>Har du ikke en værkstedsrapport på et opgjort i Autotaks, så er det nemmere
>at overskue ?
Joeh, har den lige her ;)
Men taksatoren gav værkstedet ret i det meste (pånær lige et par ting
jeg "kunne få lakeret med i prisen da forsikringen jo skulle betale"
som jeg afviste), så prisen blev ikke meget lavere.
Nå, jeg har ikke set regningen, men jeg gætter på ca. 22.000, inkl. at
de skiftede hele køleren trods den kun fik trykket nogen lameller i
toppen (låsen fra kølerhjelmen ramte).
Som værkføreren sagde "den virker ikke", hvortil jeg kommenterede den
havde kørt fra Odense til København i den tilstand og at jeg næppe var
kommet forbi Nyborg hvis den ikke havde virket, hvortil han svarede
"den kan eksplodere"... Jaja :)
Nå, ny kofanger, forlygter, blinklys, kølerhjelm, køler og kølervæske,
opretning af den venstre vange, udskiftning af broen der holder låsen
til kølerhjelmen (glasfibertingest), udskiftning af noget
indsugningsting i plast, tværstiver, stræbearm, støtteplade samt noget
plastik omkring en tågelygte...
I alt ca. 13000 + moms for delene og så for 3700,- + moms i lakering
og så lidt til værkstedet for at skrue på det.
Jeg har lige snakket med den stakkels Skodaejer som jeg bankede op i.
Utroligt flink person, hans bil blev lappet for ca. 5000,-, det var
lidt opretning af nogen beslag og en ny kofanger samt lakering.
Han fik en Octavia 1.9TDI som lånebil, så han var lykkelig ;)
Jeg har hevet sikringen til ABS'en. Nu bremser den perfekt, men skal
bare lige huske der ikke er ABS. Værkstedet interesserede sig ikke en
hujende fis for bremserne. De kørte den op på et bremsefelt og testede
den mens jeg kiggede på og sagde "det virker".
....hvad kunne jeg så stille op mod en synsmand (det var en synshal) og
tre mekanikere? Jeg aner intet om biler og mumlede blot noget med det
var en periodisk fejl, hvilket alle overhørte.
Ikke desto mindre, jeg prøvede på vejen hjem fra værkstedet hvor den
virkede anderledes både i styring og bremserne, så noget har de pillet
ved.
Jeg har en teori om kolde, våde bremser der trigger en fejl i ABS'en -
men hvordan beviser jeg lige det?
Det kan mærkes når jeg sætter sikringen til ABS'en i, den hugger knap
så kraftigt ved samme tryk på pedalen.
Den skal til FDM i morgen. Både speciel bremsetest og en
brugtvognsditto - den er jo trods alt brugt og værkstedet kan da
ligeså godt arbejde lidt for pengene
Jeg vender tilbage...
--
Andreas Frøsting - den fattige udgave
http://phpwizard.dk