Vis din båd frem på BaadGalleri.dk
Fra : Amir Karampour | Mel~

Dato : 21-03-04 09:37

Vis din båd frem på www.BaadGalleri.dk !

Her kan du vise din båd frem og bl.a. få den bedømt af andre, skrive
kommentarer til hinandens både, samt udfordre andres både.

Det eneste du skal gøre, er at oprette dig som bruger (under feltet "Min
Konto") og derefter oprette din båd i galleriet (under feltet "Opret båd").

Vi håber BaadGalleri.dk vil få en varm modtagelse og at mange vil oprette
deres både på siden.

God fornøjelse :)

Med venlig hilsen
BaadGalleri.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-03-04 10:34

Fri os venligst for reklamer her i gruppen. Det er du vist blevet orienteret
om før ....

Iøvrigt finder jeg siden elendig. De fleste af bådene er kun vurderet af 1
person (ejeren selv?) og siden indeholder *ingen* informationer man kan
bruge til noget som helst. Det er et flop.

/Bjarke

Fra : Hans Olsen

Dato : 21-03-04 13:02

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:c3jnim$1qeu$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> person (ejeren selv?) og siden indeholder *ingen* informationer man kan
> bruge til noget som helst. Det er et flop.
Hej
Hvad konkret har du imod post i denne NG ?
Hvad konkret er der galt med siden ?
Hvor kan man ellers lægge foto på i-net af sin båd - gratis - med så mange
foto ?
Har du prøvet at bruge siden - altså lagt foto og oplysninger ind. ?

Jeg mener det er fornemt med en side som denne.
Hilsen
Hans Olsen

anbefaler:
http://www.baadgalleri.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-03-04 18:25

Primært handler det om at reklamer (specielt for kommercielle aktiviteter)
er imod gruppen regler. Hvis vi tillader reklamer bliver der ikke meget
plads til "den gode sunde interesse".

Resten af kommentarerne er bare min private irritation. Jeg bryder mig ikke
om stilen, hvor de starter med at "tjene bådejere" og så finder man senere
ud af det er af rene profithensyn og siden bliver plastret til med reklamer
når en masse bådejere (gratis) har sat deres både til rådighed.
- Men det kan jo være jeg tager fejl. Nu har jeg lagt min egen båd ind for
bedre at kunne udtale mig i fremtiden.

/Bjarke

Fra : Hans Olsen

Dato : 21-03-04 19:40

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:c3kj5c$2vq3$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> er imod gruppen regler. Hvis vi tillader reklamer bliver der ikke meget
Grunden til jeg spørger, er fordi jeg måske har overset noget.
Jeg har ikke problemer med at få lagt digital foto på en hjemmeside, men
det er der måske andre der har, og så er muligheden jo tilstede.
MC freaks har oprettet en side som de har meget glæde af, og
kunne vi få en magen til vil det være fint.
Hvis du igennem lang tid lægger mærke til indlæggene her i NG, er der ofte
de samme spørgsmål som kommer igen, så et forum lignende baadgaleriet
til at samle oplysningerne vil da være fint.
Prøv evt. at se:
http://www.lav-det-selv.dk/index.php
Jeg er den første til at irriteres over kommercielle sider, men endnu er der
ingen reklamer, og skulle der komme en enkelt kan jeg nu også leve med
det, men du har ret i, at det kan udvikle sig.
Godt du selv prøvede at bruge baadgalleriet, så kan vi jo "tale samme sprog"

Hilsen
Hans Olsen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-03-04 21:35

Ja, og nu har jeg både lagt flere billeder og mere tekst ....

Den fremtidige mængde reklamer kan man nok få et indtryk af ved at se på
http://www.autoatlas.dk/ der var den første fra sammen spiller ....

Fra : Amir Karampour | Mel~

Dato : 21-03-04 22:06

Det er sjovt som de fleste har den holdning at alt hvad der ligger på nettet
absolut skal være gratis og reklamefrit. Så snart der er reklamer på et
site, bliver sitet svinet til. Desværre er der ikke så mange der aner hvor
mange udgifter der er ved at drive sådanne sites og at indtjeningen tit er
minimal. Hvis alle sites skulle være fuldstændig reklamefri, ville det
heller ikke være forsvarligt at sidde og videreudvikle på dem og forbedre
dem. Alting koster jo noget at lave. Prøv at tænk på hvor mange reklamer der
er i blade, aviser, gadebilledet, radio og TV... Hvorfor boykotter I ikke
dem?

