Rart at aviserne ....
Fra : phk

Dato : 26-03-04 06:02

Rart at aviserne er begyndt at kalde biltyve ved rette navn:

Per, Esbjerg

Fra : Bribo

Dato : 26-03-04 08:07

Det er den rette beskrivelse.
Hvorfor f... slipper de så let bare fordi de er under 18 år?
Alle snakker om forbryderes rettigheder.. Men hvad med hende der trak sin
cykel og nu ligger med brækkede ben?
Det er som om, ofre i Danmark slet ingen rettigheder har!
- Og så må man ikke udvise foragt for retsystemet LOL

Fra : Per Thomsen

Dato : 26-03-04 14:10

> Det er den rette beskrivelse.
> Hvorfor f... slipper de så let bare fordi de er under 18 år?

Hvad mener du med at slippe nemt? Den 15 årige risikerer at miste
kørekortet. :)

Per

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-03-04 09:18

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> Rart at aviserne er begyndt at kalde biltyve ved rette navn:

Men betænkeligt at nogen kalder Ekstra Bladet for en avis

Men det er da rart at vide at den 15-årige nok får frakendt sit førerbevis
:-/

vh
Torben

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-03-04 09:25

Torben Scheel wrote:
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> Men betænkeligt at nogen kalder Ekstra Bladet for en avis
>
> Men det er da rart at vide at den 15-årige nok får frakendt sit førerbevis
> :-/

Man kan vel frakende ham retten til at erhverve beviset.
Hvis ikke er det et forslag til en lovændring.

--
Roberto Saldo

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 26-03-04 10:29

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message

> Man kan vel frakende ham retten til at erhverve beviset.
> Hvis ikke er det et forslag til en lovændring.

Selvom han ikke kan tage kørekort lovligt stopper det ham jo ikke i at køre
bil, sådan en skal ind og spjælde for livstid fra nu af, det eller
dødsstraf, vi har ikke brug for sådanne idioter i vores samfund.

Mvh
Jacob

Fra : Leonard

Dato : 26-03-04 10:29

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Men det er da rart at vide at den 15-årige nok får frakendt sit førerbevis
>:-/

Idioten der havde ladet bilen stå med nøglerne burde dømmes som
medskyldig og have samme straf som de andre idioter ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 26-03-04 10:31

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> Idioten der havde ladet bilen stå med nøglerne burde dømmes som
> medskyldig og have samme straf som de andre idioter ...

Jeg syntes ikke lige jeg så din smiley, har du ikke glemt den? For det mener
du vel ikke alvorligt?

Mvh
Jacob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-03-04 10:43

Jacob Rungwald wrote:
> "Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> førerbevis

> Jeg syntes ikke lige jeg så din smiley, har du ikke glemt den? For det mener
> du vel ikke alvorligt?

Hvorfor ikke?
Det er strafbart ikke at aflåse sin bil.
At efterlade den tændt med nøglen i er direkte idiotisk.

--
Roberto Saldo

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 26-03-04 12:51

> Hvorfor ikke?
> Det er strafbart ikke at aflåse sin bil.
> At efterlade den tændt med nøglen i er direkte idiotisk.

Ja, idiotisk, men derfra og til at man er medskyldig i sådanne grove
forbrydelser, der er godt nok langt. Grunden til at man får en bøde for at
lade bilen stå tændt er , vel nok pga forsikring osv, men at en person
stjæler min bil som jeg godt nok har ladet stå tændt, og derefter kører som
død og helvede og skader folk og materiel, kan ALDRIG nogensinde være mit
problem. Jeg kan have problemet overfor min forsikring, men INGEN andre.
Hvis verden bliver stykket sådan sammen, ville vi jo aldrig kunne gøre noget
mere, da andre evt ville kunne opføre sig totalt spasseragtigt med f.eks min
plæneklipper som står i min forhave tændt. Igen, det kan IKKE være mit
problem at der findes totalt hjernedøde personer i Danmark. Og jeg kan ikke
tage forbehold for alt.

Mvh
Jacob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-03-04 13:00

Jacob Rungwald wrote:
> [...]
> forbrydelser, der er godt nok langt. Grunden til at man får en bøde for at
> lade bilen stå tændt er , vel nok pga forsikring osv, men at en person

Det er loven.

> [...]
> plæneklipper som står i min forhave tændt. Igen, det kan IKKE være mit

Min plæneklipper har en dødemandskontakt.
Hvis din ikke har er den ulovlig og farlig.

> problem at der findes totalt hjernedøde personer i Danmark. Og jeg kan ikke
> tage forbehold for alt.

Nå men så vil jeg sælge skydevåben og ammunition til skolebørn for det
er ikke mit ansvar hvis de skyder nogen eller noget!

--
Roberto Saldo (alle dine handlinger påvirker verden)

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 26-03-04 14:11

> Nå men så vil jeg sælge skydevåben og ammunition til skolebørn for det
> er ikke mit ansvar hvis de skyder nogen eller noget!

Ok, jeg stopper min argumentation overfor dig her, for det fører ingen vejne
kan jeg se.

Mvh
Jacob (Der heldigvis stadig kan tænke logisk og ikke sammenligner direkte
våbensalg med tyveri af bil)

Fra : Bribo

Dato : 26-03-04 21:41

Jeg kan nu heller ikke se sammenhængen

Fra : Leonard

Dato : 26-03-04 10:50

"Jacob Rungwald" <jacob_rungwaldgiraf@hotmail.com> wrote:

>Jeg syntes ikke lige jeg så din smiley, har du ikke glemt den? For det mener
>du vel ikke alvorligt?

Jo, det mener jeg alvorligt.
At efterlade en bil med nøglerne i er lige så ansvarsløst som at
efterlade et ladt jagtgevær på en bænk.

Fra : C. Caspersen

Dato : 26-03-04 10:43

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Idioten der havde ladet bilen stå med nøglerne burde dømmes som
> medskyldig og have samme straf som de andre idioter ...

Han får en bøde for at undlade at sikre, at bilen bruges uberettiget.

/Caspersen

Fra : Leonard

Dato : 26-03-04 10:54

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>Han får en bøde for at undlade at sikre, at bilen bruges uberettiget.

Gør han?
Fik "helten" fra i går, der klamrede sig til vinduesviskeren og fik
tyven til at køre i grøften også en bøde?

Jeg synes en bøde er for lidt.
Jeg synes der er for lidt konsekvens ved at opføre sig tankeløst.

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-03-04 11:08

Leonard skrev:

> Gør han?
> Fik "helten" fra i går, der klamrede sig til vinduesviskeren og fik
> tyven til at køre i grøften også en bøde?

....i følge tv var det en lastbil, der fik bilen i grøften...
Hans

Fra : Nicolai

Dato : 26-03-04 18:12

Ingen straf er hård nok, for sådan et par scumunger!!!!!!!!