Alm. 230v stik via cigarettænder...
Fra : Svend Emil

Dato : 25-03-04 15:08

Hej

Er der nogen der kan give et bud på en god, og billig (200-500kr.) omformer
til bilen ?
Stik-udtaget må meget gerne være rundt, så alle stik passer deri !
Og den behøver heller ikke være alt for skræmmende grim.
Den skal bruges til at have bærbare pc kørende.

Jeg har søgt på www.thansen.dk, men det jeg fandt der var ikke
tilfredsstillende.

Håber på nogen brugbare bud... (meget gerne links)

Svend Emil

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-03-04 15:16

"Svend Emil" <haderspam@meget.ja> wrote in message
> [...]
> Og den behøver heller ikke være alt for skræmmende grim.
> Den skal bruges til at have bærbare pc kørende.

TDC de har en i deres online butik til 499,-
Tilslut 220V produkter til i bilen

Findes der noget værre end at den bærbare løber tør for batteri mens man er
på farten. Næppe, men med Bil adapteren får du en smart omformer der gør det
muligt, at koble produkter der kører på 220V til i bilen.
Det betyder at det nu ikke længere er nødvendigt at have en separat lader
til både Notebook, mobil telefon, Camcorder, PDA. Endda printere, scannere
og andet elektronisk udstyr kan tilsluttes.

Funktionerne omfatter

Kan omforme 12V til 220V
Mål. 162 x 104 x 58 mm
Vægt. Ca..0,7 kg.
Maksimal udgangseffekt på 150W

Har selv en jeg har brugt til min laptop i ny og næ (var billigere end at
købe en ny 12V adaptor).
Men du skal have i mente den ikke giver en pæn sinus kurve med en firkantet.
Det er ikke alt grej der er lige glad for det. Men er det bare en switch PSU
du skal have på alligevel mærker den ingen forskel.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-03-04 15:19

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> til både Notebook, mobil telefon, Camcorder, PDA. Endda printere, scannere
> og andet elektronisk udstyr kan tilsluttes.

Næppe med de max 150 W

--
mvh/rg. Christian

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-03-04 15:31

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Næppe med de max 150 W

Nej de er en "anelse" optimistiske.
Helmholdt elektronik i struer har nogle på 2000watt - kan ikke lige huske
prisen (men den er hamper!).

Stakkels bil batt siger jeg bare...

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-03-04 00:54

On Thu, 25 Mar 2004 15:18:41 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

>Næppe med de max 150 W

Så tror jeg ikke engang at den kunne trække min bærbare

Dens PSU er påtrykt følgende

Input: 100-240V ~1,4 A 50/60 Hz
Output: 19 V AC/DC 4,74A

HVis de 150 Wartt den kan trække kun skal måles på output siden så kan
TDC's Inverter dims fint bruges da Outputtet fra laderen kun er på 90,06
Watt.

Men er det på Input siden at de 150 Watt skal måles så er TDC inverter
for svag til min bærbare:

220 Volt @ 1,4 Ampere = 308 Watt
240 Volt @ 1,4 Ampere = 336 Watt

Så vil nok gætte på at min bærbare pænt hurtigt kunne æde et bilbatteri.
Flemming Jacobsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-03-04 13:01

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev

> [...]
> Watt.
>
> Men er det på Input siden at de 150 Watt skal måles så er TDC inverter

Husk at hvis man skal bruge din argumentation (det skal man ikke) at:

100 Volt @1,4 Ampere = 140 Watt

Så mon ikke det går?

En switchmode strømforsyning bruger mest strøm når den forsynes med lave
spændinger, og mindst ved høje spændinger.

Mvh.

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 27-03-04 14:14

On Sat, 27 Mar 2004 13:01:27 +0100, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>En switchmode strømforsyning bruger mest strøm, når den forsynes med lave
>spændinger - og mindst ved høje spændinger.

ROFL

/Mogens

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 27-03-04 17:12

Hr. Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in

> ROFL

Hvorfor? Det er korrekt.

Mon ikke Hr. Knudsen forveksler strøm og effekt?

Mvh. NKJensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-03-04 17:28

"Niels Kristian Jensen" <newsDYT2002@e-box.dk> skrev

> Hvorfor? Det er korrekt.
>
> Mon ikke Hr. Knudsen forveksler strøm og effekt?

Sikkert, en udtalelse som den, vil ofte møde Modstand, når man går imod
Strømmen, og Effekten bliver da også at man efterLades ventende i Spænding

Mvh.

Fra : Mogens K

Dato : 27-03-04 17:41

On Sat, 27 Mar 2004 17:27:49 +0100, "Uffe Ravn"

LOL :)

/Mogens
el-ingeniør

Fra : Svend Emil

Dato : 25-03-04 15:21

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4062e992$0$266$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
PSU
> du skal have på alligevel mærker den ingen forskel.

Mange tak. Det er den jeg tidligere har set (link ?:)

Det sidste du skriver med sinuskurve forstår jeg ikke helt, prøv at uddyb
det...
Men der sidder som sagt også en transformator på strømkablet til min pc...
( er det det der er Switch PSU'en ??)

Endnu engang tak

Svend Emil

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-03-04 15:33

> [...]

> det...
> Men der sidder som sagt også en transformator på strømkablet til min pc...

Hvis det er til en laptop - så er det en Switchmode og den er ligeglad. Den
retter alligevel signalet ud til en DC spænding :)

Fra : EjS

Dato : 25-03-04 15:34

> [...]
> det...
> Men der sidder som sagt også en transformator på strømkablet til min pc...

Som sagt - prøv lige at kigge forbi actec. De har mange versioner med
forskellig effekt og spændingskvalitet...

MVH EjS

Fra : EjS

Dato : 25-03-04 15:15

> Jeg har søgt på www.thansen.dk, men det jeg fandt der var ikke
> tilfredsstillende.

Prøv www.actec.dk - det er de professionelle. Men måske de er for dyre...

(kig under invertere!)

MVH EjS

Fra : Peder

Dato : 25-03-04 17:16

Den Thu, 25 Mar 2004 15:08:03 +0100, "Svend Emil" <haderspam@meget.ja>
skrev:

> [...]
>tilfredsstillende.
>
>Håber på nogen brugbare bud... (meget gerne links)

Jeg har købt en i Harald Nyborg for en uges tid siden for kr. 500,-
Den er på 300W og fungerer glimrende. Jeg lader pc og telefon med den
i min bil.
Best. nr. 5392 hos HN.
--
Peder