Med venlig hilsen
Amir

Fra : Per J

Dato : 21-03-04 22:12

I meddelse: 405e03d6$0$504$edfadb0f@dread14.news.tele.dk.
Skriver Amir Karampour | Melted Moon via sin e-mail <amir@meltedmoon.dk>:

> [...]

Det gør man også ved at ta' ud på vandet

(bemærk smily'en)

Per Jørgensen
Besøg:
www.korsoersejlklub.dk
www.oziexplorer.com

Fra : Lars Kristensen

Dato : 21-03-04 22:52

Amir Karampour | Melted Moon wrote:
> [...]
> er i blade, aviser, gadebilledet, radio og TV... Hvorfor boykotter I ikke

Det er tit og ofte fordi de sites der har reklamer ikke forstår at lave
dem på en sådan måde at de falder naturligt ind i sitet. Det skal
absolut hoppe og danse rundt, være flere timer om at loade og måske
endda sidde i vejen for at komme videre. Med andre ord: folk forstår
ikke at komme dem på deres side så det både tilgodeser brugeren og
firmaet med reklamen.
Et andet eksempel: TV3 og tvdk - hvor mange tror du der vælger IKKE at
se programmer på tv3 fordi der er reklamer konstant og hele tiden der
distrahere.... Jeg kender en del. Jeg vil hellere se en film på
tv2(zulu) og DR selvom den måske ikke er lige så god som den der kører
på tv3 bare for at undgå reklamerne midt i programmet.
Det samme gælder en hjemmeside (for mit vedkomende). Det er ok at der er
en reklame der ligger fornuftigt placeret og som ikke distrahere unødigt
meget. Det kan designerne bare ikke finde ud af derfor skal de lade være!

- Lars

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-03-04 23:51

Min irritation er primært baseret på bondefangeriet. Hvis de meldte klart ud
med reklamer fra dag 1, så ville jeg ikke have problemer med det.

Jo, jeg ved fint hvad det koster. Jeg har drevet og betalt www.MAXImalt.dk
siden efteråret 1999. UDEN reklamer. - og hvis det en dag bliver nødvendigt
at have reklamer på (hvis ikke jeg kan finde de 2000 kr. det koster om året)
så kommer de ikke til at hoppe og danse rundt på siden så ikke man kan se
indholdet. Jeg synes Per Krabbe har fundet et OK kompromis på
www.boat4you.dk / www.scanboat.com

Det er et spørgsmål om den rette stil og respekten for læserne og dem der
leverer indholdet (værdierne).

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-03-04 01:27

Uheldigvis faldt Amir Karampour | Melted Moon over tastaturet og skrev
derved følgende:

> Det er sjovt som de fleste har den holdning at alt hvad der ligger

> nettet absolut skal være gratis og reklamefrit. Så snart der er
> reklamer på et site, bliver sitet svinet til. Desværre er der ikke

Nej, sitet bliver svinet til, når de *IKKE* vil respektere
spillereglerne på usenettet.

Du ved udmærket godt, at din annonce/reklame/opslag ikke hører hjemme
her, og er du i tvivl, så læs www.usenet.dk under gruppernes fundats.

FUT dk.admin.adminnetikette

Claus

Fra : Torben Bach

Dato : 21-03-04 23:46

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:c3ku92$ejs$1@news.cybercity.dk...
> Ja, og nu har jeg både lagt flere billeder og mere tekst ....
>
> Den fremtidige mængde reklamer kan man nok få et indtryk af ved at se på
> [...]

Så hoppede jeg med på vognen. Lad os give det en chance. Jeg har gjort det i
håb om, at andre ejere af samme type sejlbåd kommer på banen - reklamer
eller ej.

Torben Amigo 23

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-03-04 23:57

Ja, paradoksalt nok endte min kritik vist med at siden fik lidt "publicity".

Det er heldigvis et frit land vi lever i .... <smile>

/Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-03-04 01:23

Uheldigvis faldt Hans Olsen over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hvad konkret har du imod post i denne NG ?

At reklamer og opslag ikke hører hjemme her. Det er da nemt at
forstå..

> Hvor kan man ellers lægge foto på i-net af sin båd - gratis - med så
> mange foto ?

Det er da underordnet, det er ikke det, der er pointen...

> Jeg mener det er fornemt med en side som denne.

Ja, men det er i strid med gruppens fundats..

> anbefaler:
> http://www.baadgalleri.dk

Og jeg anbefaler www.usenet.dk

FUT dk.admin.netikette