/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Made in Germany mister sin glans.... Opføl~
Fra : [8700] Brian Mark Ma~


Dato : 16-03-04 19:03

Jeg kan som glødende Mercedes fan ikke se mærket Mercedes tilsmudset. Derfor
poster jeg en ny tråd så alle kan se den rigtige udlægning af artiklen:

Følgende er klippet ud fra artiklen:
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=242471

- Klip -
Kvalitetsstemplet 'Made in Germany' er i alvorlig fare for at miste sin
glans.
- klip -

Ekstra facts (fra samme artikel):
- Klip -
INDBYRDES STYRKE
AutomarxX gennemføres hvert år af den store tyske bilistorganisation ADAC.
Den bygger på både subjektive og objektive kriterier, som indgår med
forskellig vægt i det samlede resultat. Målet er at rang8ordne samtlige
bilmærker i forhold til hinanden.

Det bedste eller stærkeste bilmærke er dét, der opnår den højeste
sammenlagte karakter for kriterier som mærke-image, markedsudbredelse,
kundetilfredshed, produktkvalitet, teknisk innovation, markeds-trends og
finansielt resultat.

I den seneste undersøgelse har BMW fortrængt Mercedes fra førstepladsen.
Derefter følger Porsche og Audi, mens Toyota har skubbet sig ind på
femtepladsen foran Volkswagen.
- klip -

Altså SAMLET er BMW på førstepladsen, så følger Mercedes, Porsche, Audi,
Toyota og så WV. Hvad fanden betyder så, og jeg citere "Kvalitetsstemplet
'Made in Germany' er i alvorlig fare for at miste sin glans!" - Så vidt jeg
kan se besætter netop Tyskland de fire første pladser i den samlede
undersøgelse - kun i "kundetilfredshedsundersøgelse" er Mercedes faldet
tilbage til en næst-sidsteplads.


Ekstrabladet kan virkelig forvrænge alting....

--
Mvh.
B. Madsen

http://mercedes.hjem.orangenet.dk - om polering af lak.



 
 
Ukendt (16-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-03-04 20:53


> AutomarxX gennemføres hvert år af den store tyske bilistorganisation ADAC.
> Den bygger på både subjektive og objektive kriterier, som indgår med
> forskellig vægt i det samlede resultat. Målet er at rang8ordne samtlige
> bilmærker i forhold til hinanden.
>
> Det bedste eller stærkeste bilmærke er dét, der opnår den højeste
> sammenlagte karakter for kriterier som mærke-image, markedsudbredelse,
> kundetilfredshed, produktkvalitet, teknisk innovation, markeds-trends og
> finansielt resultat.

Hvad fa'en har mærke image og markedsudbredelse med kvalitet at gøre.
En Kia eller Daewoo (for at komme med et par eksempler) køber, går næppe op
i mærke image.
Det bliver bilen dog ikke ringere af. Helt ærligt?

I mine øjne nogle useriøse kriterier.
Hvad med at spørge, er du glad for bilen, er kvaliteten i orden, og går den
i ofte stykker

Kundetilfredshed ved mærkeforhandleren er totalt ligegyldigt for den person
der køber ved en brugtvognshandler eller privat.
Ligeledes for gør det selv manden, eller dem der ikke bruger autoriserede
værksteder.

> I den seneste undersøgelse har BMW fortrængt Mercedes fra førstepladsen.
> Derefter følger Porsche og Audi, mens Toyota har skubbet sig ind på
> femtepladsen foran Volkswagen.

Satans !

> Ekstrabladet kan virkelig forvrænge alting....

Se! Det har vi vidst i årtier.


--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===





Snusken (16-03-2004)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 16-03-04 21:02

Hej.

VW er et godt eksempel på, at kvalitetsstemplet 'Made in Germany' er i
alvorlig fare.
I midten 90'erne manglede VW penge og derfor pressede de
underleverandører med de følger som vi ser nu, hvor VW er en
gennemsnitsbil hvad angår pålidelighed og holdbarhed.
Og sandelig om den samme historie ikke gentager sig nu hvor VW vil spare
ud af pengemangelen.
Tyskerne kan ikke rigtig lave banebrydende designnyheder (måske undtagen
BMW, men det er selvfølgeligt alt en smagssag) OG samtidigt holde en høj
kvalitet, der gør, at kunderne vil betale ekstra for 'Made in Germany'.
Jeg har kørt VW i mange år, men næste gang får Mazda, Peugeot eller
Toyota chancen. Se blot kundefredsheds- og pålidelighedsstatistikker for
ikke at tale om garanti på nye biler fra 'Germany' kontra 'Østasien'.

