|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | En Seat Ibiza og en G-tech måler... Fra : Landberg |
Dato : 21-03-04 21:38 |
| | |
Peter G C (21-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 21-03-04 22:17 |
| | |
Jan W Nielsen (21-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 21-03-04 23:55 |
|
> Vi lavede lige lidt målinger lørdag:
Hej Landberg
Jeg har sendt en af mine rigtig gode venner på til dig, så han kan få en
boks til den Toledo TDi 130 (6 gear), som han får leveret om 14 dage.
(Sølvmetallic sag med klima og 17")
Vær go´ ved ham, ikke.
Hvad får dytten af power, tror du?
--
/Jan W Nielsen
| |
Landberg (22-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Landberg |
Dato : 22-03-04 08:44 |
|
> Jeg har sendt en af mine rigtig gode venner på til dig, så han kan få en
> boks til den Toledo TDi 130 (6 gear), som han får leveret om 14 dage.
> (Sølvmetallic sag med klima og 17")
>
> Vær go´ ved ham, ikke.
>
> Hvad får dytten af power, tror du?
Hej Jan
Er det ham med Toledo'en i denne tråd du hentyder til? Jeg har sendt en boks
til din kammerats forhandler og jeg tror, han har fået den monteret.
De får normalt 170hk og 440nm.
MVH
Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (22-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-03-04 12:22 |
|
> Er det ham med Toledo'en i denne tråd du hentyder til? Jeg har sendt en
boks
> til din kammerats forhandler og jeg tror, han har fået den monteret.
Jep - han glæder sig meget til at få den igen.
Han var ude at køre Mondeo 2.0 i går, og han gider ikke længere de lidt
bundsvage benzinmotorer.
> De får normalt 170hk og 440nm.
Den bliver pænt kvik, ser det ud til. Jeg glæder mig til at prøve den. Hvor
lang tid tager det at afmontere boksen..?
--
/ Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (22-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-03-04 12:49 |
|
> Er det ham med Toledo'en i denne tråd du hentyder til?
Hov - jeg misforstod dig vist her. Nej, det er ikke Carsten fra denne tråd,
men en af mine venner fra den private omgangskreds. Han har ikke fået bilen
leveret endnu.
Den bliver leveret i sølvmetallic med en masse udstyr og nogle flotte
17"-fælge, så det bliver en fin lille bil.
Jeg glæder mig til at prøve den - selvom den jo skal køres pænt den første
tid. Han regner dog med at runde 20.000 km det første kvartal, så der går
ikke så længe, før der "lege-time"
--
/ Jan W Nielsen
| |
Carsten Petersen (22-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Carsten Petersen |
Dato : 22-03-04 01:45 |
|
"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c3kuec$291m8u$1@ID-159215.news.uni-berlin.de...
> Vi lavede lige lidt målinger lørdag:
>
> http://www.bokstuning.dk/Måling%20af%20Seat%20Ibiza.htm
>
> Ganske kvik vogn.
Hej Landberg
Ja det duer. Hvilken indstilling havde i på FGA-boksen? Har selv en Toledo
TDI 130 med FGA-boks, pt. i højeste indstilling. Har 2 effektmålinger, en på
167,1 hk og en på 171,7 hk. Hvad plejer i at trække ud af sådan en? Og hvor
stor forskel er der på de 4 effekttrin? Jeg synes der var mærkbar forskel på
trin 2 og 3, men ikke meget fra 3 til 4?
--
Mvh
Carsten
Endnu en udgydelse fra CP's PC!
| |
Landberg (22-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Landberg |
Dato : 22-03-04 08:42 |
|
> Hej Landberg
> Ja det duer. Hvilken indstilling havde i på FGA-boksen? Har selv en Toledo
> TDI 130 med FGA-boks, pt. i højeste indstilling. Har 2 effektmålinger, en
på
> 167,1 hk og en på 171,7 hk. Hvad plejer i at trække ud af sådan en? Og
hvor
> stor forskel er der på de 4 effekttrin? Jeg synes der var mærkbar forskel
på
> trin 2 og 3, men ikke meget fra 3 til 4?
