uden afgift el. +moms
Fra : Olle

Dato : 26-03-04 07:17

Jeg kunne godt tænke mig at få bil på gule plader.
Hvis man ser en bil der er sat tilsalg for ca. 80.000 og der under prisen
står + moms eller bemærk uden afgift, tysk import.

Hvad skal jeg så af med for sådan en bil?

Den uvidende.

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 13:18

> Jeg kunne godt tænke mig at få bil på gule plader.
> Hvis man ser en bil der er sat tilsalg for ca. 80.000 og der under prisen
> står + moms eller bemærk uden afgift, tysk import.
>
> Hvad skal jeg så af med for sådan en bil?

Momsen giver jo sig selv det er + 25% oven i prisen.
Biler hvor der står moms i annoncen er biler der har kørt i en
momsregistrert virksomhed.
Og som sådan kan de være interessante at købe for anden momsregistreret
virksomhed.
Biler der er angivet som momsfri i annoncen, er der betalt moms af da de
ofte har været privat ejet.

Køber du en bil uden afgift skal du af med bilens pris + ca. 63% af det en
tilsvarenden bils udsalgspris incl. afgift vurderes til.
Eks. 80.000 u. afgift, en tilsvarende bil vurderes til f.eks 215.000, du
skal så regne med at betale 136.000 i afgift.
Men husk det er altid toldvæsenet der afgør den endelig afgift.

/Claus

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 26-03-04 18:38

On Fri, 26 Mar 2004 13:17:56 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Momsen giver jo sig selv det er + 25% oven i prisen.

På en dansk bil

>Køber du en bil uden afgift skal du af med bilens pris + ca. 63% af det en
>tilsvarenden bils udsalgspris incl. afgift vurderes til.

Ovenstående er en tommelfingerregel for biler på hvide plader, fordi
"alle" importerer samt registrerer næsten udelukkende på hvide plader.

MEN da dette emne har min hélt store interesse har jeg haft en samtale
med Hillerød T&S, der som altid er yderst hjælpsomme !!

T&S nævner, at sagen vil blive individuelt vurderet ud fra vægt,
personvognslignende forhold samt andre parametre. Som hovedregel vil
afgift ifm. gule plader andrage 50% af den afgift, man beregningsvis
skal betale ved reg. på hvide plader.

Et eksempel fra 2003 - '93 BMW M5, 135.000 km, ALT i udstyr:
afgift hvide plader - 222.225 kr
afgift gule plader - ca. 110.000 kr

>Men husk det er altid toldvæsenet der afgør den endelig afgift.

Jow, jow...

/Mogens