Hvis du for for mange problemer med victor hollnagel, så kan du jo prøve
at spørge ham hvem der godkendte den bremse ombygning der er lavet på hans
lotus..
såhvidt jeg husker så har han en lotus elan der har fået bremser fre en
lotus elan+2. ( hehe )
det skal så lige siges at jeg ved ikke om lotus accecpterer denne form for
ombygning, men
der er tale om biler fra 60'erne. så jeg tror slet ikke der ver tænkt på den
slags tilladelser.
Martin
"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:gppe50lmj537dlf93c64igbb6nnmb9bsva@4ax.com...
> On Tue, 16 Mar 2004 21:40:59 +0100, Kim Voss Schrader
> <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:
>
> >Er det lovligt? Jeg tror ikke man skal pille meget ved sine bremser
førend
> >bilinspektionen får et føl :)
>
> Det må du godt - min Omega er netop synet med Brembo racing disk
> brakes. Dem med huller. Man skal sikre sig, at der er papir på det
> (TÜV). Victor Hollnagel fra Færdselsstyrelsen skrev følgende til mig:
>
> Til Mogens Knudsen
>
> Ved e-mail af 21.05.2003 har du spurgt om du på din bil må montere
> bremseskiver med fabriksborede huller. Svaret er ja, det må du godt.
>
> Du kan finde reglerne på Færdselsstyrelsens hjemmeside under
> Vejledning for Statens Bilinspektion på adressen:
>
www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fag
> omraader/krav/pdf_sbi/afsnit05.pdf
> Kig under punkt 5.01.001(1).
> Det kan evt. være nødvendigt at dokumentere ved syn, at fabrikanten
> rent faktisk markedsfører bremseskiverne med huller.
>
> Med venlig hilsen
> Victor Hollnagel
> Færdselsstyrelsen
>
>
> /Mogens