Et *rigtigt* godt link til dæktests!
Fra : Gibben

Dato : 16-03-04 19:15

- når jeg selv skal sige det!
"Hvilke dæk...?"-spørgsmål ser vi jo ofte her, og jeg vil derfor gøre
opmærksom på:
http://www.e-pneu.cz/testy_pneu.php som har en omfattende opsummering af
mange tests (flest tyske) *med* gennemgående links til enten webstederne
eller deres egne scans af papirudgaverne... Der er bl.a. link til denne
side:
http://zeuss.bva-bielefeld.de/gb/reifentest/sommerreifen-2003-1.html som
gengiver test-konklusioner sorteret efter dækmærke. Og til "det
østrigske FDM" (som laver deres tests sammen med tyske ADAC):
http://www.oeamtc.at/index.php?type=menu&id=17&menu_closed=1
Enjoy!

--
Simon, 8900 | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : Mogens...

Dato : 16-03-04 19:46

On Tue, 16 Mar 2004 19:14:31 +0100, Gibben
<s.kvinJUSTREMOVETHISFILTERTHINGYdal@bigfoot.com> wrote:

>Enjoy!

Tak for det - meget fint.

Dæktest er i høj grad et spørgsmål om, hvad man satser på.
Hvis man sammenligner pointgivningen hér:
http://www.oeamtc.at/netautor/html_seiten/reifentests/205_55_16_V_Sommer2004/gesamt_205.html
finder jeg anbefalingerne ejendommelige...

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4 V6 24V (232 hk)

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 22:36

www.adac.de -> test -> reifentest

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Sand.

Dato : 17-03-04 04:52

Gibben wrote:
> - når jeg selv skal sige det!
> "Hvilke dæk...?"-spørgsmål ser vi jo ofte her, og jeg vil derfor gøre
> opmærksom på

Jeg vil da lige referere til en test jeg så på Auto Motor und Sport TV for
et par uger siden. Sommerdæk i str. 225/45-17" monteret på en ny BMW 325:

1. plads: Pirelli P Zero Nero
2. plads: Dunlop SP SportMax
3. plads: Michelin Pilot Sport

Placeringer uanset prisen.

Goodyear Eagle F1 blev også testet, men nåede altså ikke top 3.
Hankook og Kumho var ikke-anbefalelsesværdige.

http://www.vox.de/28379_29249.php?mainid=20040307&area=service&bereich=Ams

MVH Martin