KUN for nye læsere af dk.fritid.bil ! :o))
Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 22-03-04 20:46

Til jer som ikke har fulgt denne gruppe, er her en lille sød historie
fra gamle dage, som jeg synes, I skal have kendskab til

---
En lille historie, fra i nat. Kommer kørende at Herlev hovedgade, da
en "ny-dansker" kommer rullende i hans BMW 328i (193hk) med kæresten
ved hans side. Da vi når til Frederikssundsvej, ved jeg ikke helt hvad
der går galt for ham, men han vil ihvert fald køre "race" med mig.

Normalt er jeg ikke den som lader mig provokere, men når en sådan gut
(med dame) ligger helt oppe i R... på een, kan men jo godt gå hen og
blive ligt små sur.

Nå, men da vi kommer til det første lyskryds skifter det selvfølgelig
til rødt, og Bimmeren kommer op på siden. Her sidder vi så og venter
på grønt, mens han gasser helt vildt op...GRØNT- han jogger pedalen i
bund og nærmest letter fra krydset - jeg lader som om, at jeg ikke kan
følge ham..

Her kommer det sjove SÅ: Min bil. POLO 1,4 16v med smedede stempler,
anden knast, Kompressor (0,55bar),og NOS (lattergas) uden NOS-173hk
med ca.225hk. Nå vi når til nummer 2 kryds, igen er der rødt..kigger
på gutten ved siden af..fandme om han ikke sidder og griner samme med
kæresten - her er det SÅ at mit pis begynder at koge.

Da der er er grønt, får jeg øjen kontakt med ham, og jeg vinker pænt
til ham..igen letter han med pedalen i bund, men denne gang bliver jeg
sjovt nok ved hans side, det kan manden jo ikke forstå...

Nå, da vi havde ligget side om side i ca.10-15 sek får jeg igen øjen
kontakt med, og vinker pænt til ham, umiddelbart after jeg har vinket,
slår jeg NOS-systemet til og suser forbi ham.

Næste gang vi holder for rødt, hvem tror i så grinede af hvem???
---

Jeg synes blot den er forrygende - vi grinte ialt fald en del den
morgen, "stykket" blev præsenteret...

/Mogens

Fra : Peter M

Dato : 22-03-04 21:02

LOLLLLLLLLLLLLLL
For godt

Fra : Brian

Dato : 22-03-04 21:09

Hejsa

Hr. Mogens Knudsen skrev:

<Klip en god fortælling>

> Jeg synes blot den er forrygende - vi grinte ialt fald en del den
> morgen, "stykket" blev præsenteret...

Mon ikke Olesen snart kommer med en røverhistorie om
"den røde Sierra".... Sådan en bovlam Folkevogn kan muligvis
nappe en Kebab-slæde, men en Sierra 1,6 ?! No Way!!

/Brian

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 22-03-04 21:15

On Mon, 22 Mar 2004 21:09:03 +0100, "Brian" <Nejtak@til.spam> wrote:

>Mon ikke Olesen snart kommer med en røverhistorie om
>"den røde Sierra".... Sådan en bovlam Folkevogn kan muligvis
>nappe en Kebab-slæde, men en Sierra 1,6 ?! No Way!!

Karsten Olesen:

Ahhh..den gamle kan endnu !
Idag hjem fra Herning.
En lettere gejlet sort Honda Cibiv 1.5 ?
kommer osende med 3 knajte.

Vil overhale, jeg følger trop. Fortsætter. ligger
i røven af Civic'en. De fyrer til den..jeg fyrer.

Op på 165 km/t...blenderlyden er på sit højestel...,o)
De kunne ikke ryste mig af...haha...latterlige
v-tec et og andet high-tech naive honda-teknik mod
gammel gennemprøvet 8V teknik.:)

Brems for modkørende..ned i 3...op i fart....små 110...tør
ikke mere...i 4 gear...accelerede mod den 130...
Hondaen stadig 10 meter foran.....

Lyskryds...de stopper...jeg stopper..de drejer til højre,
jeg ruller (el) vinduet ned og griner....Hondaføreren
ser sur ud..var det en Cossie ? ,o)))...

Uha det var godt....

MVH

/Mogens

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-03-04 21:35

> ser sur ud..var det en Cossie ? ,o)))...

ROFL!!!!! :)))))))))))))

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Olesen

Dato : 23-03-04 00:52

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> ROFL!!!!! :)))))))))))))

...han var nok bare træt af ikke at ku' jorde en std. 1600'er..

