Bildæk
Fra : Willi Rouainia

Dato : 18-03-04 20:04

Hey Hey

Nu er det jo ved at være tid til at hive Alu fætrene frem, men til min store
overraskelse så jeg i dag jeg skal have nye dæk på 2 af dem 190-50-15

hvor kan man dæk billigst , kvali kan jeg godt gå på kompromis med
fik tilbudt 2 brugte dæk i valby med montering til 1000 kr. er det billigt
??

vh

Willi

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-03-04 20:32

Willi Rouainia wrote:
> [...]
> 190-50-15
>
> hvor kan man dæk billigst , kvali kan jeg godt gå på kompromis med

Se på denne side: www.reifendirekt.de
der kan du finde dem fra 311,- kr og op efter.
Hertil skal så lægges prisen for montering.

> fik tilbudt 2 brugte dæk i valby med montering til 1000 kr. er det
> billigt ??

Nej, det er ikke billigt.
De gange jeg har købt brugte dæk, har priserne ligget omkring 50 - 100 kr
pr. dæk (ex mont), mere ville jeg heller ikke give for dem du har set på.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jens

Dato : 18-03-04 20:34

"Willi Rouainia" <willi@thekrew.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvor kan man dæk billigst , kvali kan jeg godt gå på kompromis med
> fik tilbudt 2 brugte dæk i valby med montering til 1000 kr. er det billigt

Måske billigt i Valby, men ikke i resten af landet.

Du kan købe nye 195/55/15 for under 500 inkl montering hvis du leder lidt
efter dem.
Se f.eks. http://www.daekonline.dk/Daek.html Her skal du lægge en 50-100 kr
til pr dæk for montering på det lokale værksted.

Mvh

Jens

Fra : Møller

Dato : 18-03-04 21:10

"Willi Rouainia" <willi@thekrew.dk> wrote in message
> [...]
> overraskelse så jeg i dag jeg skal have nye dæk på 2 af dem 190-50-15
>
> hvor kan man dæk billigst , kvali kan jeg godt gå på kompromis med

Som med- /modtrafikant risler det mig koldt ned af ryggen

Man køber kvalitet, eller en togbillet
Møller

Fra : T. Hartung

Dato : 18-03-04 21:25

"Møller" <Bil@nyhe.dk> skrev i en meddelelse

> Som med- /modtrafikant risler det mig koldt ned af ryggen
>
> Man køber kvalitet, eller en togbillet

Enig og han kan begynde og kikke efter 4 nye sutter her
www.daekpriser.dk

T. Hartung
VW Passat 1.8T - Hobby 545 TK
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Willi Rouainia

Dato : 18-03-04 21:38

man laver vel ikke dæk til det danske marked som ikke er "holdbare" nok

når jeg mener kompromis med kvali, mener jeg at de nok ikke kan holde 5
sæsoner..
klart klart jeg ikke vel køre med dæk som udsætter mig selv og andre for
fare

Fra : Møller

Dato : 18-03-04 21:57

> [...]
> sæsoner..
> klart klart jeg ikke vel køre med dæk som udsætter mig selv og andre for

Lyder godt, så skal du se efter dæk der står godt fast, hvilket ofte er
bløde dæk der slides ret hurtigt, endvidere skal de være gode i regnvejr.

Se i dæktest
http://www.reifentest.com/
http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/1631_normal.html Sommerdæk kommer vel
snart
www.fdm.dk

Du bil nok opdage, at du vil kunne finde dæk der står rigtig godt fast, men
måske støjer lidt, og slides lidt hurtigere, men er billigere end de normale
slidstærke dæk. Goodyear kunne måske være vær at se på.
Møller

Fra : claus b. p.

Dato : 18-03-04 21:47

> Som med- /modtrafikant risler det mig koldt ned af ryggen
>
> Man køber kvalitet, eller en togbillet

Det er dybest set noget vås! Alt på en bil er et resultat af kompromisser,
også dækkene. Her må man ubetinget også se på hvad bilen skal anvendes til.
Gode kvalitetsdæk i 275/35 -19 er fx. intet værd i snevejr når mønstret er
slidt ned til -1 mm. Så var det bedre med billige Barum 135/80-13 med
mønster. Osv.
Hvis du vil af med din rislen må du hellere tage toget selv. Bare se på alle
indlæggene i denne gruppe med "hvor køber jeg billigst dæk." Sådan er det
nok også ude i den "virkelige" verden.
Men bortset fra det, så er langt de fleste dæk "gode nok" til almindelig
daglig kørsel, det gælder ligesom i alle andre trafikale forhold om at
respektere de begrænsninger køretøjet sætter.
Men sluttelig må jeg da anbefale at man kigger efter i diverse dæktest når
man vælger. Reifendirect.de har henvisninger til bla. ADAC tests. Det er
ikke altid de dyreste er bedst til formålet, men det heller ikke altid de
billigste er billigst i det lange løb.

/Claus

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-03-04 07:55

Willi Rouainia wrote:
> [...]
>
> hvor kan man dæk billigst , kvali kan jeg godt gå på kompromis med
> fik tilbudt 2 brugte dæk i valby med montering til 1000 kr. er det billigt

Ikke udpræget, 195/50R15 er noget nær det billigt lavprofil man
overhovedet kan få.

Du burde sagtens kunne få 2 spritnye med montering for en 1000-lap
eller det der ligner (mærkevarer).

Fex

195/50VR15    Eagle F1 GSD-3    599,00 kr.
195/50VR15    Premium Contact    599,00 kr.

Hos

<http://www.cdof.dk>

Det er godt nok 1200 for 2 men det er meget gode dæk.

Jeg tror det er Pneumant :

195/50VR15        399,00 kr.

--
Roberto Saldo