Vi målte den både på "høj" og "rigtig høj", men der var ingen forskel
effektmæssigt på de to indstillinger - som du også oplever. Til gengæld
begyndte bilen at ryge på den højeste indstilling, så noget tyder på, at den
havde nået mætningsgrænsen, hvilken også kan forklare at den ikke fik mere
effekt.
Dine målinger stemmer ganske godt overens med hvad vi ellers oplever, d.v.s.
170hk og 440nm.
Er det dig der har fået en boks på hver for ganske nylig?
MVH
Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) Carsten Petersen (22-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Carsten Petersen |
Dato : 22-03-04 10:53 |
|
"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c3m5br$26njbf$1@ID-159215.news.uni-berlin.de...
> > Hej Landberg
> > Ja det duer. Hvilken indstilling havde i på FGA-boksen? Har selv en
Toledo
> > TDI 130 med FGA-boks, pt. i højeste indstilling. Har 2 effektmålinger,
en
> på
> > 167,1 hk og en på 171,7 hk. Hvad plejer i at trække ud af sådan en? Og
> hvor
> > stor forskel er der på de 4 effekttrin? Jeg synes der var mærkbar
forskel
> på
> > trin 2 og 3, men ikke meget fra 3 til 4?
>
> Vi målte den både på "høj" og "rigtig høj", men der var ingen forskel
> effektmæssigt på de to indstillinger - som du også oplever. Til gengæld
> begyndte bilen at ryge på den højeste indstilling, så noget tyder på, at
den
> havde nået mætningsgrænsen, hvilken også kan forklare at den ikke fik mere
> effekt.
> Dine målinger stemmer ganske godt overens med hvad vi ellers oplever,
d.v.s.
> 170hk og 440nm.
> Er det dig der har fået en boks på hver for ganske nylig?
Ja, jeg fik en boks for ikke så længe siden fra en forhandler ikke så langt
fra dig. Og nej, det er ikke mig Jan omtaler her i tråden.
Mine hk-målinger kredser omkring hvad I normalt oplever, momentet har dog
begge gange ligget lidt lavere, hhv. 390 og 394 Nm.
Jeg har aldrig målt 0-100 km/t da denne ikke interesserer mig så meget, og
dybest set heller ikke er hvad en diesel opfordrer til, men på Ibiza'en er
det da tider der bringer den ind i det "gode" selskab. Mine er formentlig en
smule dårligere pga. vægten.
Ellers er jeg meget positiv over boksen, har tidligere på 2 TDI 110 hk
benyttet et andet fabrikat af boks, denne gav også god effekt og moment, men
påvirkede desværre også motorlyden, der blev lidt mere grov. FGA-boksen har
ingen bivirkninger!
--
Mvh
Carsten
Endnu en udgydelse fra CP's PC!
| |
Hr. Mogens Knudsen (22-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen |
Dato : 22-03-04 06:14 |
|
On Sun, 21 Mar 2004 21:37:58 +0100, "Landberg"
<thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> wrote:
>Vi lavede lige lidt målinger lørdag:
> http://www.bokstuning.dk/Måling%20af%20Seat%20Ibiza.htm
>Ganske kvik vogn.
Jep - det ser sgu flot ud. Er det kun mig, der ikke kan læse
effekt-/momenttallet?
/Mogens
| |
Landberg (22-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Landberg |
Dato : 22-03-04 08:38 |
|
> Jep - det ser sgu flot ud. Er det kun mig, der ikke kan læse
> effekt-/momenttallet?
Vi målte ikke effekten og momentet. G-tech'en kan måle effekten på hjulene,
men det kræver, at man taster bilens vægt ind. Man får dog nogle ret
upræcise tal. De kan bruges til A/B-test, men ikke til en absolut måling.
Som du kan se, så er det min Octavia der var tastet ind da jeg havde været i
gang med at lave nogle tests af luftfiltre. Det har dog intet at sige når
man måler f.eks. 0-100km/t.
I øvrigt var det mest imponerende, at vi kunne hakke Ibiza'en af igen og
igen uden problemer. Den blev ikke varm, den lugtede ikke, tiderne var de
samme hver gang (mere eller mindre) og der var i det hele taget ingen tegn
på at bilen ikke brød sig om behandlingen.
MVH
Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
| |
|
|