så kan det godt laves billigere og stadig se godt ud.

Fra : Kim Eichen

Dato : 27-03-04 00:27

> Maleren kunne ikke lave pladearbejdet så de var flere om arbejdet.
> Men den pris du har fået oplyst er nok alligevel i den dyre ende, selv om
> man ikke får rabat så kan det godt laves billigere og stadig se godt ud.

Ja, så skal jeg bare finde en, der kan lave det godt og billigere og gerne
på Sjælland.

Fra : Uni Bull

Dato : 27-03-04 01:54

Kim Eichen wrote:
> Behøver det at være så dyrt hvis det skal gøres ordentligt?
> Jeg er villig til at ofre en del på at få bilen i tip top stand, men
> jeg vil også helst undgå at blive ruineret.

Jeg har fået lakeret til fornuftigt pris hos en gut i Vermlandsgade. Lige
efter den store ISO, inde i baggården. Skråt over for hovedindgangen til
medicinalfabriken på modsatte side. Der ligger også et værksted som er til
at tale med (spørg efter Niels).
Jeg glemte at få en kvittering med så jeg kan ikke huske hvad det
kostede, men det var rimeligt!
--
Uni Bull

Fra : Kim Eichen

Dato : 27-03-04 01:58

"Uni Bull" <Nojoy@sorry.com> wrote in message

> [...]
> at tale med (spørg efter Niels).
> Jeg glemte at få en kvittering med så jeg kan ikke huske hvad det

Det lyder lovende, men hvordan var kvaliteten?

Mvh Kim

Fra : Uni Bull

Dato : 28-03-04 18:46

Kim Eichen wrote:
> Det lyder lovende, men hvordan var kvaliteten?

Fremragende.
--
Uni Bull
København K

Fra : Kim Eichen

Dato : 28-03-04 20:40

> Fremragende.

Så vil jeg da køre derhen og få bilen lavet og håbe at de udfører arbejdet
på min bil lige så godt