> > Overhovedet ikke enig, jeg kunne ikke drømme om at få en bil der er
> hulrums
> > behandlet med voks behandlet med et eller andet tilfældigt olie produkt.
>
> Som sagt - kun hvis det oliebehandlingen fungerer sammen med den nuværende
> behandling. Men den fabrikspåførte voks er næsten helt sikkert tør efter
de
> snart ti år.
Jeg kender ikke meget til rustbehandling, men er der ingen af centrene der
bruger voks ?
>
> > Og rusten vil helt sikkert eskalere omkring de borede huller.
>
> Ikke hvis hullerne behandles, som de altid gør, når undervognscentrene
laver
> arbejdet ordentligt.
Det maler jo ikke hullet op, og graterne der sidder på indvendig side er
tændsatsen.
Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har set (inkl. min egen Passat 31) at det
bobler omkring hullerne, det er mange.
Så helt godt kan det jo ikke være.
>
> > Og blandingen af f.eks voks og Pava vil på en model hvor der stadig er
> > rustgaranti ophæve garantien.
>
> For det første er rustgarantien ikke det papir værd, som den er skrevet
på -
> det er snart alle enige om. Dernæst ophæves garantien ikke, selvom du får
> bilen supplerende behandlet. Det er KUN, hvis der for eksempel kommer rust
i
> selve sprøjtehullet, at garantien ikke gælder. Dette ifølge den
værkførerne
> ved SMC i Århus.
Det må du jo synes som du vil, jeg kender nu flere der har nydt godt af
rustgarantien på både Golf II / III og Passat 31 (da de i sin tid var nye).
Mon ikke du forveksler det med dem som ikke får udbedret stenslag og andre
uderfra kommende skader.
Det dækkes naturligvis ikke, hvorfor skulle det også det, folk kan sq* passe
på deres bil.
Der har ellers været skrevet i Motor at nogle produkter (husker desværre i
hvilke) direkte modarbejder voksen.
Da jeg kommer på et lokalt (men stort) autoophug, har jeg set en del biler,
og når en bil sådan lige bliver flået fra hindnanden eller delt i to med en
bajonetsav har man mulighed for at se hvordan der ser ud i hulrummene. Og
nyere VW er helt klart i top i hulrummene.
På den baggrund sammenholdt med det klamphuggeri der ofte ses ved udførelse
af rustbeskyttelse (og jeg har set mange paneler hvor der bare lige er
blevet sprøjtet inden for hullet men ikke ud i enderne) kunne jeg aldrig
drømme om at få boret huller i en bil der er så godt beskytte som Passat 3A
og slet ikke i en galvaniseret bil.
>
> > Bund og hjukasser skal selvfølgelig have en omgang der er den jo mere
> udsat
> > for slid m.m.
>
> Sørme også i hulrum.
>
> > En Passat 3A (93-97) er nu rigtig godt med, og hvem var nu lige bedre i
> det
> > tidsrum? :)
>
> Mange - vi nævner i flæng; Audi 80 og Peugeot 405/406..
OK Audi 80 er købt men den var jo også helgalvaniseret.
Jeg tror ikke at der er belæg for at sige at Pug 405 ruster mindre end
Passat 31 og 3A
/Claus