trailer - fra tyskland
Fra : b.lind

Dato : 20-03-04 17:53

Overvejer at købe trailer i tyskland. Nogen der ved om strømstik og
trailerkobling umidlbart passer på en DK bil eller har de deres eget system?

Fra : Leonard

Dato : 20-03-04 18:20

"b.lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote:

>Overvejer at købe trailer i tyskland. Nogen der ved om strømstik og
>trailerkobling umidlbart passer på en DK bil

Det er ens.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 18:19

> Overvejer at købe trailer i tyskland. Nogen der ved om strømstik og
> trailerkobling umidlbart passer på en DK bil eller har de deres eget
system?

Se din egen tråd fra 18-03-2004: 08:02

Niller

Fra : Aksel

Dato : 20-03-04 22:44

"b.lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Overvejer at købe trailer i tyskland. Nogen der ved om strømstik og
> trailerkobling umidlbart passer på en DK bil eller har de deres eget
system?

Der er ingen problemer med kobling og stik, men du skal være opmærksom på at
du skal have den indregistreret i DK, og det kan være besværligt.

Hvis den har været registret i Tyskland mindst 3 måneder skal du bare have
der tyske registreringsattest med til motorkontoret, men du må egentlig ikke
køre den hjem med tysk nummerplade.

Hvis den er ny skal den synes, så skal du bruge data certifikat fra
fabrikanten af traileren, du kan downloade den her:
http://www.fstyr.dk/sw2581.asp

Her står hvilke papirer du skal bruge:
https://www.bilsyn.dk/aut/public/index2.htm

De eneste der er aktuelle er den normale synsblanket som du kan få på
bilinspektionen og "Data Certificate" fra fabrikanten.

Husk at når du skal hente den skal du have prøveplade med, den må godt nok
ikke bruge i Tyskland.
Jeg var fræk og tog min gamle trailerplade med og satte den på, men det vil
jeg ikke anbefale, især ikke når du skal til syn.

Hvis du har yderligere spørgsmål må du endelig maile, jeg har lige prøvet
det selv.

Hilsen Aksel

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 21-03-04 00:22

"Aksel" <akselj.fjerndette@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du har yderligere spørgsmål må du endelig maile, jeg har lige prøvet
> det selv.

Hvor køber I trailere henne i tyskland - er der evt. en hjemmeside ?
Hvormeget kan man spare `?

mvh
Bendt

Fra : b.lind

Dato : 21-03-04 13:57

Hej aksel
Tak for svaret men jeg føler mig stadig lidt forvirret/usikker m.h.s til
import af en trailer fra tyskland..

I mit tilfælde er der tale om import af en ny trailer af mærket STEMA. (ved
du om den findes på det danske marked)?
Hvis ikke den findes på det danske marked, hvilke papirer skal jeg da sørge
for at få med fra sælgeren i tyskland?

Med hensyn til hjem transporten - kan man leje en prøveplade i tyskland da
jeg forstår man ikke må køre på en dansk prøveplade dernede...

Måske det var muligt at ringe til dig ???

Med venlig hilsen
Bruno lind

Fra : Aksel

Dato : 21-03-04 18:00

> [...]
> jeg forstår man ikke må køre på en dansk prøveplade dernede...
>
> Måske det var muligt at ringe til dig ???

Stema trailere forhandles i DK af Harald Nyborg, det var sådan en jeg købte
i Bauhaus Flensborg.
Stema M4075 med høj presenning og støttehjul kostede ca 2000 kr mindre end i
DK, prøveplade og syn 700 kr.

Det datacertifikat du skal bruge skal udstedes af fabrikanten, du kan ikke
bruge det Fahrzeugschein du får fra forhandleren.
Jeg skrev til Stema og medsendte datacertifikatet og en kopi af
Fahrzeugschein.
Du kan få kopi af det brev jeg sendte og navn på min kontaktperson.

Hilsen Aksel

Fra : M. Myers [5491]

Dato : 21-03-04 16:41

> [...]
> Overvejer at købe trailer i tyskland. Nogen der ved om strømstik og
> trailerkobling umidlbart passer på en DK bil eller har de deres eget

jeg købte sidste år en helt ny Brenderup trailer hos emmesker biler i Tønder
til 4500, i DK ved den lokale shell station (ligger overfor hvor jeg bor)
skulle de have 5200, de priser er dog ex. nr plade. jeg skulle selv søger
for plade men fik papirene sendt til min adresse, og hentede pladen på
motorkontoret, og tog til tønder, vi kørte sammen med min trailer til
tyskland( lige over grænsen) afregnede dernede samt monterede min nye danske
nr. plade. og koblet på min krog....sparet 700kr (vi skulle til tyskland og
handle alligevel) så benzin har vi ikke brugt ekstra af.

men det mest almindelige er at man køber den i DK og får den leveret
overgrænsen og spare der ved nogle penge....

Mvh Morten