600% afgift på MC i Thailand
Fra : Erik Dons

Dato : 26-04-01 20:58

Efter en længer rejse i Thailand har jeg erfaret at Danmark IKKE er det land
med højst afgift på motorcykler.
Motorcykler over 150ccm. pålægges 600% afgift, hvilket er ensbetydende med
at der ikke findes ret mange motorcykler i Thailand.
At man så ind imellem ser et par cykler, hænger sammen med, at alt kan lade
sig gøre, bare man kender de rigtige eller fusker lidt.
Motorcykler under 150 ccm. og dem er der rigtig mange af, tillægges 7 % moms
som alt andet. En liter benzin koster iøvrigt under 3 Kr.
Det koster ca. 40 Kr. i døgnet at leje en god 110 ccm. scooter.
MVH

Erik Dons

Fra : BorreBoy

Dato : 27-04-01 14:04

"Erik Dons" <erik.dons@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som alt andet. En liter benzin koster iøvrigt under 3 Kr.
> Det koster ca. 40 Kr. i døgnet at leje en god 110 ccm. scooter.

Hej.

Det kan godt ske at afgiften er på 600% (ved det ikke), men
motorcykler koster da ikke særligt meget dernede.
Store Intrudere, CBR'ere mm. koster kun 100kr. at leje pr. dag.
Man kan enda leje H.D.'ere for 150kr. (Så kan de vel heller ikke
være så dyre at købe).

Hilsen,
Thomas.

Fra : Armand

Dato : 27-04-01 16:53

> [...]
lade
> sig gøre, bare man kender de rigtige eller fusker lidt.

Og dermed blev Grewy så forsvaret i sin påstand!

--
Armand.

Fra : m.grewy

Dato : 27-04-01 18:15