|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Carina-E produceret i England eller Japan Fra : Roberto Saldo |
Dato : 18-03-04 08:33 |
|
Kik på stelnummeret på bilen.
Står der JT- Er bilen fremstillet i Japan.
Står der SB- Så er bilen fremstillet i Storbritanien.
--
Roberto Saldo
| |
Peter Schroeder (18-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter Schroeder |
Dato : 18-03-04 10:59 |
|
"Roberto Saldo" skrev
> Kik på stelnummeret på bilen.
> Står der JT- Er bilen fremstillet i Japan.
> Står der SB- Så er bilen fremstillet i Storbritanien.
Tja... ifølge Toyota står E'et for Europa.
Så hvis den hedder E, burde den vel være fra Europa?
--
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply
| |
Henrik B. (18-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 18-03-04 12:37 |
|
Peter Schroeder wrote:
:: "Roberto Saldo" skrev
::: Kik på stelnummeret på bilen.
::: Står der JT- Er bilen fremstillet i Japan.
::: Står der SB- Så er bilen fremstillet i Storbritanien.
::
:: Tja... ifølge Toyota står E'et for Europa.
:: Så hvis den hedder E, burde den vel være fra Europa?
Så er de nogle fjolser. Gør som Roberto fortæller - tjek stelnummeret.
M.v.h.
| |
Thomas Johansen (18-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Johansen |
Dato : 18-03-04 13:23 |
|
> Tja... ifølge Toyota står E'et for Europa.
> Så hvis den hedder E, burde den vel være fra Europa?
Ja... Modellen er til Europa. Derfor kan den vel stadig være produceret i
Japan.
Mener at 92-93 modelerne er japanske, resten er fra GB
| |
![](/images/tree/0.gif) ham (18-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : ham |
Dato : 18-03-04 14:00 |
|
"Thomas Johansen" <tjo[NO SPAM]@hehe.com> skrev i en meddelelse
news:c3c4b2$1jon$1@news.cybercity.dk...
> > Tja... ifølge Toyota står E'et for Europa.
> > Så hvis den hedder E, burde den vel være fra Europa?
>
> Ja... Modellen er til Europa. Derfor kan den vel stadig være produceret i
> Japan.
>
> Mener at 92-93 modelerne er japanske, resten er fra GB
>
>
Jeg spurgte på et tidspunkt ved Toyota om noget med bærearme på min Carina E
stc. der sagde de jeg skulle være glad for det var en stc. for de var alle
lavet i Japan.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Johansen (18-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Johansen |
Dato : 18-03-04 15:09 |
|
> Jeg spurgte på et tidspunkt ved Toyota om noget med bærearme på min Carina
E
> stc. der sagde de jeg skulle være glad for det var en stc. for de var alle
> lavet i Japan.
Ok.. Synes dog det lyder mærkeligt at man producere 4 og 5 dørs i England,
for så at lave st. car i Japan og sende dem her over. Lyder rent logistik
mæssigt forkert.
Men det passer vel hvis Toyota har sagt det.
Thomas
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Roberto Saldo (18-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 18-03-04 16:10 |
|
Thomas Johansen wrote:
>>Jeg spurgte på et tidspunkt ved Toyota om noget med bærearme på min Carina
>
> E
>
>>stc. der sagde de jeg skulle være glad for det var en stc. for de var alle
>>lavet i Japan.
>
>
> Ok.. Synes dog det lyder mærkeligt at man producere 4 og 5 dørs i England,
> for så at lave st. car i Japan og sende dem her over. Lyder rent logistik
> mæssigt forkert.
Så slemme kan de heller ikke være på trods af at de er samlet i England.
--
Roberto Saldo
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Lars (18-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Lars |
Dato : 18-03-04 16:38 |
|
>
> Så slemme kan de heller ikke være på trods af at de er samlet i England.
>
>
> --
> Roberto Saldo
Næeh det vil jeg nu heller ikke mene de er,
jeg har haft min i 2 år nu den er produceret i GB
den virker stadig perfekt, der er ikke en ting der ikke virker.
Mvh Lars
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Peter C:\\> (18-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter C:\\> |
Dato : 18-03-04 17:08 |
|
"Lars" <l-poulseN@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:c3cfpe$81o$1@sunsite.dk...
>
> >
> > Så slemme kan de heller ikke være på trods af at de er samlet i England.
> >
> >
> > --
> > Roberto Saldo
>
> Næeh det vil jeg nu heller ikke mene de er,
> jeg har haft min i 2 år nu den er produceret i GB
> den virker stadig perfekt, der er ikke en ting der ikke virker.
Rygterne siger at englænderne havde problemer med kvaliteten i starten, og
at man på de tidlige årgange er bedre tjent med en Japaner.
Efterhånden som niveauet kom op på Toyota-standard i England, har
forskellene udjævnet sig.
Jeg har det "first hand" fra en kammerat der var Toyota-mekaniker på det
tidspunkt
MVH Peter C:\
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henrik B. (18-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 18-03-04 17:31 |
|
:: "Lars" <l-poulseN@mail.dk> skrev i en meddelelse
::: Næeh det vil jeg nu heller ikke mene de er,
::: jeg har haft min i 2 år nu den er produceret i GB
::: den virker stadig perfekt, der er ikke en ting der ikke virker.
