Golf III diesel, mister topfart/ kraft
Fra : Jesper

Dato : 19-03-04 11:08

Hej

Min Golf III Std. diesel mister kraften når jeg kører "stærkt". Normal
topfart er 145 (ja, ikke mere), men den er med et faldet til omkring 120.

Der er ingen forringelse i accelleration op til de 120, men derfra kommer
den ikke videre. Desuden er den blive sløvere til at trække op af bakker, og
her kan den knapt komme over 100.

Jeg har for ½ år siden oplevet nøjagtigt det samme på en enkelt køretur, men
"fænomenet" forsvandt igen dagen efter. Nu er det imidlertid mere
vedholdende.

Jeg gætter på at andre har oplevet nøjagtigt det samme, men hvad er det lige
der sker?

Faktisk har jeg også oplevet det samme i en Honda Civic engang, og det
forsvandt også efter en ½ times tid.

Det er lidt uheldigt, for vi står overfor at skulle køre på skiferie, men så
må vi jo tage den lidt med ro og overholde hastighedsgrænserne.

Håber der er nogen som kan komme med en ide om hvad der er galt.
vh. Jesper

Fra : p.jarnbak

Dato : 19-03-04 11:13

"Jesper" <thegambler@snagetv.dk> wrote in message
> [...]
> den ikke videre. Desuden er den blive sløvere til at trække op af bakker,

Prøv med et nyt brændstof filter,det plejer at hjælpe på topfarten.
Hej Palle.

Fra : Morten

Dato : 19-03-04 21:07

"Jesper" <thegambler@snagetv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ikke videre. Desuden er den blive sløvere til at trække op af bakker,

Nu ved jeg ikke hvor meget din bil har kørt.!!

Jeg har kammerat der har en Passat TD årg 95 -som har kørt over 350.000
Han kørte den til en mekanikker et sted syd for vejle. Han satte den på ca
3500 omdrejninger og sprøjtede et eller andet i indsugningen så skidt og sod
blev blæst ud. Derefter et ganske almindeligt olie og filter-skift.

Han siger den kører som en ny bil nu...den trækker bedre og går stærkere.

mvh
morten