Skal jeg sælge bilen eller.......
Fra : Hans volkemann

Dato : 17-03-04 17:05

Hej NG

Jeg står i situation, hvor jeg ikke ønsker at have min bil længere - i
hvert fald i det næste år. Dog føler jeg heller ikke, at jeg kan få den
solgt til den pris jeg føler den er værd. Jeg har hørt at man kan "klodse"
sin bil op, dvs. at man tager dækkene af og afmelder forsikringer,
vægtafgift osv.

Mit spørgsmål er derfor, om der er nogen af jer, der har erfaringer med
dette? Her tænker jeg på, om bilen tager skade af at stå stille i ca. et år,
men også på om der er ekstra omkostninger forbundet med at "klodse" bilen
op?

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-04 18:34

"Hans volkemann" <hans@volkemann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
år,
> men også på om der er ekstra omkostninger forbundet med at "klodse" bilen

En kammy hentede på et tidspunkt en Golf II GTi 16v hjem fra Tyskland... den
kom til at holde stille i mellem 1 og 1½ år før der kom plader på...

På vej hjem fra Tyskland siger han at den "så let som ingenting" rendte 210
på speedo.... Da den så endelig kom på danske plader var det ikke "hver dag"
den kunne presses til at vise 200 på speedo. Ved 195 var det eneste der steg
ofte olietemperaturen....

Da han havde haft den i et par måneder røg den på rullefelt... resultatet
var 116,8hk og nogle og 150nm... Hvilket er langt fra de 129hk den var
opgivet til.

Bilen blev aldrig kureret, men solgt efter han havde haft den på plader 1½
år.

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A '94

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-03-04 19:18

"Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opgivet til.
>
> Bilen blev aldrig kureret, men solgt efter han havde haft den på plader 1½

Har han kommet andre ruller på bilen?
Hvis rullediameteren er blevet forøget ligger svaret nok der hvorfor den
ikke render stærkere.
Mht Hk og Nm kan de svinge meget alt efter højtryks eller lavtrykvejr.
Min kammerats scirocco 16V blev i sommeres målt til 135hk og her til vinter
målt til 125hk. Han kan ikke mærke forskel...

Venligst

Venligst