::
:: Rygterne siger at englænderne havde problemer med kvaliteten i
:: starten, og at man på de tidlige årgange er bedre tjent med en
:: Japaner. Efterhånden som niveauet kom op på Toyota-standard i
:: England, har forskellene udjævnet sig.
Korrekt. Der blev først rettet op på den lavere kvalitet, da Toyota indsatte
en japansk ledelse på den engelske fabrik. Desuden er de engelsk producerede
CarinaE mere tilbøjelige til at ruste.
M.v.h.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Roberto Saldo (18-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 18-03-04 18:00 |
|
Henrik B. wrote:
> :: "Lars" <l-poulseN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> ::: Næeh det vil jeg nu heller ikke mene de er,
> ::: jeg har haft min i 2 år nu den er produceret i GB
> ::: den virker stadig perfekt, der er ikke en ting der ikke virker.
> ::
> :: Rygterne siger at englænderne havde problemer med kvaliteten i
> :: starten, og at man på de tidlige årgange er bedre tjent med en
> :: Japaner. Efterhånden som niveauet kom op på Toyota-standard i
> :: England, har forskellene udjævnet sig.
>
> Korrekt. Der blev først rettet op på den lavere kvalitet, da Toyota indsatte
> en japansk ledelse på den engelske fabrik. Desuden er de engelsk producerede
> CarinaE mere tilbøjelige til at ruste.
Tja det vil tiden vise.
Min er lavet i GB i slutningen af 96 og den er da ikke plettet endnu ;)
Mvh
Roberto
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ove Jakobsen (18-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ove Jakobsen |
Dato : 18-03-04 17:02 |
|
> >>stc. der sagde de jeg skulle være glad for det var en stc. for de var
alle
> >>lavet i Japan.
> >
> >
> > Ok.. Synes dog det lyder mærkeligt at man producere 4 og 5 dørs i
England,
> > for så at lave st. car i Japan og sende dem her over. Lyder rent
logistik
> > mæssigt forkert.
stc. er lavet i japan. De har også en anden motor en de engelske. 1,6
learnburn
Den kunne også fåes i nogle af de sidste 5 dørs 106hk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Peter C:\\> (18-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter C:\\> |
Dato : 18-03-04 17:10 |
|
> stc. er lavet i japan. De har også en anden motor en de engelske. 1,6
> learnburn
> Den kunne også fåes i nogle af de sidste 5 dørs 106hk
Er lean-burn motoren ikke 1,8 ?
MVH Peter C:\
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Johansen (19-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Johansen |
Dato : 19-03-04 08:31 |
|
> stc. er lavet i japan. De har også en anden motor en de engelske. 1,6
> learnburn
> Den kunne også fåes i nogle af de sidste 5 dørs 106hk
>
learnburn motoren stinker... og en den største fejl de har lavet. Den er så
f... irreterende at køre med.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Roberto Saldo (19-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 19-03-04 08:34 |
|
Thomas Johansen wrote:
>>stc. er lavet i japan. De har også en anden motor en de engelske. 1,6
>>learnburn
>>Den kunne også fåes i nogle af de sidste 5 dørs 106hk
>>
>
> learnburn motoren stinker... og en den største fejl de har lavet. Den er så
> f... irreterende at køre med.
Ja det er jo nok ikke meget af en racer.
Det virker ikke som om der er stort held med sådan noget magert noget.
--
Roberto Saldo
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Henrik B. (19-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 19-03-04 12:38 |
|
Thomas Johansen wrote:
::: stc. er lavet i japan. De har også en anden motor en de engelske.
::: 1,6 learnburn
::: Den kunne også fåes i nogle af de sidste 5 dørs 106hk
:::
:: learnburn motoren stinker... og en den største fejl de har lavet.
:: Den er så f... irreterende at køre med.
Det var kun i begyndelsen. Den 1,8-liters Leanburn man benytter i dag er der
ingen problemer med at køre.
M.v.h.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Johansen (19-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Johansen |
Dato : 19-03-04 12:47 |
|
> Det var kun i begyndelsen. Den 1,8-liters Leanburn man benytter i dag er
der
> ingen problemer med at køre.
Man benytter ikke Carina mere idag. Idag har man VVT-i motor som benyttes af
modellen Avensis. Desuden er en VVT-i ikke en leanburn motor.
>
> M.v.h.
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ham (18-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : ham |
Dato : 18-03-04 17:55 |
|
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:c3ce35$qve$1@news.net.uni-c.dk...
> Thomas Johansen wrote:
> >>Jeg spurgte på et tidspunkt ved Toyota om noget med bærearme på min
Carina
> >
> > E
> >
> >>stc. der sagde de jeg skulle være glad for det var en stc. for de var
alle
> >>lavet i Japan.
> >
> >
> > Ok.. Synes dog det lyder mærkeligt at man producere 4 og 5 dørs i
England,
> > for så at lave st. car i Japan og sende dem her over. Lyder rent
logistik
> > mæssigt forkert.
>
> Så slemme kan de heller ikke være på trods af at de er samlet i England.
>
>
Næ det er de vel heller ikke, det var fordi jeg spurgte om min havde fået
skiftet bærearme på garantien, for jeg kender flere der har fået dem
skiftet, men det skulle de ikke på en Japaner, og der var flere af de fejl
der var på englændere der ikke var på japanerne.
| |
|
|