C-lås -> fjernbetjent c-lås? (1993 Sierra)
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-03-04 16:01

Hej!

Min dejlige Sierra har centrallås, men desværre ikke fjernbetjent. Det kunne
jeg frygtelig godt tænke mig at få. - Kan jeg eftermontere det?

Jeg går ud fra et det normal fungerer ved at en servomotor trækker i låsen i
førerdøren, og herefter åbnes alle dørene. Denne skal vel "bare" monteres?
Normalt aktiveres låsen ved at jeg drejer nøglen i låsen.

Kan nogen bekræfte min teori? - For så vil jeg jo bare købe et billigt sæt
fra Hoyer/T.Hansen, og så kun bruge servomotor og fjernbetjening.

-M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-03-04 16:34

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :

> [...]

>Kan nogen bekræfte min teori? - For så vil jeg jo bare købe et billigt sæt
>fra Hoyer/T.Hansen, og så kun bruge servomotor og fjernbetjening.

din centrallås er lidt mere snedigt bygget ........ vi lavede jo en
lås på kim Jørgensens Sierra ...

det kræver lidt snedkeri med et par relæ'er at få det til at køre i en
Sierra (samme typer låse som Scorpio iøvrigt)

Men øehhhh, om jeg helt fatter ide'en med fjernstyret centrallås, man
skal jo alligevel trækek i et håndtag for at komme ind i bilen ;)

Hvordan gik det med vædskestanden i din servo, iøvrigt ?

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-03-04 16:57

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> det kræver lidt snedkeri med et par relæ'er at få det til at køre i en
> Sierra (samme typer låse som Scorpio iøvrigt)

Hmm, det gider jeg ikke igang med. - Beholder det nuværende

> Men øehhhh, om jeg helt fatter ide'en med fjernstyret centrallås, man
> skal jo alligevel trækek i et håndtag for at komme ind i bilen ;)

Det har jo noget at gøre med at man ikke behøver at stå og fumle med en
nøgle, for at komme ind i bilen.

> Hvordan gik det med vædskestanden i din servo, iøvrigt ?

Den står præcis mellem MAX og MIN :)

-M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-03-04 18:16

>Den står præcis mellem MAX og MIN :)

Og hvordan var det lige du konstaterede det ?

hehe.....

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-03-04 22:10

> Og hvordan var det lige du konstaterede det ?
>
> hehe.....

H a h a

Det stod jo på beholderen....

-M

Fra : Anders Thorsby

Dato : 20-03-04 16:35

Morten Lorenzen wrote:
> Kan nogen bekræfte min teori? - For så vil jeg jo bare købe et
> billigt sæt fra Hoyer/T.Hansen, og så kun bruge servomotor og
> fjernbetjening.
Jeg tror ikke at du behøver skifte nogle motorer. Du skal ind og have
fat i ledningsnettet til centrallåsen.

Jeg har for nylig monteret fjernbetjent alarm og startspærre i min VW
Transporter fra 1996, som netop som din havde centrallås, men ikke
fjernbetjent. Drømte egentlig først om blot en fjernbetjening, men alarm
og startspærre er jo rart at få med.

--
best regards
Anders Thorsby