mvh Eric
---------------------------
[8700] Brian Mark Madsen skrev:
> Jeg kan som glødende Mercedes fan ikke se mærket Mercedes tilsmudset. Derfor
> poster jeg en ny tråd så alle kan se den rigtige udlægning af artiklen:
>
> Følgende er klippet ud fra artiklen:
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=242471
>
> - Klip -
> Kvalitetsstemplet 'Made in Germany' er i alvorlig fare for at miste sin
> glans.
> - klip -
>
> Ekstra facts (fra samme artikel):
> - Klip -
> INDBYRDES STYRKE
> AutomarxX gennemføres hvert år af den store tyske bilistorganisation ADAC.
> Den bygger på både subjektive og objektive kriterier, som indgår med
> forskellig vægt i det samlede resultat. Målet er at rang8ordne samtlige
> bilmærker i forhold til hinanden.
>
> Det bedste eller stærkeste bilmærke er dét, der opnår den højeste
> sammenlagte karakter for kriterier som mærke-image, markedsudbredelse,
> kundetilfredshed, produktkvalitet, teknisk innovation, markeds-trends og
> finansielt resultat.
>
> I den seneste undersøgelse har BMW fortrængt Mercedes fra førstepladsen.
> Derefter følger Porsche og Audi, mens Toyota har skubbet sig ind på
> femtepladsen foran Volkswagen.
> - klip -
>
> Altså SAMLET er BMW på førstepladsen, så følger Mercedes, Porsche, Audi,
> Toyota og så WV. Hvad fanden betyder så, og jeg citere "Kvalitetsstemplet
> 'Made in Germany' er i alvorlig fare for at miste sin glans!" - Så vidt jeg
> kan se besætter netop Tyskland de fire første pladser i den samlede
> undersøgelse - kun i "kundetilfredshedsundersøgelse" er Mercedes faldet
> tilbage til en næst-sidsteplads.
>
>
> Ekstrabladet kan virkelig forvrænge alting....
>
> --
> Mvh.
> B. Madsen
>
> http://mercedes.hjem.orangenet.dk - om polering af lak.
>
>


Mikael Antonsen (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Antonsen


Dato : 17-03-04 10:16

> Jeg har kørt VW i mange år, men næste gang får Mazda, Peugeot eller
> Toyota chancen. Se blot kundefredsheds- og pålidelighedsstatistikker for
> ikke at tale om garanti på nye biler fra 'Germany' kontra 'Østasien'.

skal vi lige for en god ordens skyld ikke lige nævne af Peugeot ikke bliver
lavet i østasien tak!

-MA



Kim Kristensen (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 17-03-04 12:49



"Mikael Antonsen" <mailto:pc@thihi.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Made in Germany mister sin glans.... Opfølgning!"
>
> skal vi lige for en god ordens skyld ikke lige nævne af Peugeot ikke bliver
> lavet i østasien tak!
>
> -MA
>
>
>
Næ og vel heller ikke i Germany, men Peugeot har sikkert som så mange andre også
produktionssteder uden for hjemlandet.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ole Thomsen (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 17-03-04 17:32

Mikael Antonsen wrote:
>> Jeg har kørt VW i mange år, men næste gang får Mazda, Peugeot eller
>> Toyota chancen. Se blot kundefredsheds- og pålidelighedsstatistikker
>> for ikke at tale om garanti på nye biler fra 'Germany' kontra
>> 'Østasien'.
>
> skal vi lige for en god ordens skyld ikke lige nævne af Peugeot ikke
> bliver lavet i østasien tak!

Ja, og skal vi ikke også lige slå fast at "garantien" på
Pugot ikke når Østasien til sokkeholderne

Ole Thomsen


Roberto Saldo (18-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 18-03-04 08:04

[8700] Brian Mark Madsen wrote:
> Jeg kan som glødende Mercedes fan ikke se mærket Mercedes tilsmudset. Derfor
> poster jeg en ny tråd så alle kan se den rigtige udlægning af artiklen:
>
> Følgende er klippet ud fra artiklen:
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=242471
>
> - Klip -
> Kvalitetsstemplet 'Made in Germany' er i alvorlig fare for at miste sin
> glans.
> - klip -
>
> Ekstra facts (fra samme artikel):
> - Klip -
> INDBYRDES STYRKE
> AutomarxX gennemføres hvert år af den store tyske bilistorganisation ADAC.
> Den bygger på både subjektive og objektive kriterier, som indgår med
> forskellig vægt i det samlede resultat. Målet er at rang8ordne samtlige
> bilmærker i forhold til hinanden.
>
> Det bedste eller stærkeste bilmærke er dét, der opnår den højeste
> sammenlagte karakter for kriterier som mærke-image, markedsudbredelse,
> kundetilfredshed, produktkvalitet, teknisk innovation, markeds-trends og
> finansielt resultat.
>
> I den seneste undersøgelse har BMW fortrængt Mercedes fra førstepladsen.
> Derefter følger Porsche og Audi, mens Toyota har skubbet sig ind på
> femtepladsen foran Volkswagen.
> - klip -
>
> Altså SAMLET er BMW på førstepladsen, så følger Mercedes, Porsche, Audi,
> Toyota og så WV. Hvad fanden betyder så, og jeg citere "Kvalitetsstemplet
> 'Made in Germany' er i alvorlig fare for at miste sin glans!" - Så vidt jeg
> kan se besætter netop Tyskland de fire første pladser i den samlede
> undersøgelse - kun i "kundetilfredshedsundersøgelse" er Mercedes faldet
> tilbage til en næst-sidsteplads.
>
>
> Ekstrabladet kan virkelig forvrænge alting....


I betragtning af at undersøgelsen er lavet af og for tyskere (der
traditionelt er ganske patriotiske) er det da bemærkelsesværdigt at
Yoda kan mase sig ind imellem Audi og Volkepotten.

--
Roberto Saldo

Thomas H. (18-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 18-03-04 20:29


"[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:40573f80$0$191$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

<snip>

> Ekstrabladet kan virkelig forvrænge alting....

Prøv at sætte "medierne" eller "journalister" ind, i stedet for
"Ekstrabladet", så har du fat i hovedproblemet.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste