|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | VW Polo 1,6 16V 101 HK - motorproblem Fra : Leif |
Dato : 26-03-04 12:25 |
|
Hej
Jeg har overvejet at købe et eksemplar af ovennævnte bil. Under prøveturen
bemærkede jeg, at motoren kun ville tage gas indtil ca. 5000 omdr./min. -
herefter begyndte den at "hugge".
Sælgeren vovede at påstå, at det sikkert var et eller flere tændrør som
trængte til justering/udskiftning, da den kun havde kørt meget lidt og kun
kortere ture den seneste tid.
Mon ikke der her i gruppen findes en eller flere specialister, som kan
fortælle mig, om der evt. kan være andre ting galt.
Jeg har endnu ikke haft lejlighed til at kontrollere tændrørene, men det vil
jeg gøre en af de nærmeste dage - hvad skal jeg evt. undersøge herudover?
På forhånd tak for hjælpen
M.v.h.
Leif
| |
bme (26-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : bme |
Dato : 26-03-04 12:33 |
|
> Jeg har overvejet at købe et eksemplar af ovennævnte bil. Under prøveturen
> bemærkede jeg, at motoren kun ville tage gas indtil ca. 5000 omdr./min. -
> herefter begyndte den at "hugge".
>
> Sælgeren vovede at påstå, at det sikkert var et eller flere tændrør som
> trængte til justering/udskiftning, da den kun havde kørt meget lidt og kun
> kortere ture den seneste tid.
Ved ikke om det er tændrørene - men hvorfor f*** har han så ikke skiftet dem
inden han forsøgte at sælge den. Sig at du er interesseret men først vil
tage stiling når du har prøvet en tur hvor den kører ordentligt.
>
> Mon ikke der her i gruppen findes en eller flere specialister, som kan
> fortælle mig, om der evt. kan være andre ting galt.
Ellers kan de sikkert på www.vagcars.dk
>
> Jeg har endnu ikke haft lejlighed til at kontrollere tændrørene, men det
vil
> jeg gøre en af de nærmeste dage - hvad skal jeg evt. undersøge herudover?
SKADER - den model du nævner ligger op til sjov i gaden. ellers er det en
rimelig driftstærk bil. Kig efter rust omkring manchetten ved dørstopperne i
fordørene, der har en et svagt punkt.
/bo
| |
Torben Scheel (26-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 26-03-04 12:44 |
|
"Leif" <leif_vejle@hotmail.com> wrote in message
news:406412b2$0$271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har overvejet at købe et eksemplar af ovennævnte bil. Under prøveturen
> bemærkede jeg, at motoren kun ville tage gas indtil ca. 5000 omdr./min. -
> herefter begyndte den at "hugge".
>
> Sælgeren vovede at påstå, at det sikkert var et eller flere tændrør som
> trængte til justering/udskiftning, da den kun havde kørt meget lidt og kun
> kortere ture den seneste tid.
>
> Mon ikke der her i gruppen findes en eller flere specialister, som kan
> fortælle mig, om der evt. kan være andre ting galt.
>
> Jeg har endnu ikke haft lejlighed til at kontrollere tændrørene, men det
vil
> jeg gøre en af de nærmeste dage - hvad skal jeg evt. undersøge herudover?
Jeg ville bede sælger om at udbedre fejlen før salget. Hvis han taler sandt
er det en lille ting, hvis ikke, tjah, så vil han nok afslå.
vh
Torben
| |
Leif (26-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Leif |
Dato : 26-03-04 12:58 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:406420b5$1@news.carlbro.dk...
>
> Jeg ville bede sælger om at udbedre fejlen før salget. Hvis han taler
sandt
> er det en lille ting, hvis ikke, tjah, så vil han nok afslå.
>
> vh
> Torben
>
>
Selvfølgelig en mulighed - men det er lidt specielt. Jeg køber bilen af
arvinger efter den tidligere ejer. Bilen står her i Vejle - arvingerne bor
på Sjælland. Selvfølgelig kunne vi bare køre bilen til VW - men så vil de jo
nok have mere for den.
Til gengæld har jeg jo mulighed for selv at undersøge bilen (jeg har fået
udleveret nøglen) og forhåbentligt få løst problemet.'
vh
Leif
| |
![](/images/tree/0.gif) Roberto Saldo (26-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 26-03-04 13:03 |
|
Leif wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:406420b5$1@news.carlbro.dk...
>
>>Jeg ville bede sælger om at udbedre fejlen før salget. Hvis han taler
>
> sandt
>
>>er det en lille ting, hvis ikke, tjah, så vil han nok afslå.
>>
>>vh
>>Torben
>>
>>
>
> Selvfølgelig en mulighed - men det er lidt specielt. Jeg køber bilen af
> arvinger efter den tidligere ejer. Bilen står her i Vejle - arvingerne bor
> på Sjælland. Selvfølgelig kunne vi bare køre bilen til VW - men så vil de jo
> nok have mere for den.
>
> Til gengæld har jeg jo mulighed for selv at undersøge bilen (jeg har fået
> udleveret nøglen) og forhåbentligt få løst problemet.'
