Bil køb af privat
Fra : Henrik

Dato : 21-03-04 09:13

Hej alle

Jeg skal til at købe bil privat, men er usikker hvordan det skal klares med
omreg. + forsikring osv.
Er der nogle som kan forklare hvordan det gøres ?

MVH

Henrik

Fra : alexbo

Dato : 21-03-04 09:24

"Henrik" skrev

> Er der nogle som kan forklare hvordan det gøres ?

På siden www.dkfritidbil.dk er der flere gode ting af hente for en bilkøber.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jens

Dato : 21-03-04 09:45

1. Køb bilen og sørg for at få registreringsattesten med i købet. Jeg går ud
fra at der ER nummerplader på bilen.

Du har nu 21 dage til følgende:

2. Kontakt et forsikringsselskab og tegn en forsikring på bilen (minimum en
ansvarsforsikring). Forsikringsselskabet sender dig nu et forsikringsbevis.
3. Drag hen på det lokale motorkontor (Politiet) med registreringsattest og
forsikringsbevis samt 380 kr og vupti - nu er du registreret som ejer af
bilen.

Hvis der ikke er nummerplader på bilen skal du lige huske at købe dem også -
de koster vist nok 800 kr.

Mvh

Jens

PS: Husk at hvis sælger ikke påfører de skjulte fejl og mangler der er i
bilen, og som han må have kendskab til, i slutsedlen, hæfter han for dem
uanset om bilen er købt "som beset". Når man minder sælger om dette, kommer
der ofte et par fejl frem i lyset som han ellers havde "glemt" at fortælle
om. Så kan du jo vurdere om du stadig vil købe bilen eller om prisen skal
være en anden.

Fra : Henrik

Dato : 21-03-04 09:49

Tak for hjælpen.

Henrik.

Fra : alexbo

Dato : 21-03-04 10:04

"Jens" skrev

> 1. Køb bilen og sørg for at få registreringsattesten med i købet. Jeg går
ud
> fra at der ER nummerplader på bilen.
> Du har nu 21 dage til følgende:

En fornuftig sælger vil ikke bare udlevere bil og reg.attest, han risikerer
at køberen ikke omregistrerer.
Så derfor skal man heller ikke forlange det som køber.

Det bedste er at køber og sælger sammen går på motorkontoret.
Hvis det ikke er muligt, er det bedre at sælger sørger for omreg., han skal
nok få det gjort, det er jo ham der betaler indtil det er gjort.

Men som sagt står der en masse gode ting om det at købe bil på
www.dkfritidbil.dk

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 21-03-04 20:22

Før du betaler sælger, er det afgørende vigtigt, at du i bilbogen ved retten
i Århus kontrollerer om bilen er pantsat.

Er den det, skal du sikre dig, at der afregnes med panthaver, i praksis ved
at du som en del af købesummenen infrier tinglyst gæld i bilen.

Udbetaler du blot købesummen til sælger, og sælger ikke afregner med
panthaver, risikerer du at hæfte for tidligere ejer gæld i bilen.

mvh
Mogens