|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Hjælp med Peugeot 405 1,9 ÅR 90 Fra : Henrik |
Dato : 22-03-04 19:17 |
|
hej alle
Jeg skal skifte toppakning på en Peugeot 405 1,9 (XU9) motor.
Jeg har fået toppen af, efter at have drejet motoren så et 10 mm bor kunne
komme i hak.
Men kan det passe at alle 4 stempler står ens ?
Jeg er selv Toyota mek. og når vi stiller den på mærker så er cyl. 1+4 i
top.
Jeg vil bare høre om Peugeot motor skal stå der, inde toppen kommer på ??
Håber i kan hjælpe
Henrik
| |
alexbo (22-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 22-03-04 19:54 |
|
"Henrik" skrev
> Men kan det passe at alle 4 stempler står ens ?
Nej, de skal lige som på Toyota stå helt oppe og nede.
Jeg tror du har brugt det forkerte hul i knasthjulet, du bør kunne se på
knasten om ventilerne på cylinder fire, er i lukke/åbne stilling.
Enten skal du samle det som det er, det kræver at krumptappen ikke flytter
sig, eller også skal du sætte krumptap og knast rigtigt.
mvh
Alex Christensen
| |
Ukendt (23-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-03-04 05:50 |
|
Det menes at tændings rækkefølgen er lige så som på en ford. 1423
Med venlig hilsen Bageren.
"alexbo" <mailto:alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Hjælp med Peugeot 405 1,9 ÅR 90"
>
> "Henrik" skrev
>
> > Men kan det passe at alle 4 stempler står ens ?
>
> Nej, de skal lige som på Toyota stå helt oppe og nede.
> Jeg tror du har brugt det forkerte hul i knasthjulet, du bør kunne se på
> knasten om ventilerne på cylinder fire, er i lukke/åbne stilling.
>
> Enten skal du samle det som det er, det kræver at krumptappen ikke flytter
> sig, eller også skal du sætte krumptap og knast rigtigt.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
>
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.41.211.254)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) Henrik (23-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 23-03-04 06:47 |
|
Jeg kan kun få det til at passe så alle 4 stempler er i midten af
cylinderen.
Når knast er låst er ventiler på cyl 4 (ved t-rem) ved at overlappe.
Henrik
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) alexbo (23-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 23-03-04 21:27 |
|
"Henrik" skrev
> Jeg kan kun få det til at passe så alle 4 stempler er i midten af
> cylinderen.
> Når knast er låst er ventiler på cyl 4 (ved t-rem) ved at overlappe.
Jeg har kigget på de billeder du har sendt mig, og det er tydeligt at
krumptappen står forkert, noten vender næsten altid opad ved stemplernes
toppunkt, din vender 90g. til venstre, derfor står stemplerne i midten.
Knastakslen skulle så vende 45g forkert, det er svært at bedømme om der
gemmer sig et styrehul der.
Men også knasten bør have noten opad, den kan man ikke se for bolten.
Cylinder 4 er den længst væk fra T-remmen, så overlapningen passer ikke.
Prøv at dreje knasthjulet til knasterne overlapper cylinder 4.
Drej krumptappen til noten står opad, og se om der ikke kommer et styrehul
frem.
For en anden gangs skyld, så læg billeder i dk.binaer.motor, og indlæg i
denne gruppe, og henvis til billederne i binaer.
Det vil give andre mulighed for at se og kommentere billederne.
mvh
Alex Christensen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Susanne Jørgensen (23-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Susanne Jørgensen |
Dato : 23-03-04 22:40 |
|
Har prøver at sende foto til dk.binaer.motor så alle kan se dem.
På det papir fra tolerance viser de not 90G til venstre ?
Henrik
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) alexbo (24-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 24-03-04 20:13 |
|
"Susanne Jørgensen" skrev i
> På det papir fra tolerance viser de not 90G til venstre ?
Det må så være fordi tolerance, og måske peugoet, ønsker man skifter tandrem
med stemplerne midt imellem dødpunkterne.
Det er selvfølgelig også muligt, man skal jo bare have krumptap og knast i
samme stilling ved montering som ved afmontering.
Det har jo den fordel at uanset hvordan man bærer sig ad, kan ventilerne
ikke ramme stemplerne, så man kan dreje knastakslen lige så meget man vil.
Men du skulle stadig ikke kunne få overlapning på ventiler med stempler i
midten, så åbner den jo en indsugning med et stempel på vej op.
mvh
Alex Christensen
| |
![](/images/tree/0.gif) Fam. Olsen (23-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Fam. Olsen |
Dato : 23-03-04 22:04 |
|
<Nicolas> skrev i en meddelelse
news:013401c41092$3d6f7200$10ffaad5@autoatlas.local...
> Det menes at tændings rækkefølgen er lige så som på en ford. 1423
Tændingsrækkefølgen på en 4 cylindret motoer vil altid være enten 1243 eller
1342.
MVH Niels
| |
|
|