Det lyder da meget sandsynligt at det er pga skidne pløkker at den
mister pusten.
Men *hvorfor* er de skidne?
Da Opel'en blev gammel begyndte den at trække kølevand i i cylinder 4
pga en tæret toppakning, med det resultat at pløk #4 blev dækket af
aflejringer og motoren missede over 100. En ren pløk løste problemet
en uge.
--
Roberto Saldo
| |
![](/images/tree/0.gif) Rasmus (26-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 26-03-04 14:42 |
|
"Leif" <leif_vejle@hotmail.com> wrote in message
news:40641a72$0$243$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:406420b5$1@news.carlbro.dk...
> >
> > Jeg ville bede sælger om at udbedre fejlen før salget. Hvis han taler
> sandt
> > er det en lille ting, hvis ikke, tjah, så vil han nok afslå.
> >
> > vh
> > Torben
> >
> >
> Selvfølgelig en mulighed - men det er lidt specielt. Jeg køber bilen af
> arvinger efter den tidligere ejer. Bilen står her i Vejle - arvingerne bor
> på Sjælland. Selvfølgelig kunne vi bare køre bilen til VW - men så vil de
jo
> nok have mere for den.
.....så er du jo heldig, der er faktisk et FDM testcenter i Vejle(så vidt jeg
husker), du kan jo få dem til at gå bilen efter.
mvh
Rasmus
| |
Hans Mouridsen (26-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 26-03-04 13:46 |
|
Hej
> Jeg har overvejet at købe et eksemplar af ovennævnte bil. Under prøveturen
> bemærkede jeg, at motoren kun ville tage gas indtil ca. 5000 omdr./min. -
> herefter begyndte den at "hugge".
>
> Sælgeren vovede at påstå, at det sikkert var et eller flere tændrør som
> trængte til justering/udskiftning, da den kun havde kørt meget lidt og kun
> kortere ture den seneste tid.
>
> Mon ikke der her i gruppen findes en eller flere specialister, som kan
> fortælle mig, om der evt. kan være andre ting galt.
Jeg har opleveret at det var pga. en toppakning, så få det undersøgt nøje,
inden du køber den....
Venligst
Hans Mouridsen
| |
Hr. Mogens Knudsen (26-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen |
Dato : 26-03-04 19:54 |
|
On Fri, 26 Mar 2004 12:25:17 +0100, "Leif" <leif_vejle@hotmail.com>
wrote:
>Jeg har overvejet at købe et eksemplar af ovennævnte bil. Under prøveturen
>bemærkede jeg, at motoren kun ville tage gas indtil ca. 5000 omdr./min. -
>herefter begyndte den at "hugge".
1.6 16V m/101 hk?
Mon ikke du mener 1.4 16V m/101 hk...
>Mon ikke der her i gruppen findes en eller flere specialister, som kan
>fortælle mig, om der evt. kan være andre ting galt.
Jeg er ikke specialist, men har haft een fra spritny. Den motor
begynder jo først at trække ved 4.700 omdr. (og ender ved 7.000).
Derfor er der noget galt, som bør klarlægges af et VAG-værksted,
IMO...
Skal du køre meget motorvej, så hold dig fra den. Det er en pinsel at
køre langt i den. Det er en udpræget "bybil/korte ture" - bilen larmer
indendørs af helvede til.
/Mogens
| |
Jan W Nielsen (26-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 26-03-04 21:10 |
|
> 1.6 16V m/101 hk?
> Mon ikke du mener 1.4 16V m/101 hk...
De findes begge med 100 hk-kværn - og begge i Polo.
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) p.jarnbak (27-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 27-03-04 01:45 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:40648e29$0$11577$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > 1.6 16V m/101 hk?
> > Mon ikke du mener 1.4 16V m/101 hk...
>
> De findes begge med 100 hk-kværn - og begge i Polo.
Men 1,6 har vist kun 8 ventiler og et bedre bundtræk.
Hej Palle.
| |
Jacob Buus Smidt (27-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Buus Smidt |
Dato : 27-03-04 03:23 |
|
>
> 1.6 16V m/101 hk?
> Mon ikke du mener 1.4 16V m/101 hk...
>
> Jeg er ikke specialist, men har haft een fra spritny. Den motor
> begynder jo først at trække ved 4.700 omdr. (og ender ved 7.000).
> Derfor er der noget galt, som bør klarlægges af et VAG-værksted,
> IMO...
>
> Skal du køre meget motorvej, så hold dig fra den. Det er en pinsel at
> køre langt i den. Det er en udpræget "bybil/korte ture" - bilen larmer
> indendørs af helvede til.
>
>
Jeg har selv en Polo 1.6 fra '97 med sølle 75 hk, så det kan meget vel være,
at man kun får 101 hk ud af 16V-modellen. Til gengæld lider den motor
absolut ikke under de ubehageligheder, som du der beskriver. Den har et pænt
bundtræk, og er meget behagelig både på motorvej og i by. Til gengæld er
topfarten ikke at prale med
Jx
| |
|
|