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 23:21

> Lyskryds...de stopper...jeg stopper..de drejer til højre,
> jeg ruller (el) vinduet ned og griner....Hondaføreren
> ser sur ud..var det en Cossie ? ,o)))...

Ha-ha... Det er sgu da en meget sød historie...

Sikke en fin fortælle-teknik i øvrigt. Man skulle tro, den handlede om sex -
men så handler den bare om gamle biler..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Gnavpot

Dato : 23-03-04 05:34

On Mon, 22 Mar 2004 23:20:57 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Ha-ha... Det er sgu da en meget sød historie...

Den ville da have været endnu mere sød, hvis den var endt med at gamle
fru Jensen på var blevet smadret i et fogængerfelt

Fra : Olesen

Dato : 23-03-04 06:46

"Gnavpot" <nospamto@.invalid> skrev i en meddelelse
> On Mon, 22 Mar 2004 23:20:57 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>

> Den ville da have været endnu mere sød, hvis den var endt med at gamle
> fru Jensen på var blevet smadret i et fogængerfelt

Et Ander Fog gængerfelt ?

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 08:44

Fra : Gnavpot

Dato : 23-03-04 05:30

On Mon, 22 Mar 2004 21:14:31 +0100, Hr. Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Op på 165 km/t...blenderlyden er på sit højestel...,o)

Du får forhåbentlig snart fradømt dit kørekort. Så bliver der én
idiot mindre på vejene

Fra : Olesen

Dato : 23-03-04 06:45

> Du får forhåbentlig snart fradømt dit kørekort. Så bliver der én
> idiot mindre på vejene

Forskellen er jo, at JEG kan køre bil. Det kan du åbenbart ikke
siden du er så håbløs forældet.

(men ok, nu har du da levet op til dit navn, så målet må være nået for dit
vedkommende...)

Fra : Gnavpot

Dato : 23-03-04 19:52

On Tue, 23 Mar 2004 06:45:07 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>"Gnavpot" <nospamto@.invalid> skrev i en meddelelse

>Forskellen er jo, at JEG kan køre bil.

De farligste på gader og veje er dem, der er overbeviste om deres egen
ufejlbarlighed - det er der vist ingen tvivl om. Du er én af dem.

> Det kan du åbenbart ikke siden du er så håbløs forældet.

Muligvis ikke, men nu har jeg da kørt 50000-80000 km pr år som
erhvervschauffør i 30 år med 2 små uheld med materiel skade. Mine 5
praktiske køreprøver har jeg da bestået allesammen første gang.

Gnavpot

Fra : Olesen

Dato : 24-03-04 06:22

> De farligste på gader og veje er dem, der er overbeviste om deres egen
> ufejlbarlighed - det er der vist ingen tvivl om. Du er én af dem.

Min 'fejlstatistik' er også lige NUL, ZERO "0".
Så jeg har ikke været farlig endnu, og hører
dermed ikke ind under din kategori, desv..

> Muligvis ikke, men nu har jeg da kørt 50000-80000 km pr år som
> erhvervschauffør i 30 år med 2 små uheld med materiel skade. Mine 5
> praktiske køreprøver har jeg da bestået allesammen første gang.

Mit behov ligger på knabt 20.000 årlige kilometre, og
har iøvrigt aldrig dumpet til noget som helst..

-så vi kan jo kun vente og se hvad fremtiden bringer,
men statistisk set tegner den lys (for mig).

Fra : Gnavpot

Dato : 24-03-04 07:11

On Wed, 24 Mar 2004 06:21:59 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>"Gnavpot" <nospamto@.invalid> skrev i en meddelelse

>Min 'fejlstatistik' er også lige NUL, ZERO "0".
>Så jeg har ikke været farlig endnu, og hører
>dermed ikke ind under din kategori, desv..
NUL, ZERO, ja der er jo alvorligt. Du er vel nok kun 19-20 år så der
er jo lang vej igen, Og jo, du hører bestemt ind under 'min kategori',
du tror jo, at du kan køre bil. Det kunne have været morsomt at have
set dig i 'Danmarks dårligste bilist'. Det havde du naturligvis klaret
som ingenting, ikke?. Jo, du er farlig - du lider af storhedsvanvid.
Kender du det begreb, nå ikke. Lær at være lidt ydmyg.

>Mit behov ligger på knabt 20.000 årlige kilometre, og
>har iøvrigt aldrig dumpet til noget som helst..
>
>-så vi kan jo kun vente og se hvad fremtiden bringer,
>men statistisk set tegner den lys (for mig).

Nej, vi kan ikke kun vente at se hvad fremtiden bringer. Du vil vel
næppe ønske at køre nogen ihjel i din færd på vejene, vel? Så lad være
med at være så kæphøj og overhold færdselsloven. Den er forhåbentlig
en fornuft bag den, og så udgår du oså færdselsbøder og - ikke mindst,
at stå i en situation hvor du i dumhed elller kådhed har dræbt et
andet menneske. Det ønsker du vel trods alt vel heller ikke. Der er
andre ting i verden end at køre ræs. Hvad med piger. Kender du dem?
Jeg kan godt betro dig - det er MEGET sjovere end at køre bil.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-03-04 12:37

"Gnavpot" <mailto:na@na.invalid> skrev i en meddelelse
"Re: KUN for nye læsere af dk.fritid.bil ! "

> wrote:
>

>Hvad med piger. Kender du dem?
>Jeg kan godt betro dig - det er MEGET sjovere end at køre bil.

Jeg ved godt at jeg med mit svar afsløre mig selv, jeg er jo ikke ny her så jeg må
ikke læse med.

Men Gnavpot har sgu' fat i noget der. Man behøver ikke at se på ekstraudstyr til
dem, det kan dog alligevel være en opgave at holde mængden af det nede på et
acceptabelt niveau. Men det et fuldt forsvarligt, og ofte også overordentligt
populært med kæppen i kælderen.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : Olesen

Dato : 24-03-04 23:26

"Gnavpot" <na@na.invalid> skrev i en meddelelse

> NUL, ZERO, ja der er jo alvorligt. Du er vel nok kun 19-20 år så der
> er jo lang vej igen, Og jo, du hører bestemt ind under 'min kategori',
> du tror jo, at du kan køre bil.

Jeg er 35 og er uden for din kategori, sålænge
JEG køre skadefri.

> Det kunne have været morsomt at have
> set dig i 'Danmarks dårligste bilist'. Det havde du naturligvis klaret
> som ingenting, ikke?.

Tror faktisk selv du havde en chance for
at undgå at blive 'vinder'. Men du ville
givetvis virke lige så arrig som Søren, taberen.......

> Jo, du er farlig - du lider af storhedsvanvid.

Det er der intet i vejen for, sålænge uheldsstatistikken
er lig NUL, ZERO, 0.
Problemet er dog typer som dig, som blir'
gnavne når andre forstår at begærde sig, og man
selv lider af mindreværkskomplekser.

> Kender du det begreb, nå ikke. Lær at være lidt ydmyg.

Ydmyg ? Jeg sagde jo for et par dage siden
jeg IKKE har lavet uheld, eller været iblandet i samme..
-stik den.

> Nej, vi kan ikke kun vente at se hvad fremtiden bringer.

Det er vi jo netop nødt til, da fortiden HAR talt..hehe...;op

> Du vil vel
> næppe ønske at køre nogen ihjel i din færd på vejene, vel?

Nu ku' du jo også nøjes med at nævne ordet buler.
Iøvrigt er det ligegyldigt at male fanden på væggen,
da jeg har bevist min duelighed som bilist. Og ja,
det ville være tragiskt at køre noget/nogen ned,
det har du da helt ret i. Men kan man sit kram,
så er chancen langt mindre...

> Så lad være
> med at være så kæphøj og overhold færdselsloven.

Jeg er ikke kæphøj. Det er dig der har et problem.
Jeg kører iøvrigt af og til lidt hurtigere, end der står på
skiltene, og alligevel har jeg formået IKKE at lave uheld....
Tænke sig, hvis jeg vitterlig holdt mig på 80 konstant,
så ville statistikken jo se bedre ud..-nåeh nej, den er jo
pefekt i forvejen...hehe...

> og så udgår du oså færdselsbøder

Ak..jeg HAR fået een (læs: 1) farbøde.
Kørte om kap med en BMW 320i da
Polo'en fra 1981 var på plader. Mente
det var et par forkælede hvalpe som havde
lånt fars Bimmer..det var dog Holstebro-betjentene.
850,- at betale.

> at stå i en situation hvor du i dumhed elller kådhed har dræbt et
> andet menneske. Det ønsker du vel trods alt vel heller ikke.

Jeg gør aldrig noget direkte dumt. Er en sjælden gang kåd,
men har den fordel, at min kådhed kan gemmes af vejen,
til den er fri...

> Der er
> andre ting i verden end at køre ræs.

Polêre eks. ?
Apropos kæphøjhed, så vil jeg da vædde på,
jeg har den ældste og pæneste, omend langtfra
hurtigste, Sierra her i gruppen...

> Hvad med piger. Kender du dem?

Kørte vidst om kap med een i en Punto
i forgårs....

> Jeg kan godt betro dig - det er MEGET sjovere end at køre bil.

Tænk sig, du vil allivel her på bundlinjen betro MIG, ham
der ikke kan køre bil, er rapkæftet og kører folk ned, -noget..)

WWWRRROOOOOMMMMMMMMMM hehe

(ps: min tandrem har gået 145.000, - er jeg så en gambler med
fare for at miste hus & hjem ?) ..

Fra : Leonard

Dato : 24-03-04 09:03

Gnavpot <nospamto@.invalid> wrote:

>De farligste på gader og veje er dem, der er overbeviste om deres egen
>ufejlbarlighed - det er der vist ingen tvivl om. Du er én af dem.

Det er der vist en hel del tvivl om.
Og du aner ikke en hat om hvem der er en del af de farlige, ikke ved
at læse herinde.

>Muligvis ikke, men nu har jeg da kørt 50000-80000 km pr år som
>erhvervschauffør i 30 år med 2 små uheld med materiel skade. Mine 5
>praktiske køreprøver har jeg da bestået allesammen første gang.

Men du hører åbenbart selv til dem der tror at fordi de aldrig har
haft skader og har kørt i mange år og mange kilometer, så må de jo
være gode bilister.
Det er heller ikke rigtigt.
Du kan være den bedste bilist og alligevel være uheldig og komme ud
for flere alvorlige ulykker på ganske kort tid, du kan også være
heldig og slippe for uheld selvom du faktisk ikke er særlig god til at
køre bil.

Dertil kommer så at ingen har defineret hvad en god bilist er?
- forsikringsselskaberne synes det er dem de ingen udgifter har på,
kun indtægter, men de er jo bare gode kunder,
- politikerne har vedtaget at det er dem der overholder
hastighedsgrænserne,
- osv., der er mange forskellige meninger om den sag.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 23-03-04 17:50

On Tue, 23 Mar 2004 05:29:52 +0100, Gnavpot <nospamto@.invalid>
wrote:

>Du får forhåbentlig snart fradømt dit kørekort. Så bliver der én
>idiot mindre på vejene

Rolig nu Flemming/Ole/Gnavpot...

/Jesper

Fra : Olesen

Dato : 23-03-04 00:50

"Brian" <Nejtak@til.spam> skrev i en meddelelse

> Mon ikke Olesen snart kommer med en røverhistorie om
> "den røde Sierra".... Sådan en bovlam Folkevogn kan muligvis
> nappe en Kebab-slæde, men en Sierra 1,6 ?! No Way!!

Nej.
For hans står naturligvis rustfri (99%) og ganske original.
(har dog også en polo i garage, -dog uden NOS)...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-03-04 21:13

Hr. Mogens Knudsen wrote:
> Til jer som ikke har fulgt denne gruppe, er her en lille sød historie
> fra gamle dage, som jeg synes, I skal have kendskab til

Ja, den er stadig god...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Gnavpot

Dato : 23-03-04 05:27

On Mon, 22 Mar 2004 20:46:07 +0100, Hr. Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Næste gang vi holder for rødt, hvem tror i så grinede af hvem???
>---

Pattebørn! At lade sig provokere af sådan en idiot. Er der forresten
ikke 70 km-hastighedbegrænsning på det vejstykke du omtaler?

Og så hedder det altså ' med kæresten ved SIN side'. Nå, du kan
sikkert nå at lære det. Du er vel ikke færdig med 7.klasse endnu.

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-03-04 05:37

"Gnavpot" <nospamto@.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Og så hedder det altså ' med kæresten ved SIN side'. Nå, du kan
> sikkert nå at lære det. Du er vel ikke færdig med 7.klasse endnu.

Fuuckk man, han fatter slet ikke at det er en gammel historie, han tror
det er mogens .
Snak lige om at leve op til sit nick.
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-03-04 06:34

Martin Vollert wrote:
> Snak lige om at leve op til sit nick.

Jep.

Og hvor mange i 7. klasse er det lige der har bil...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brian

Dato : 23-03-04 07:14

Hejsa

Morten Fruergaard skrev:
> Og hvor mange i 7. klasse er det lige der har bil...

Jaaaa.... jeg havde da en Gammel Kadett med baghjulstræk, da jeg var i den
alder

Men nu er jeg jo fra landet.... vi tager os lidt friheder, når
der er plads til det

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-03-04 08:37

Brian wrote:
> Men nu er jeg jo fra landet.... vi tager os lidt friheder, når
> der er plads til det

Ja, men du kørte næppe til Staden i den..

--
Mvh. Morten Fruergaard